Brazilska dijeta – jelovnik, rezultati i komentari

Brazilska dijeta
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Brazilska dijeta je niskokalorična, ali visoko nutritivna. Autori ove dijete preporučuju unos zdravih i neprocesiranih namirnica te pametno prehranjivanje preko dana kontroliranjem porcija. Također, princip brazilske dijete je da omogući brz gubitak kilograma kroz period od mjesec dana.

U nastavku članka pročitajte koji je preporučeni jelovnik brazilske dijete te kakvi su rezultati.

Brazilska dijeta

Brazilska kuhinja je nastala kombinacijom tradicije i novopridošlih jela europske i američke recepture. Brazil obiluje svježim voćem i povrćem te ima dugu ribarsku povijest. Brazilska dijeta kombinira upravo to, svježu i neprocesiranu hranu te kvalitetne svježe namirnice.

Glavni principi brazilske dijete su:

  • jesti 5 puta dnevno, ali u odmjerenim porcijama,
  • biti svjestan kalorija, ali ih ne brojiti opsesivno,
  • ukinuti svu procesiranu i konzerviranu hranu,
  • ne piti alkohol,
  • ne piti slatka i gazirana pića,
  • razumjeti razliku između prave gladi i žudnje za hranom,
  • piti puno vode, barem 6 čaša dnevno,
  • jesti svježe voće i povrće,
  • ne jesti 12 sati između zadnjeg jela prije odlaska na počinak i doručka.

Kod brazilske dijete je važno razumno kontroliranje porcija. Proteini i ugljikohidrati koje stavite na tanjur ne bi trebali biti veći od zatvorenog dlana jedne ruke. Izvan toga se ne broje prilozi poput voća i povrća. Trebali biste jesti tri glavna obroka u danu, a između uključiti dvije užine.

Brazilska dijeta jelovnik

Vjerojatno ćete u toku dana osjetiti glad, ali razmotrite jeste li stvarno gladni. Ako ste jeli u posljednjih sat ili dva, vjerojatno se ne radi o pravoj gladi. Ako Vam je pao šećer u krvi, pojedite šaku orašastih plodova ili voćku. Ako niste jeli više od 4 sata, vjerojatno se radi o pravoj gladi.

Uz ove osnovne principe, preporučuje se lagano dnevno vježbanje u trajanju od 30 minuta. To može uključivati:

Brazilska dijeta – brza

Mnogi se kunu da uz pomoć brazilske dijete možete već za dva tjedna izgubiti preko 12 kilograma. Ipak, dijeta općenito označava zdrav način prehrane, a najbrža dijeta nije ni zdrava ni sigurna.

Super brza brazilska dijeta može rezultirati:

  • prebrzim oslobađanjem velike količine toksina koji se normalno nakupljaju i skladište u masnom tkivu,
  • bounce – back efektom – možete izgubiti određeni broj kilograma, ali ne i steći zdrave prehrambene navike, pa će se izgubljeni kilogrami opet vratiti,
  • zdravstvenim problemima.

Prije započinjanja bilo kakve restrikcijske dijete ili nagle promjene prehrambenih navika, obavezno se posavjetujte s liječnikom.

Brazilska normalna dijeta

Najjednostavnija brazilska dijeta se sastoji od sedmodnevnog programa kojeg možete provoditi kroz period od 3 – 4 tjedna. Takva dijeta je, za razliku od super brze, bogata nutrijentima i zdrava. Preporučeni plan možete modificirati ovisno o onome što volite, ali se pridržavajte osnovnih principa.

Tijekom perioda od mjesec dana, možete steći zdrave prehrambene navike kojih ćete se pridržavati i poslije. Uključite i lagano vježbanje svaki dan poput hodanja ili plivanja koje će Vam pomoći da ostanete aktivni.

Brazilska dijeta – jelovnik

Donosimo planirani tjedni plan jela koji se drže principa brazilske dijete. Pokušajte nabavljati svježe domaće namirnice, posebno voće i povrće. Ako želite, neka jela izmijenite, ali sličnim zdravim verzijama.

Za vegetarijanski oblik brazilske dijete možete meso i ribu zamijeniti sojom ili seitanom. Ipak, dijete su posebno izračunate i izbalansirane prema potrebnim dnevnim unosima raznih namirnica koje su nam potrebne.

Brazilska dijeta prehrana

Za sada dijetalni planovi brazilske dijete postoje u mesnoj verziji, a ako želite vegetarijansku verziju posavjetujte se sa specijalistom nutricionistom. Takav stručnjak može potvrditi da unosite pravilnu i potrebnu količinu svih hranjivih tvari.

Ponedjeljak

  1. Doručak – limunada, 1 banana i 1 jabuka,
  2. Užina – čaša soka od naranče i šaka badema,
  3. Ručak – zelena salata, 100 grama kuhane piletine i 2 kuhana krumpira,
  4. Večera – svježe kuhano povrće i 200 grama bijele ribe,
  5. Prije spavanja – 1 tost i voćka po želji.

Utorak

  1. Doručak – čaša soka od jabuke i tvrdo kuhano jaje,
  2. Užina – šaka badema,
  3. Ručak – 100 grama kuhane ribe i dva kuhana krumpira,
  4. Večera – kuhano povrće, 100 grama mesa i salata po izboru,
  5. Prije spavanja – shake baziran na raznom povrću i orašastim plodovima.

Srijeda

  1. Doručak – šalica mlijeka i 1 tost,
  2. Užina – 100 grama mladog sira,
  3. Ručak – 100 grama riže, salata od kupusa  začinjena sokom od limuna,
  4. Večera – 100 grama mesa i zelena salata,
  5. Prije spavanja – čaša soka od jabuke i šačica badema.

Četvrtak

  1. Doručak – 60 grama svježeg ananasa ili manga, voćni sok,
  2. Užina – limunada i tost,
  3. Ručak – 100 grama kuhanog mesa, komad sira i naranča,
  4. Večera – 2 kuhana krumpira i salata od mrkve začinjena uljem,
  5. Prije spavanja – proteinski shake s povrćem i bademima.

Petak

  1. Doručak – limunada i šaka badema,
  2. Užina – 1 jabuka i 1 naranča,
  3. Ručak – 150 grama ribe i 2 kuhane mrkve,
  4. Večera – 1 tanjur juhe od šampinjona i komad kruha,
  5. Prije spavanja – 2 keksa i sok od jabuke.

Subota

  1. Doručak – 1 banana i 1 naranča,
  2. Užina – šaka badema,
  3. Ručak – 100 grama mesa i salata od kupusa, luka i soka od limuna,
  4. Večera – 1 tanjur riblje juhe ili juhe od povrća, komad kruha i zelena salata,
  5. Prije spavanja – 1 čaša soka od jabuke.

Nedjelja

  1. Doručak – 1 banana i limunada,
  2. Užina – salata od cikle,
  3. Ručak – 100 grama pečenih šampinjona i miješana salata,
  4. Večera – 150 grama ribe, svježe kuhano povrće i tost,
  5. Prije spavanja – 2 čajna keksa i sok od jabuke.

Iz ovog dijetalnog plana je vidljivo da se u brazilskoj dijeti nalazi puno svježeg voća i povrća. To su osnovne namirnice koje kroz period pridržavanja dijete pružaju dovoljno vitamina i nutrijenata.

Svježa salata

Brazilska dijeta – rezultati

Brazilska dijeta je dobar izbor za sve koji žele mršavjeti i promijeniti prehrambene navike, a komentari su uglavnom pozitivni. Čak i nakon perioda u kojem su se pridržavali dijete, korisnici su nastavili s konzumiranjem zdravijih namirnica i ujednačenijih jela.

Na početku režim prehrane može biti nov i težak, ali nemojte odustati. Najpametniji potez bi bila kontrola kod liječnika prije započinjanja dijete, posebno hormona štitnjače i razine šećera u krvi. Uz novu prehranu, za dobre rezultate trebate i vježbati, ali lagano.

Uz sve mjere predostrožnosti i pridržavanje pravila, rezultati su više nego dobri. Možete izgubiti do 10 kilograma u mjesec dana, a to naravno ovisi o Vašim željama i mogućnostima.

Brze dijete

Svako malo na scenu dođu nove brze dijete. Neke od njih su bile i:

  • Stockholmska dijeta – program za mršavljenje zasnovan na načelima zdrave prehrane koje je osmislio švedski doktor Nils Johanson, a temelji se na kuhanju jednostavnih i vremenski nezahtjevnih jela,
  • Špek dijeta – fitness trener Nicholas Polo osmislio je strogi režim prehrane koji se temelji na vježbanju, unosu zdravih masnoća i izbacivanju ugljikohidrata,
  • Cambridge dijeta – razvio ju je Alan Howard, a glavni principi su smanjenje unosa kalorija uz dodatke prehrani kao što su vitamini i minerali, a prehrambene navike se mijenjaju kroz duži period.

Zapamtite da nijedna dijeta neće učiniti čuda ako se sami ne potrudite. Izgladnjivanje nikad nije učinkovito, a izbalansirana prehrana i redovno vježbanje su najbolji režim za svakoga.

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Ocjena članka:

0 / 5   0
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail
Pojmovi uz članak: brazilska dijeta,