Kako se pravilno sunčati?

pravilno suncanje

Sunce i izaganje sunčevim zrakama imaju vrlo povoljan učinak na organizam i bitno je za naše zdravlje. Izlaganje suncu omogućava stvaranje D vitamina koji je neophodan za apsorpciju kalcija i fosfora i na taj način jača kosti i sprječava osteoporozu.

Osim toga podiže imunitet, sprječava pojavu kardiovaskularnih bolesti i upalnih stanja organa, i ima blagotvoran učinak kod kožnih oboljenja (psorijaza, ekcema…)

Također sunce ima pozitivan učinak na naše raspoloženje, djeluje protiv depresije, a toplina daje osjećaj ugode. Izlaganje suncu stimulira prizvodnju melatonina, hormona koji regulira san, raspoloženje i ima pozitivan utjecaj na imunitet.

Predugo i prečesto izlaganje sunčevim zrakama izazva opekline, isušivanje, strenje kože, pojavu pjega, smanjenog imuniteta i u nekim slučajevima pojavu karcinoma kože.

Sunce emitira širok spektar elektromagnetskog zračenja, od kojeg svojim osjetilima možemo percipirati vrlo mali dio. Nevidljivo infracrveno zračenje osjećamo kao toplinu, a okom zapažamo vidljivi dio spektra.

Ultraljubičasto (UV) zračenje može biti opasno jer ga direktno ne osjećemo, ali posljedice njegovog djelovanja uočavamo na koži. U spektru Sunčeva zračenja na ultraljubičasto zračenje otpada samo 10% energije, a ovisno o valnoj duljini (i djelovanju na tkivo) dijelimo ga na tri područja:

  • UVC – zrake kratkih valnih duljina i najveće energije koje se gotovo u potpunosti apsorbiraju u ozonskom sloju atmosfere i ne dopiru do kože.
  • UVB – zrake srednje valne duljine, djelomično se raspršuju i apsorbiraju u atmosferi, pa je zato na većim nadmorskim visinama izloženost UVB zrakama intenzivnija. Samo djelomično prodiru u kožu, ali  uzrokuju oštećenje DNK stanica i brzo izazivaju pojavu crvenila kože i opeklina. Zbog njih koža potamni.
  • UVA – zrake veće valne duljine i manje energije od UVB zraka, ali prolaze kroz atmosferu i   prodiru dublje u kožu izazivajući duboka oštećenja. To može dovesti do gubitka elastina i smanjenja proizvodnje kolagena, što za posljedicu ima pojavu dubokih bora i fleka na koži.U prevelikim dozama djeluju kancerogeno i izazivaju nastanak karcinoma kože.

Pročitajte više o kremama za sunčanje s UVA i UVB zaštitom OVDJE.

Da bi izbjegli negativne posljedice izlaganja sunčevim zrakama potrebno je kožu pripremiti «iznutra» kroz hranu bogatu A, C, E i B vitaminima i karotenoidima koji se nalaze u zelenom povrću i bobičastom voću. Također, potrebno je kožu pripremiti i izvana tako da jednom tjedno napravimo piling kako bi ostranili sasušene stanice i time omogućili bolju apsorpciju biljnih ulja i maslaca koja treba nanositi na kožu kako bi kožu hidratizirali i nahranili.

U početku izlaganje sunčevim zrakama treba biti kratko, a sredstva za zaštitu od sunca treba nanositi obilno i često. S vremenom možete produljivati boravak na suncu, ali glavno i osnovno pravilo je da svakako treba izbjegavati sunčanje u periodu između 10 i 16 sati. Nakon sunčanja potrebno je kožu nahraniti biljnim uljima ili gelovima koji će zadržati vlažnost i elasticitet.

Na ovaj način vaše tijelo će dobiti potrebnu energiju za daljnje napore, a koža će ostati zdrava i mekana.

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF
22-06-2017
Foto: Photospin
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Ocjena članka:

4.50 / 5   2
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: kako se pravilno suncati, kako se suncati, dali je korisno suncati se, kako se pravilno suncati na moru, Kako se suncati na moru, pravilno suncanje na suncu, sema kako se treba suncati po kolijeru,