Uspješno učenje -10 korisnih savjeta

ucenje
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Kako bismo poboljšali svoje znanje i zapamtili veću količinu informacija, nije dovoljno samo učiti. Potrebno je činiti to učinkovito i uspješno. Postoje brojne dokazane tehnike koje poboljšavaju proces pamćenja te donose bolje rezultate.

Ako se pripremate za ispit ili to čini netko u vašoj blizini, primijenite navedene savjete u svoju korist ili ih podijelite sa svojim bližnjima!

Zdraviji mozak

1. Redovito učenje

Kampanjsko učenje (učenje velike količine gradiva u kratkom vremenskom razdoblju) ne donosi jednako dobre rezultate kao redovito učenje. Iako su ocjene kampanjaca ponekad i odlične, njihova sposobnost dugoročne pohrane naučenih informacija je minimalna.

Zbog navedenog preporučuje se učiti u sesijama po 20-30 minuta u razdoblju od nekoliko tjedana. Na jednak se način usvajaju i vještine. Zasigurno nećemo naučiti slikati ili igrati tenis za jedan dan besprekidne igre.

2. Točno odrediti dane i sate učenja

Iako se ovaj korak može činiti zahtjevnim, važno je naglasiti da je ovo najjednostavniji način treninga mozga. Rutinizirano učenje pomaže mozgu da usvoji naviku učenja. Sesije ne moraju trajati dugo, bitno je da su redovite.

3. Koristiti kartice s tekstom

Umjesto čitanja i podcrtavanja, na prazne kartice upisujte ključne pojmove iz gradiva. Pasivno čitanje i podcrtavanje onemogućuje povezivanje pojmova ili boljeg razumijevanje teksta. Kartice su izvrsno pomagalo za poboljšavanje memorije. Često je korisno na njih nešto i nacrtati, tako učimo uz pomoć asocijacija.

Zapišite svoje ciljeve

4. Odrediti cilj!

Za svako razdoblje učenja treba odrediti točan cilj, odnosno jedan aspekt gradiva na kojem će biti fokus. Jesmo li ostvarili cilj i naučili zadane pojmove, možemo provjeriti tako da ih jednostavno objasnimo. Ako to ne možemo učiniti, cilj još nije postignut.

5)  Učite kao da ste profesor

Kada učimo kako bismo nekoga podučili istom gradivu, rezultat našeg učenja biti će bolji! Dakle, učite kao da ste profesor.

Navedene informaciju možete provjeriti detaljnije ovdje.

6) Vježbati! Vježbati! Vježbati!

Tijekom učenja potrebno se testirati uz pomoć “lažnih” testova. Možemo ih izraditi sami, tražiti nastavnika da ih izradi za nas ili ih pronaći na internetu. Funkcija ovakvog testiranja je ukazivanje na naše pogreške (bit će nam očigledne). Također, test nam daje više samopouzdanja za pravi ispit jer nas postavlja u sličnu situaciju. Veće samopouzdanje uzrokuje bolje rezultate.

mozak-zupcanici

7) Gdje učiti?

Iako je dobro mijenjati lokacije dok učimo (jednu lekciju učimo u knjižnici, drugu u radnoj sobi itd.) naše mjesto za učenje mora biti opremljeno potrebnim predmetima. Stol mora biti uredan, da se na njemu nalaze potrebne knjige, olovke, markeri i prazne kartice, a ne predmeti koji će nam odvlačiti pažnju. Tako pripremamo mozak za učenje.

8) Upalite klasičnu muziku!

Dokazano je da određena klasična glazba pospješuje koncentraciju. Naime, učenici kojima je za vrijeme predavanja u pozadini bila puštena klasična glazba, bolje su napisali test o slušanom predmetu, od studenata koji su slušali isto predavanje bez pozadinske muzike.

Detaljnije informacije istraživanja možete pronaći ovdje.

Također, nedavno istraživanje došlo je do zaključka da ritmična pozadinska muzika nepovoljno utječe na fokus osobe koja uči.

9) Maknuti mobilni telefon!

Ovaj korak je samorazumljiv. Zbog potencijalne distrakcije, stišajte telefon, odmaknite ga od sebe (najbolje u susjednu prostoriju).

10) Kratki spavanac usred dana!

Da, za učinkovitije učenje, bolje i dugoročnije pamćenje te uspješnije rezultate potrebno je spavati. Savjet koji većina ljudi objeručke prihvaća, dokazan je 2013., istraživanjem sveučilišta Massachusetts Amherst. Dokazano je da kratko spavanje tijekom dana poboljšava memoriju djece predškolske dobi.

Pretilost

Psihologinja Rebecca Spencer, sa studenticama Kasey Duclos i Laurom Kurdziel, proučavala je više od 40 djece predškolske dobi i otkrila da djeca koja spavaju tijekom dana, imaju bolju performansu na vizualno-prostornom zadatku istog dana kada su spavali, kao i sljedeći dan, za razliku od one koja ne spavaju.

Ove beneficije odnose se i na odrasle osobe.

Za dodatne ideje možete proučiti navike uspješnih studenata.

Video sa psihološkim savjetima za učenje:

Ginko Memory (180 kapsula) – Kräuterhaus
Ginko Memory (180 kapsula) – Kräuterhaus

Povećava sposobnost pamćenja i koncentraciju.

199 kn

Guarana (250 tableta) – Kräuterhaus
Guarana (250 tableta) – Kräuterhaus

Stimulira, osvježava i povećava opću dobrobit

159 kn

Saznajte više o: , , ,

Sviđa li vam se članak? Ocijenite ga i podijelite ♥

3.33 / 5 (3 votes)
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni

Drugi upravo čitaju: