Kako početi vježbati i promijeniti način života?

vjezbanje

Velik je broj ljudi koji pokušavaju smršaviti i transformirati svoj izgled, no ipak, malo je onih koji uspijevaju u tome.

Većina onih “od ponedjeljka počinjem” imaju sasvim dobre namjere, a završe s gomilom neiskorištene odjeće za teretanu, neiskorištenim članskim iskaznicama, vraćajući se poznatoj rutini, svome kauču i reprizama turskih sapunica.

Nažalost, mnogi će se prepoznati u ovome.

Umjesto da se pridružite takvoj depresivnoj statistici učinite nešto drugačije, pročitajte ove savjete, pokušajte ih primijeniti i napokon osjetite zadovoljstvo samim sobom.

1. Nađite svoju motivaciju

Zapitajte se zašto želite promijeniti svoje tijelo, um i stil života. Morate znati što vas motivira kako biste se fokusirali na to kada padnete u iskušenje.

Da li su to medicinski razlozi, emocionalni ili želite jednostavno novi početak u životu, zapišite ih u obliku bilješka i stavite ih svuda oko kuće, u automobilu, na monitoru na poslu ili na frižideru.

Takvi vizualni podsjetnici će vam pomoći da se uvijek držite zadanih ciljeva.

Srećom danas je sve lako dostupno pa ako vam nije baš praktično hodati okolo s ceduljicama papira, vrlo jednostavno možete sve zapisati u svom pametnom telefonu koji ionako sve ”pamti”.

Fitness vam neće samo pomoći da izgledate dobro izvana, već će vam pomoći razviti strpljenje, disciplinu i organizaciju u svim aspektima života.

Kako početi vježbati

2. Ostanite disciplinirani

Napraviti plan je veoma lako, a držati se plana je već malo teže. Potrebna je velika disciplina i samokontrola.

Požrtvovnost i trud su zaista potrebni u životu za ostvarivanje ciljeva, a fitness se nikako ne razlikuje od ostalih situacija u svakodnevici.

Svakako biste trebali staviti 45-minutno vježbanje u vaše prioritete i držati se toga.

Sat vremena dnevno je 4% cijeloga dana!

3. Pratite vlastiti uspjeh

Važno je da znate gdje ste počeli, gdje ste sada i kakvi želite biti.

Kada vidite napredak biti će lakše nastaviti. Ne zaboravite da rezultati ne dolaze preko noći, trebate biti strpljivi, no također imajte na umu da će se trud isplatiti.

4. Organizacija

Priprema i organizacija je ključ za uspjeh.

Ako idete u trgovinu s popisom namirnica koje trebate kupiti, zašto biste išli u teretanu bez plana vježbanja?

Planirajte treninge prije i odvojite malo više vremena na sastavljanje treninga i izbjeći ćete lutanje po teretani kao muha bez glave, ne samo da će trening biti učinkovitiji nego ćete izbjeći i trošenje dragocjenog vremena.

Osim toga, vrlo je bitno pripremanje obroka unaprijed, time ćete održavati vaše tijelom sitim, i svesti ćete na minimum mogućnost da pojedete nešto nezdravo.

Možete pripremiti obroke za budućih tjedan dana, ili ih možete pripremati ujutro za naredni dan.

treniraj

5. Postavite si ciljeve

Postavite si ciljeve. Zapišite ih i radite na tome da ih ostvarite.

Pokušajte biti realni, i sami znate da ne možete promijeniti način života i svoje navike u tjedan dana, zato nađite par malih promjena poput eliminacije količine sokova koje konzumirate, keksa, bombona, čipsa i slično, te ako još ne vježbate, dodajte šetnju, ili lagano trčanje. Postepeno ćete svladati te ciljeve i dodati druge te tako napredovati.

Milijuni ljudi diljem svijeta se bore s kilogramima i čini se kako je fitness i zdrav život pao na dno liste prioriteta, a to zaista ima loše posljedice za naše društvo u cjelini.

Misao o promjeni izgleda i načina života izgleda kao težak zadatak, no sve što je potrebno je prvi korak!

Zato započnite već danas!

Članak uređen:

Saznajte više o zdravom mršavljenju u sljedećim tekstovima:

Saznajte više o vježbanju u sljedećim tekstovima:

Saznajte više o zdravoj prehrani u sljedećim tekstovima:

Ocjenite članak

4.43 / 5   14

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Vezani pojmovi: vezbe za mrsavljenje, kako poceti vjezbati, vjezbanje, kako poceti mrsavljeti, kako poceti sa vezbanjem, 

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Kako početi vježbati i promijeniti način života?

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje
  1. Poštovana redakcijo, čitateljice i čitatelji ! Sviđa mi se članak koji govori o mršavljenju pa bi želio podijeliti svoje iskustvo koje me podučilo da čovjek mora ulagati u svoju fizičku spremnost. Oduvijek sam volio fizičke aktivnosti, trčanje, nogomet i kao vrhunac – borilačke vještine ! Velika većina klinaca u moje doba je željela biti poput B. Lee-a ili nekih junaka iz stripova, odnosno da su hrabri, jaki i velikodušni, a naravno i da pobjeđuju ! Ovo posljednje ih je najviše motiviralo, pobijediti u borbi. Svaka osnovna škola pa čak i svaki razred su imali svoju “bandu”, naravno, to su bila više naguravanja i većinom padovi koji su (na svu sreću !) prolazili samo sa ogrebotinama i modricama ! Eto tako sam se i ja uključio u treniranje borilačkih vještina i ostao u tome nekih 14 godina (sa prekidima zbog vojske i studija !), a na žalost sam prestao sa dolaskom rata ’91., na žalost jer mi je to bila velika greška ! Oženio se, došla djeca, okupirali me veliki životni problemi, potom stalno putovanje po HR i Europi ! Tako sam skupio 53 godine i doživio jedan nesretni slučaj koji mi je promijenio život, u pozitivnom ali i negativnom smislu. Pozitivno je što sam smršavio, počeo redoviti vježbati zbog ozlijede i zaboravio što je križobolja, no kako sam vrlo brzo izgubio 10 kg (u manje od 3 tjedna !) razvili su mi se žućni kamenci. Trenutno sam na dijeti (ograničeni unos masnoća-naročito životinjskog porijekla !), vježbam redovno (sigurno 6 dana u tjednu-najmanje 45 minuta, a njviše 2,5 sata !). Uspio sam redukcionom dijetom smanjiti žućne kamence za više od 50 % (imao sam 10 kom. veličine od 9-10 mm). I dalje je u meni skrivena želja da počnem (doduše rekreativno !) trenirati borilačke vještine, no čini se da trebam birati nešto lagano ! Kakvo mišljenje o toj temi imate Vi ? Lijepi pozdrav ! Zdravi i veseli bili ! Benito Račić, dr.vet.med.