“Talk” test – vježbate li pravilnim intenzitetom?

Vježbanje

Na samom početku vježbanja dobro je slijediti vlastite mogućnosti, jer intenzivno i sebi neprimjereno vježbanje može donijeti mnogo neugodnosti, bolnih mišića ili narušavanja zdravlja.

Osnovno je započeti sa vježbama za jačanje izdržljivosti, dakle aerobnim vježbanjem, jer nam jačanje izdržljivosti važno za svakodnevni život i za prevenciju bolesti. Dobro je započeti sa šetnjama u prirodi ili trčanjem, vožnja biciklom, plivanjem ili vježbanjem na spravama, u početku 20 – 30 min. Važno je pravilno dozirati intenzitet vježbanja, opet uzimajući u obzir svoju trenutnu izdržljivost, godine, spol i opće stanje zdravlja.

Ako možete bez problema (nedostatka “zraka”) izgovoriti:

  • Više od pet- šest riječi – intenzitet nedovoljan
  • Oko tri riječi – optimalno
  • Manje od tri riječi – visoki intenzitet

Opća pravila tjelovježbe

  • redovno vježbanje znači bar 3 x tjedno
  • razmak između vježbanja ne treba biti veći od 2 dana
  • dobro je vježbati u isto vrijeme dana
  • prije vježbanja treba se do 10 minuta zagrijavati istezanjem
  • ne jesti prije vježbanja 2 sata i 1 sat poslije
  • obavezno se tuširati nakon vježbanja
  • vremenski uvjeti za vrijeme vježbanje ne bi trebali biti ekstremni, (prevruće, prehladno, prevlažno…)
  • uzimati tekućinu-vodu, za vrijeme vježbanja

Savjeti

  • Odaberite aktivnost koja vam se sviđa
  • Starije osobe i osobe rizičnog zdravlja trebaju obaviti liječnički pregled  – da li Vaše zdravstveno stanje zahtjeva neka ograničenja?
  • Dobro je vježbati uz stručni nadzor – trenera, kako bi se program prilagodio vrstama i intenzitetom koji odgovara Vama osobno
  • Važno je redovno vježbanje
  • Svako vježbanje u rekreacijske svrhe treba biti ugoda, zadovoljstvo i uživanje
Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Ocjena članka:

5 / 5   1
Facebooktwitterpinterestmail
13-05-2019
Foto: Photospin
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: insanity workout,