VMA dijeta – jelovnik, pravila i namjena

vma dijeta

VMA dijeta ili bolnička dijeta je plan prehrane u trajanju od 15 dana za brzo mršavljenje. Dijeta je prvotno bila namijenjena ljudima koji pate od srčanih bolesti i osobama koje prije operacije moraju izgubiti višak kila. No pokazalo se da je dijeta primjenjiva i za zdrave osobe.

Dijeta se sastoji od 3 ciklusa, od kojih svaki traje 5 dana. To znači da se svakih sljedeći ciklus ponavlja plan prehrane. Nakon završenog jednog ciklusa od 5 dana preporučuje se pauza od 2 dana. Dakle, ako se od ponedjeljka do petka pridržavate jelovnika iz dijete, za vikend jedete normalno.

Nakon završenih 15 dana dijete neophodno je napraviti 2 tjedna pauze. Ako se dijetu u potpunosti slijedi, osoba bi svakih 5 dana trebala gubiti 2.5 – 5 kg, a po završetku dijete izgubi se do 15 kg.

S obzirom na to da se radi o dijeti čiji plan prehrane zahtjeva unošenje manje od 1000 kalorija dnevno (preporučen unos je minimalno 1200 kcal za žene i 1500 kcal za muškarce), posavjetujte se s liječnikom prije početka dijete.

VMA dijeta – pravila

Kako bi dijeta bila učinkovita, važno je pridržavati se svih rigoroznih pravila. Pa tako nije dozvoljeno konzumirati alkohol i šećer (ili druge zaslađivače) za vrijeme trajanja dijete. Unos soli je ograničen, te se preporučuje minimalna doza ako je potrebna.

Tijekom dijete važno je u tijelo unositi najmanje 2 litre tekućine, najbolje vode. Dozvoljeno je piti i biljne ili zelene čajeve (nezaslađene) ili limunadu (također nezaslađenu). Glavne namirnice koje propisuje ova dijeta su naranča i tost.

Svi obroci koje jelovnik propisuje moraju se pojesti poštujući točno propisanu količinu. Isto tako i sve namirnice koje propisuje moraju se konzumirati, ali nije bitno jesu li hladne ili tople.

vma dijeta

VMA dijeta – jelovnik

Što se tiče namirnica unutar jednog obroka, nije bitno kojim se redoslijedom jedu, dok god se sve pojedu. No važno je slijediti točan raspored obroka (doručak, ručak, večera).

Doručak je za svaki dan tijekom dijete isti. Propisuje se 1 naranča, 1 komad dvopeka i 1 šalica nezaslađenog čaja ili kave.

Prvi dan

  • Ručak – 1 naranča, 1 kuhano jaje, 1 komad dvopeka, 2 žlice kiselog vrhnja. Kiselo vrhnje je uvijek moguće zamijeniti istom količinom jogurta.
  • Večera – 2 kuhana jaja, 2 komada dvopeka, 1 krastavac i 1 rajčica.

Drugi dan

  • Ručak – 1 naranča, 1 kuhano jaje, 2 komada dvopeka, 2 žlice kiselog vrhnja.
  • Večera – 1 naranča, 1 rajčica, 1 komad dvopeka, pljeskavica (od 125 g mljevenog junećeg mesa, pržena na jako malo ulja).

Treći dan

  • Ručak – 1 naranča, 1 kuhano jaje, 1 krastavac, 2 žlice kiselog vrhnja.
  • Večera – 1 naranča, 1 komad dvopeka, pljeskavica (od 125 g mljevenog junećeg mesa, pržena na jako malo ulja), šalica čaja ili kave (bez šećera).

Četvrti dan

  • Ručak – 1 rajčica, 1 komad dvopeka, 125 g mladog kravljeg sira.
  • Večera – 2 rajčice, 2 komada dvopeka, pljeskavica (od 125 g mljevenog junećeg mesa, pržena na jako malo ulja).

Peti dan

  • Ručak – 1 rajčica, 1 komad dvopeka, 200 g kuhanog junećeg mesa.
  • Večera – 1 kuhano jaje, 500 g kuhanog povrća.

vma dijeta jelovnik

VMA dijeta po satima

Za vrijeme dijete jedu se tri obroka dnevno, a preporučeni razmak među obrocima je 4 do 5 sati. Posljednji obrok (večera) mora biti završen najmanje dva sata prije odlaska na spavanje.

Ako ne želite vratiti izgubljene kilograme, dijeta preporučuje da se po završetku jednog dana u tjednu (npr. ponedjeljkom) pridržavate režima. Prema tome, jedan dan u tjednu za doručak se preporučuje čaša soka od limuna bez šećera (2 dl), za ručak jabuka i komad dvopeka, a za večeru kuhano jaje, rajčica i dvopek.

Medicinska dijeta – rezultati i razlike

Medicinska dijeta je vrlo slična VMA dijeti, a osmislio ju je Herman Tarnower za potrebe svojih pacijenata koji su patili od srčanih bolesti uslijed pretilosti. Ova dijeta je također rigorozna i popisuje restriktivan unos kalorija (do 1000 kcal) za mršavljenje.

Ova dijeta smije se primjenjivati maksimalno 2 tjedna, a razlikuje se od VMA dijete utoliko što dopušta da se neke namirnice konzumiraju u proizvoljnim količinama. Jelovnik točno propisuje koje se namirnice moraju konzumirati, ali je slobodniji po pitanju količina.

Više informacija o medicinskoj dijeti možete saznati ovdje.

Članak uređen:

Saznajte više o zdravom mršavljenju u sljedećim tekstovima:

Ocjenite članak

4 / 5   17

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Vezani pojmovi: vma dijeta, kardio vma dijeta, 

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

VMA dijeta – jelovnik, pravila i namjena

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje
  1. Voljela bih da cujem iskustva drugih ljudi. Ja sam u 2 navrata pokusala sa ovom dijetom i efekat je jako los. Nakon 15 dana vaga je pokazala 3kg manje od pomenutih 15kg, sto je drasticna razlika. Nakon 2 dana normalne ishrane i to se je pretvorilo u gubitak samo 1kg. Dijetu sam strogo postovala, uvrstila i svakodnevnu fizicku aktivnost, a rezultati losi.

    • 15 kilograma je NEMOGUĆE da se izgubi za 15 dana. Fizički nije moguće. Unos kalorija je najbitnije u bilo kojoj djeti. Imate calorie calculators online koji mogu da vam pomognu da znate koliko dalo roka morate da unosite dnevno. Da izgubite 1 kg nedeljno je realno. To će te dostići ako unosite 500 calorija manje dnevno nego sto vaše telo troši.