Vježbe za vratnu cirkulaciju

Vratna cirkulacija

Vježbe za vratnu cirkulaciju su zapravo sve vježbe koje uključuju kretnje vrata i aktivaciju vratnih mišića.

Mišići vrata moraju biti dovoljno snažni da drže težinu glave, kao i da omogućuju kretnje vrata. Cervikalna (vratna) kralježnica, najmobilniji je dio kralježnice, odnosno u njoj su moguće najveće kretnje.

Bolovi u vratnoj kralježnici jedan su od najčešćih zdravstvenih problema današnjice i pretežno su uzrokovani sjedilačkim načinom života.

Uzroci boli u vratnoj kralježnici

Bolovi mogu upućivati na oštećenje.

Najčešći uzrok pojave boli u vratu su degenerativne promjene u vratu. Ostali uzroci boli u vratu su:

  • traume,
  • loši radni uvjeti te
  • naravno kao i kod većine drugih zdravstvenih stanja – stres.

U današnje vrijeme većina ljudi pati od bolnih sindroma vratne kralježnice koje dijelimo u tri skupine:

  •  Cervikalni sindrom – bol u vratu koja se širi u ramena i lopatice prema prsnom košu. 
  •  Cervikobrahijalni sindrom – bol u vratu koja se širi prema jednoj ili obje ruke, a ponekad je praćena smanjenim osjetom u rukama.
  •  Cervikocefalni sindrom – bol koja se iz stražnjeg dijela vrata širi u glavu.

Najčešći simptomi loše vratne cirkulacije:

  • zamagljen vid,
  • diplopija (dvoslika),
  • zatamnjenje vida,
  • gubitak vida,
  • vrtoglavica,
  • prolazno oštećenje kranijalnih živaca, 
  • poremećaj u koordinaciji pokreta, 
  • poteškoće u gutanju,
  • pojava utrnuća,
  • poteškoće u govoru,
  • kratkotrajno gubljenje svijesti, 
  • glavobolja,
  • pojava mišićnog spazma, 
  • nagli gubitak snage u nogama. 

Prilikom izvođenja vježbi za vrat svakako treba misliti i na mišiće ramenog obruča jer često djeluju kao cjelina.

Evo nekoliko vježbi za opuštanje mišića i poboljšanje cirkulacije:

  1.  Kruženje ramenima – Ovo je dobar način zagrijavanja i opuštanja mišića vrata. Opustite ruke uz bok s glavom u uspravnom položaju. Lagano podignite i prebacite ramena kružnim pokretima. Opustite se između svakog ponavljanja. Ponovite 5 do 10 puta.
  2. Kruženje glavom – Opet opustite ruke uz bokove i pustite da se glava polukružno okreće s druge strane. Trebali biste osjetiti kako se mišići u vratu istežu. Opustite se između svakog ponavljanja. Ponovite 5 do 10 puta.
  3. Istezanje vratnih mišića  – Pustite da vam glava visi s jedne strane prema ramenu i lagano pritisnite rukom da istegnete mišiće. Zadržite 5 sekundi. Ponovite 5 puta sa svake strane. Sada istegnite glavu prema naprijed, dodirujući bradu do prsa, opet držeći oko 5 sekundi i isto tako prema straga. Ponovite 5 puta.
  4. Jačanje vratnih mišića – Držite jednu ruku uz bok glave i gurajte glavu prema ruci, ne dopuštajući da se glava pomakne. Osjetite kako vam se mišići u vratu stežu i držite 10 sekundi. Ponovite ovu vježbu 5 puta sa svake strane. Zatim izvedite vježbu držeći isprepletene prste na čelu. Ponovite 5 puta. Da ojačate mišiće stražnjeg dijela vrata i leđa, naslonite se leđima na zid i pritisnite glavu uz zid ili isprepletite prste iza glave i držite 10 sekundi. Ponovite 5 puta.

Također možete pogledati još neke vježbe u videu ispod.

Vježbe za vratnu kralježnicu sa štapom

Kao pomagalo u vježbama možete koristiti i štap, stoga možete pogledati kratak video s jednostavnim vježbama za vratnu kralježnicu i ramena sa štapom.

Članak uređen:

Ocjenite članak

0 / 5   0

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Vezani pojmovi: vjezbe za vratnu cirkulaciju, cirkulacija vratne kicme simptomi, gel ili kreme za cirkulaciju vratne kraljeznice, 

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Vježbe za vratnu cirkulaciju

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje

Trenutno nema komentara budite prvi i komentirajte članak.