Zujanje u ušima (tinitus) – uzroci, simptomi i liječenje

zujanje-u-usima
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Zujanje u ušima ili tinitus je čest problem, koji se javlja povezano s drugim stanjima, kao što su gubitak sluha zbog starosti, ozljede uha li poremećaj krvožilnog sustava.

Iako može biti dosadno, zujanje u ušima obično nije znak nečeg ozbiljnog. Tinuitis se može pogoršati s vremenom, no liječenje je uspješno, a usmjereno je na liječenje temeljnog uzroka. Ostali tretmani mogu pomoći smanjiti ili prikriti zujanje u ušima.

 

Uzroci zujanja u ušima

Brojna medicinska stanja mogu uzrokovati ili pogoršati tinitus. U mnogim slučajevima, točan uzrok se nikada ne pronađe.

Čest uzrok zujanja u ušima je oštećenje stanica unutarnjeg uha. Malene, delikatne dlačice u unutarnjem uhu stvaraju pritisak na zvučne valove, što izaziva oslobođenje električnog signala kroz slušni živac do mozga. Vaš mozak interpretira ove signale kao zvuk.

Ako su dlačice unutarnjeg uha savijene ili slomljene, one mogu uzrokovati ove električne impulse, koji se manifestiraju kao zujanje u ušima.

 

Ostali uzroci tinitusa mogu biti:

  • Gubitak sluha vezan uz starost
  • Izloženost buci
  • Blokada ušnim voskom
  • Koštane promjene uha

 

Neki uzroci tinitusa su vrlo rijetki, uključujući:

  • Meniere bolest
  • Stres i depresija
  • Problemi s temperomandibularnim zglobom
  • Ozljede glave ili vrata
  • Akustični neuron

 

Krvožilne bolesti također mogu uzrokovati tinitus u određenim slučajevima. Mogući uzroci su:

  • Tumori glave i vrata
  • Ateroskleroza
  • Visoki krvni tlak
  • Turbulentni protok krvi zbog sužavanje ili pregiba vratnih arterija
  • Malformacija kapilara (arteriovenska maloformacija)

 

Lijekovi koji mogu uzrokovati tinitus su:

  • Antibiotici, uključujući kloramefinikol, eritromicin, gentamicin, vankomicin i Bleomycin
  • Lijekovi protiv raka, uključujući mechlorethamin i vinkristin
  • Kinin lijekovi, koji se koriste kod malarije i drugih medicinskih stanja
  • Klorokin, lijek protiv malarije
  • Aspirin u neuobičajeno visokim dozama (12 ili više dana)

 

Liječenje zujanja u ušima

Liječenje tinitusa usmjereno je na temeljno medicinsko stanje, povezano sa zujanjem u ušima.

 

Ako je tinuitis uzrokovan drugim stanjem, liječnik može poduzeti mjere za smanjenje zujanja u ušima, dok se temeljno stanje ne izliječi:

  • Uklanjanje ušnog voska – može smanjiti simptome tinitusa
  • Liječenje vaskularnih problema – može zahtijevati lijekove, operaciju ili neki drugi tretman za rješavanje problema
  • Promjena lijekova – ako ste uzimali lijekove, koji uzrokuju zujanje u ušima, vaš liječnik može preporučiti prekid uzimanja lijeka ili smanjenje doze.
  • Supresija buke – liječnik može preporučiti uređaj za supresiju buke
  • Lijekovi – ne mogu izliječiti zujanje u ušima, ali u nekim slučajevima mogu pomoći smanjiti težinu simptoma ili komplikacije.

 

Lijekovi mogu uključivati:

  • Tricikličke antidepresive (amitriptilin i nortriptylin) – ovi lijekovi se koriste samo u teškim slučajevima tinitusa, jer mogu izazvati neugodne nuspojave, uključujući suha usta, zamagljen vid, zatvor i srčane probleme.
  • Alprazolam (Niravam, Xanax) – mogu pomoći smanjiti simptome tinitusa, no nuspojave mogu uključivati pospanost i mučninu, kao i ovisnost.

 

 

Zujanje u ušima ili tinitus je čest problem, koji se javlja povezano s drugim stanjima, kao što su gubitak sluha zbog starosti, ozljede uha li poremećaj krvožilnog sustava.

 

Iako može biti dosadno, zujanje u ušima obično nije znak nečeg ozbiljnog. Tinuitis se može pogoršati s vremenom, no liječenje je uspješno, a usmjereno je na liječenje temeljnog uzroka. Ostali tretmani mogu pomoći smanjiti ili prikriti zujanje u ušima.

 

Uzroci zujanja u ušima

 

Brojna medicinska stanja mogu uzrokovati ili pogoršati tinitus. U mnogim slučajevima, točan uzrok se nikada ne pronađe.

 

Čest uzrok zujanja u ušima je oštećenje stanica unutarnjeg uha. Malene, delikatne dlačice u unutarnjem uhu stvaraju pritisak na zvučne valove, što izaziva oslobođenje električnog signala kroz slušni živac do mozga. Vaš mozak interpretira ove signale kao zvuk.

 

Ako su dlačice unutarnjeg uha savijene ili slomljene, one mogu uzrokovati ove električne impulse, koji se manifestiraju kao zujanje u ušima.

 

Ostali uzroci tinitusa mogu biti:

  • Gubitak sluha vezan uz starost
  • Izloženost buci
  • Blokada ušnim voskom
  • Koštane promjene uha

 

Neki uzroci tinitusa su vrlo rijetki, uključujući:

  • Meniere bolest
  • Stres i depresija
  • Problemi s temperomandibularnim zglobom
  • Ozljede glave ili vrata
  • Akustični neuron

 

Krvožilne bolesti također mogu uzrokovati tinitus u određenim slučajevima. Mogući uzroci su:

  • Tumori glave i vrata
  • Ateroskleroza
  • Visoki krvni tlak
  • Turbulentni protok krvi zbog sužavanje ili pregiba vratnih arterija
  • Malformacija kapilara (arteriovenska maloformacija)

 

Lijekovi koji mogu uzrokovati tinitus su:

  • Antibiotici, uključujući kloramefinikol, eritromicin, gentamicin, vankomicin i Bleomycin
  • Lijekovi protiv raka, uključujući mechlorethamin i vinkristin
  • Kinin lijekovi, koji se koriste kod malarije i drugih medicinskih stanja
  • Klorokin, lijek protiv malarije
  • Aspirin u neuobičajeno visokim dozama (12 ili više dana)

 

Liječenje zujanja u ušima

Liječenje tinitusa usmjereno je na temeljno medicinsko stanje, povezano sa zujanjem u ušima.

 

Ako je tinuitis uzrokovan drugim stanjem, liječnik može poduzeti mjere za smanjenje zujanja u ušima, dok se temeljno stanje ne izliječi:

  • Uklanjanje ušnog voska – može smanjiti simptome tinitusa
  • Liječenje vaskularnih problema – može zahtijevati lijekove, operaciju ili neki drugi tretman za rješavanje problema
  • Promjena lijekova – ako ste uzimali lijekove, koji uzrokuju zujanje u ušima, vaš liječnik može preporučiti prekid uzimanja lijeka ili smanjenje doze.
  • Supresija buke – liječnik može preporučiti uređaj za supresiju buke
  • Lijekovi – ne mogu izliječiti zujanje u ušima, ali u nekim slučajevima mogu pomoći smanjiti težinu simptoma ili komplikacije. 

 

Lijekovi mogu uključivati:

  • Tricikličke antidepresive (amitriptilin i nortriptylin) – ovi lijekovi se koriste samo u teškim slučajevima tinitusa, jer mogu izazvati neugodne nuspojave, uključujući suha usta, zamagljen vid, zatvor i srčane probleme.
  • Alprazolam (Niravam, Xanax) – mogu pomoći smanjiti simptome tinitusa, no nuspojave mogu uključivati pospanost i mučninu, kao i ovisnost.

 

Zeodent Zeolitni prah za zube (95g)
Zeodent Zeolitni prah za zube (95g)

Protiv zubnog kamenca i bolesti desni.

190 kn

Vein Stopper Krema (500ml) AKCIJA -50%
Vein Stopper Krema (500ml) AKCIJA -50%

Prirodno rješenje protiv proširenih vena.

460 kn    229 kn

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Saznajte više o: ,

Sviđa li vam se članak? Ocijenite ga i podijelite ♥

4.14 / 5 (7 votes)
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni

Drugi upravo čitaju:

Pojmovi uz članak: zujanje u ušima, sum u usima, zujanje u uhu, šum u uhu, zujanje u glavi, tinitus, zujanje u usima uzrok, pistanje u usima, zujanje u ušima lijek, šumovi u ušima,