Kako izgraditi pozitivan odnos prema svome tijelu?

matična mliječ za kožu

Negativnom mišljenju o svome tijelu i kritikama posebno su sklone žene.

“Nedostatci” na tijelu poput viška kilograma, celulita, strija, problematične kože ili izrazito svijetle ili tamne puti, mogu uzrokovati osjećaj manje vrijednosti kod žena, čak i ako su iznimno inteligentne, kreativne, imaju uspješnu karijeru, dobro plaćen posao i partnera koji ih voli.

Negativna slika o svome tijelu dugoročno može biti uzrok emocionalnom prejedanju, osjećaju manje vrijednosti, manjku samopouzdanja, izbjegavanja interakcije s drugim ljudima, izbjegavanja intimnosti s partnerom te društvenih situacija koje podrazumijevaju oskudniju odjeću (poput odlaska na bazen ili sunčanja na plaži).

Vrlo je važno svjesno i aktivno početi raditi na tome da se osjećate dobro u svojoj koži te da kao dugoročni cilj odredite sebi usvajanje zdravijeg životnog stila, dok stvari ne “izmaknu kontroli” (zbog učestalih dijeta narušite si zdravlje ili vas zbog manjka samopouzdanja i intimnosti ostavi partner).

Budući da se negativna slika o tijelu gradi godinama i nosi sa sobom mnoge “teške” emocije poput srama, grižnje savjesti, samokritike te možda čak i mržnje prema svome tijelu, potražite stručnu pomoć (posavjetujte se s nutricionistom ili zdravstvenim trenerom o načinu prehrane, s fitness trenerom o načinu vježbanja, s dermatologom o načinu njege vaše kože i tretmanima koji dostupni).

Da biste se oslobodili negativnih emocija, potražite pomoć psihologa, psihoterapeuta ili životnog trenera (life coach), koji će vam pomoći da ostavite “emotivnu prtljagu” za sobom, zavolite svoje tijelo te zadržite motivaciju za napredak.

Samopouzdanje

Imajte na umu da ste (vrlo vjerojatno) već sami sve pokušali kako biste se osjećali i izgledali bolje u svome tijelu: kozmetičke tretmane, razne dijete, restrikcije u prehrani, možda čak i nekoliko vrsta tjelesne aktivnosti ili pak afirmacije…

Ako sve navedeno nije pomoglo do sada, onda je uistinu vrijeme da potražite stručnu pomoć!

Kao prvi korak, važno je da osvijestite negativne misli i poruke koje govorite samima sebi i ljudima oko vas, poput:

“Ja sam debela, ružna, izgledam bolesno, odvratno…”

Možda čak i uspoređujete svoje tijelo s nekom životinjom (!)

“Izgledam kao krava”

Ove riječi od danas pa do kraja vašega života nemojte više izgovarati!

Zabilježite sve negativne misli i emocije (poput osjećaja prezira, gađenja ili mržnje prema svome tijelu) kako biste ih mogli osvijestiti kada se opet pojave.

Prisjetite se koliko možete biti zahvalni na svome tijelu.

Zahvaljujući vašem tijelu možete se kretati, plesati, šetati, voziti bicikl, baviti se sportom, yogom, kreativnim radom, pisanjem, kuhanjem, biti intimni s partnerom, a ako ste žena onda i biti instrument u stvaranju novoga života!

Kratkoročna dijeta neće biti trajno rješenje: važno je da svjesno i aktivno poradite na usvajanju zdravijeg životnog stila i da zavolite svoje tijelo takvo kakvo jeste, dok u isto vrijeme uz stručnu pomoć napravite dugoročni plan aktivnosti kako biste postigli krajnji cilj: zdrav životni stil i uvrštavanje fizičke aktivnosti koja vas čini sretnima u svoju svakodnevnu rutinu.

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Ocjena članka:

3.83 / 5   6
Facebooktwitterpinterestmail
30-10-2018
Foto: Photospin
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni