Kako smršaviti u trbuhu – pravilnom prehranom do ravnog trbuha

kako_smrsaviti_u_trbuhu
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Preveliki obujam trbuha nije samo estetski nedostatak, nego predstavlja i ozbiljnu opasnost za zdravlje cijelog organizma. Višak masnog tkiva na trbuhu usporava rad organa, a masnoće u krvnim žilama uvelike uvećavaju rizik od srčanog ili moždanog udara te razvoja dijabetesa.

Za gubljenje masnih naslaga s trbuha najvažnija je pravilna prehrana, a tek zatim tjelovježba. Ipak, mnogi su sigurni kako se zdravo hrane, a salo na trbuhu i dalje samo raste. Što zapravo znači zdrava prehrana i kako pomoću nje skinuti masnoću s trbuha, pročitajte u nastavku.

Dodatne mogućnosti i savjete možete pronaći na ovom linku.

Prije početka borbe s opasnim trbušnim salom, provjerite koliko ono ugrožava Vaše zdravlje računajući obujam trbuha. 

Mjerenje obujma trbuha

Iako se već dugo za izračun masnog tkiva na tijelu koristi indeks tjelesne mase (ITM), on nije uvijek pouzdan jer ne uzima u obzir raspored masnih naslaga po tijelu te udio mišića u ukupnoj kilaži.

Jednako visok sportaš s malo masnih naslaga može biti teži od jednako visoke osobe okrugla trbuha i slabih leđnih i trbušnih mišića. Također, dvije žene jednake visine i težine mogu se razlikovati u građi, pa tako jedna može imati ravan trbuh i mnogo bezopasnih masnih naslaga na bedrima i stražnjici, a druga vitke noge, ali zato trbuh pun opasnog masnog tkiva.

mjerenje_trbuha

Mjerenje obujma trbuha govori mnogo o mogućim zdravstvenim rizicima. Kako biste otkrili jeste li u rizičnim skupinama, izmjerite obujam trbuha krojačkim metrom u stojećem položaju, mjereći na najdebljem dijelu u izdisaju.

Žene trebaju obujam mjeriti u prvoj polovini ciklusa, odnosno neposredno nakon menstruacije jer se u drugoj polovici ciklusa može u predjelu trbuha nakupljati voda te izmjereni obujam trbuha neće biti objektivan.

U tablici možete pogledati koliku opasnost predstavlja Vaš obujam trbuha. 

ženemuškarci opasnost za zdravlje
više od 94 cmviše od 80 cmumjerena
više od 102 cmviše od 88 cmvisoka
više od 106 cmviše od 94 cmvrlo visoka

Gdje se nalazi trbušno masno tkivo

Masno tkivo koje je vidljivo, ono koje nam skriva trbušne mišiće i koje obuhvatimo prstima kada želimo vidjeti koliko ga imamo, nije toliko opasno kao one masne naslage koje se nalaze u unutrašnjosti, odnosno ono koje obavija unutrašnje organe.

To dubinsko masno tkivo ima neograničene kapacitete i može primiti vrlo mnogo suvišnih kalorija te rasti koliko god mi to dopustimo.

Masno tkivo u predjelu trbuha nastaje prvenstveno zbog obilne prehrane bogate kalorijama, a mlohavi mišići pospješuju taloženje masnog tkiva.

Kako nastaje masno tkivo u trbuhu

Da bismo znali kako ga ukloniti te spriječiti njegovo taloženje, moramo razumjeti kako i zašto nastaje masno tkivo na trbuhu. Faktori debljanja su sljedeći:

  • nepravilna prehrana – recept za nakupljanje masnog tkiva jednostavan je; previše premasne i preslatke hrane, nedostatak vremena za zdravo kuhanje, preveliki i preobilni obroci nakon višesatnog nejedenja, nekvalitetne namirnice,
  • premalo kretanja – unatoč današnjem životnom ritmu koji od mnogih traži sjedilački rad, čovjek nije stvoren za mirovanje i mora se kretati kako bi se mogla vršiti izmjena tvari i jedino tako može ostati u formi,
  • naslijeđe – nažalost, ovo je faktor na koji ne možemo utjecati – geni su odgovorni za raspored masnog tkiva na tijelu pa će tako oni odlučiti hoće li nam se masti raspodijeliti ravnomjerno po tijelu ili se bazirati na najopasniji dio tijela, trbuh,
  • starenje – otprilike nakon 23. godine života, ljudski metabolizam počinje usporavati, pa se tako prosječan Europljanin do 65. godine udeblja 15 kilograma, a masno tkivo na trbuhu poveća se čak do 35 %,
  • alkohol – učestalo i pretjerano konzumiranje alkohola stimulira inzulin, usporava razgradnju masti i potiče apetit, posebno ako se pije navečer, a usto je puno štetnih kalorija kojih se teško riješiti,
  • brze dijete – iako uvijek zvuče obećavajuće i u početku se čini da djeluju, nemoguće je u samo nekoliko tjedana drastično smršaviti i ostati u toj formi; kod brzih dijeta tijelo prvo troši energiju iz mišića i jetre, zbog čega gubimo na težini, ali masno tkivo ostaje netaknuto.

debljanje

Želite li zaista smanjiti trbuh bez pribjegavanja kirurškom postupku, morat ćete svakako promijeniti način prehrane. Promjena prehrane donekle zahtijeva i promjenu načina života, a to je moguće samo ako ste zaista odlučni i motivirani.

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF
Saznajte više o - mršavljenje

Sviđa li vam se članak? Ocijenite ga i podijelite:

2.50 / 5 (4 votes)
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: kako na zdrav način unositi ugljikohidrate u organizam,