Trikovi i savjeti: Kako ostati fit nakon pedesete?

Životni prioriteti u dvadesetim i pedesetim godinama se uvelike razlikuju. Nakon godina provedenih u profesionalnoj i osobnoj potrazi, mnogi tjelesnu kondiciju jednostavno stave u drugi plan.

Pedeseti rođendan ne trebate shvatiti kao izliku za zanemarivanje svog tijela. Potrebno je samo u svoju rutinu ubaciti nekoliko novih navika da bi ostali zdravi i aktivni.

Provjerite nekoliko naših savjeta kako ostati fit nakon pedesete:

Istezanje

Mišići imaju tendenciju postati ukočeni i kruti s godinama, što otežava izvršavanje jednostavnih svakodnevnih zadatka.

Istezanjem ćete opustiti krute mišiće i uvelike si olakšati život. Pokušajte se istezati u svim smjerovima, a posebnu pozornost stavite na mišiće leđa. Nemojte forsirati, vježbajte samo do granica koje vaše tijelo dopušta.

Ljudi koji imaju probleme s leđima trebali bi konzultirati liječnika prije nego što pokušaju bilo kakve nove oblike vježbanja.

Uz mišiće leđa potrebno istezati i mišiće nogu, naročito prije i nakon trčanja ili dužeg hodanja.

Istezanje

Ravnoteža

Ravnoteža postaje vrlo važna kako starimo. Oštri refleksi i brzi odgovori mogu smanjiti šanse za ozljede i nesreće.

Zato je dobra ideja isprobati vježbe za poboljšanje držanje tijela i ravnotežu. Jedna od najbržih i jednostavnijih vježbi je stajanje na jednoj nozi. Prvo par minuta na jednoj, zatim na drugoj.

Dobra vježba je i hodanje, pa i trčanje, po neravnoj podlozi, kao što je npr. pješčana plaža, jer se time poboljšava propriocepcija (vrsta osjeta koja daje povratnu informaciju o položaju tijela u prostoru).

Održavajte mozak aktivnim

Naš mozak postaje sve ljeniji nakon tridesete godine, ali stavljanjem novih izazova pred vaše sive stanice može usporiti taj proces. Ne morate naporno učiti za to, rješavajte križaljke ili upišite tečaj stranog jezika!

Prehrambene promjene

Dok se zdrava prehrana preporuča u bilo kojoj dobi, ona postaje još važnija kako starimo. Kako metabolizam postaje sporiji, probavni trakt ne može tolerirati napade alkohola i pržene hrane kao što je to činio u svojim dvadesetim.

Zato se u pedesetim preporuča minimalno pet porcija voća i povrća dnevno te smanjivanje unosa crvenog mesa i prerađene hrane.

Trajanje treninga

Tijelu treba najmanje 20 minuta da počne osjećati učinke treninga. Neka vam bude cilj vježbati barem pola sata do 45 minuta. Opet, nemojte se forsirati. Za početak krenite polako.

U početku je pola sata umjerenog hoda sasvim dovoljna vježba, zatim postepeno povećavajte. Ubacite u trening i hod uz stepenice. Ukoliko se odlučite za teretanu koncentrirajte se na vježbe nižeg i srednjeg intenziteta.

Aerobik

Aerobik je relativno lagan, uglavnom se vježba u grupama i vrlo je zabavan. Međutim, samo zato što nije pretjerano naporan, ne znači da ga treba uzeti olako. Preporučujemo aerobik barem tri puta tjedno, ako vam vaš liječnik to dopusti.

Vježbanje

Trening snage

Ljudsko tijelo ima tendenciju da s godinama gubi mišićnu masu. Jedini način da se usporimo ovaj proces je trening snage. Naravno, ne govorimo vam da trebate dizati težine kao profesionalni bodybuilder, ali je poželjno tu i tamo odraditi trening pod opterećenjem uz nadzor trenera.

Umjerenost

Navršavanjem pedesete godine ne morate se odreći dobrih stvari u životu. Povremena čaša vina ili kriška čokoladne torte vas neće povrijediti dok god se to radi umjereno.

Članak uređen:

Saznajte više o zdravom mršavljenju u sljedećim tekstovima:

Saznajte više o vježbanju u sljedećim tekstovima:

Saznajte više o zdravoj prehrani u sljedećim tekstovima:

Ocjenite članak

3.80 / 5   5

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Vezani pojmovi: bildanje u pedesetima, što mogu raditi nakon pedesete, trening 50, vjezbe poslije 55, 

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Trikovi i savjeti: Kako ostati fit nakon pedesete?

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje

Trenutno nema komentara budite prvi i komentirajte članak.