Lordoza – vježbe, ciljevi, može li se ispraviti lordoza?

Lordoza

Pojavom deformacije kralježnice narušava se sklad njezinih funkcija i međusobni odnos unutarnjih organa. Zato je treba liječiti. Lordoza podrazumijeva deformaciju kralježnice u sagitalnoj (središnjoj) ravnini s izbočenjem prema naprijed.

Fiziološka lordoza u vratnom dijelu inače je 3 – 4 cm, a lumbalna lordoza (donji dio leđa) 4 – 5 cm. Sva odstupanja znače patološku lordozu.

Više o lordozi možete pročitati ovdje.

Deformacije kralježnice

Lordoza kralježnice – vrste

Svakoj deformaciji kralježnice, uz lordozu tu su i skolioza i kifoza, prethodi loše držanje tijela kojem uzroci mogu biti:

  • poremećaj u skeletnoj (kostur) građi,
  • mišićna oboljenja,
  • oštećenja vida i/ili sluha,
  • teža psihička stanja,
  • respiratorne bolesti,
  • teža tjelesna iscrpljenost,
  • ergonomski (radni uvjeti) čimbenici,
  • profesionalna opterećenja.

Lordoza lumbalne kralježnice često se pojavljuje u djetinjstvu bez poznatog razloga, dok lordoza vratne kralježnice može nastupiti kasnije, najčešće zbog profesionalnog naprezanja.

Naime, normalna se lordoza vrata razvija u prvoj godini života. Problem predstavlja izravnata vratna lordoza, izravnata lordoza ili reducirana lordoza, tj. krivina manja 20 stupnjeva. Takva krivina smanjuje pokretljivost i vidno polje, poremećuje protok krvi u mozgu i uzrokuje bolove.

Lordoza – slike

U nastavku slijede slikoviti primjeri vrsta lordoze.

Lordoza vrata

Lumbalna lordoza

Može li se ispraviti lordoza?

Potrebni se fizioterapijski učinci mogu postići, osim ranim otkrivanjem deformacije, pravilno odabranim vježbama, svakodnevnim izvođenjem vježbi uz kontrolu, nadopunjavanjem vježbi novim elementima kako bi se izbjegla monotonija i redovitim kontrolnim pregledima ortopeda.

Kad je dijete s lordozom u pitanju, preporučljivo je provoditi vježbe kroz igru uz razna pomagala kako bi se zadržala i/ili povećala motivacija. Svaki program vježbanja mora biti prilagođen pacijentovu općem stanju i stupnju izraženosti lordoze.

Fizioterapija lordoze

Kineziterapija – vježbe

Patološka lordoza tijela uzrokuje slabost mišića tijela, pogotovo trbuha, koja vodi do skraćivanja leđnih mišića u donjem dijelu leđa. Ciljevi fizioterapije kod lordoze su:

  • jačanje trbušnih mišića,
  • istezanje mišića quadratus lumborum (mišić stražnjeg dijela trbušne stijenke),
  • smanjenje nagiba zdjelice prema naprijed.

Vježbe za kralježnicu zahtijevaju pravilno zauzimanje početnih položaja, posebno u ležećem položaju. Pacijent treba savinuti noge u koljenu, napeti trbušne mišiće i priljubiti donji dio kralježnice uz podlogu. Tako se sprječava da zdjelica zauzme nepravilan položaj i poveća lumbalnu lordozu.

Pozornost treba skrenuti i na sjedeći položaj s ispruženim nogama u okviru kojeg šake trebaju biti oslonjene na podlogu prstima okrenutim prema natrag. Takav položaj omogućava pravilno održavanje prsnog dijela kralježnice i onemogućava savijanje ramena prema naprijed.

BROJ VJEŽBEPOČETNI POLOŽAJOPIS VJEŽBE
1.ležeći položaj na leđimaSaviti koljena i na prsa staviti loptu držeći je rukama. Podizati loptu prema koljenima odižući pritom glavu i ramena.
2.ležeći položaj na leđimaLoptu staviti ispod koljena. Podizati glavu i ispružene ruke prema koljenima.
3.ležeći položaj na leđimaSavijenih koljena i ruku odmaknutih u stranu u visini ramena odvojiti stopala od podloge. Oba koljena primicati prema podlozi u jednu pa u drugu stranu.
4.ležeći položaj na leđimaSavijenih koljena i ruku ispruženih uz tijelo ispružiti desnu nogu povlačeći je što više prema trupu. Istovremeno odizati glavu i lijevom rukom pokušati dohvatiti stopalo ispružene ruke. Vježbu ponoviti sa suprotnom rukom i nogom.
5.ležeći položaj na leđimaSavijenih koljena i s rukama na potiljku podizati glavu i ramena odvajajući lopatice od podloge.
6.ležeći položaj na leđimaSavijenih koljena i s rukama isprepletenih prstiju na potiljku podizati lijevu nogu prema trupu, a laktom desne ruke pokušati dotaknuti koljeno podignute noge. Pokret ponoviti sa suprotnom nogom i rukom.
7.ležeći položaj na leđimaIspruženih nogu i ruku uz tijelo podići ispružene noge od podloge preko glave do poda, zadržati pokret i vratiti se u početni položaj.
8.sjedeći položaj s ispruženim nogamaIspruženih nogu i ruku oslonjenih iza trupa podizati naizmjenično jednu pa drugu nogu ispruženu u koljenu.
9.sjedeći položaj s ispruženim nogamaIspruženih nogu i ruku oslonjenih iza trupa podizati istovremeno obje noge ispružene u koljenu.
10.sjedeći položaj s ispruženim nogamaIspruženih nogu i ruku oslonjenih iza trupa podići ispružene noge i kružiti u jednu pa u drugu stranu.
11.sjedeći položaj s ispruženim nogamaIspruženih nogu križati naizmjenično lijevu preko desne, tj. desnu nogu preko lijeve noge (tzv. škarice)
12.sjedeći položaj s ispruženim nogamaŠakama obuhvatiti potkoljenice i privlačiti trup prema natkoljenicama. Koljena trebaju biti ispružena.
13.sjedeći položaj s ispruženim nogamaRukama nastojat dohvatiti stopala i pritom ne savijati koljena.
14.ležeći položaj s ispruženim nogamaIspruženih nogu i ruku uz tijelo istovremeno podizati glavu i ramena te postupno savijati koljena povlačeći stopala po podlozi do pune savijenosti koljena.
15.sjedeći položaj s ispruženim nogamaIspruženih nogu i ruku uz tijelo podići desnu ruku, rame i glavu i dodirnuti lijevu šaku koja je na podlozi s lijeve strane tijela. Izvesti pokret i sa suprotnom stranom.
16.sjedeći položaj s ispruženim nogamaIspruženih nogu i ruku uz tijelo napeti trbušne mišiće i potiskivati slabinski dio kralježnice uz podlogu. Zadržati nekoliko sekundi i opustiti se.
17.viseći položaj (na švedskim ljestvama)Ispruženih nogu naizmjenično podizati jednu pa drugu ispruženu nogu do horizontale.
18.viseći položaj (na švedskim ljestvama)Ispruženih nogu istovremeno podizati obje noge do horizontale savijajući ih u koljenima.
19.viseći položaj (na švedskim ljestvama)Ispruženih nogu istovremeno podizati obje noge do horizontale.

Vratna lordoza – vježbe

U sljedećem video-materijalu možete vidjeti kako se pravilno izvode vježbe za vratnu kralježnicu kojoj posebno štete sjedilački način života i nedovoljno tjelesne aktivnosti.

Dodatne vježbe za vratnu kralježnicu možete pronaći na ovoj poveznici.

U liječenju raznih vrsta lordoze od pomoći mogu biti leđno plivanje i terapija jahanjem koje stimuliraju ritmičke kontrakcije oslabljenog mišićja, ravnotežu i ispravno držanje tijela. Potrebno je izbjegavati sportove koji pojačavaju lordozu kao što je ritmička gimnastika.

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Ocjena članka:

0 / 5   0
Facebooktwitterpinterestmail
13-12-2018
Foto: Photospin
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: vježbe za lordozu, moze li se ispraviti lordoza, lordoza vrata vezbe, lordoza vjezbe, lordoza slike, lordoza simptomi, londroza, lardoza, izravnata lordoza simptomi, vježbe za lordozu vratne kralježnice,