Vježbe za djecu predškolske dobi – vrste i primjeri

Vježbe-za-djecu-predškolske-dobi

Vježbe za djecu predškolske dobi su neizmjerno važne za razvoj njihove motorike, kognicije, kreativnosti, te raznih drugih sposobnosti.

Vježbe-za-predškolsku-djecu

Iako postoji širok spektar vježbi za djecu predškolske dobi (vježbe grafomotorike, logopedske vježbe itd.), postoje i opće pripremne vježbe za djecu predškolske dobi koje su jako korisne za kvalitetnu pripremu djeteta za polazak u školu. U ovom članku ćemo se posebno osvrnuti na motoričke vježbe za djecu predškolske dobi.

Vježbe za djecu predškolske dobi

Neovisno o kakvim je vježbama riječ, treba imati na umu da djeca najbolje i najradije uče i vježbaju kroz igru. Mnogi stručnjaci naglašavaju važnost edukativne igre za djecu predškolske dobi, stavljajući poseban naglasak na igru kao vrlo djelotvornu aktivnost u razvoju osnovnih motoričkih sposobnosti djece.

Zahvaljujući primjerenim i kvalitetnim igrama u predškolskoj dobi, kod djece se razvijaju:

  • pozitivne emocije (radost, sreća, zadovoljstvo itd.),
  • osjećaj samopouzdanja i samopoštovanja,
  • znatiželja i kreativnost,
  • kondicijske sposobnosti,
  • bolje zdravstveno stanje,
  • veća psihološka dobrobit,
  • veća školska uključenost,
  • bolji radni učinak.

Igra

Vrste vježbi za djecu predškolske dobi

Postoje različite vrste vježbi za djecu predškolske dobi koje se mogu provoditi u obliku zadataka, igre ili vježbi kako bi se djeca više uključila. Svaka vrsta vježbi se može provoditi na različite načine, ali je važno naglasiti da djeca u predškolskoj dobi najradije prihvaćaju učenje kroz igru koja im je u tim godinama temeljna potreba.

Neke od vježbi su:

  • edukativne igre za djecu predškolske dobi (memorijske kartice, bojanje, prepoznavanje slika itd.),
  • vježbe grafomotorike,
  • kreativni zadaci za djecu predškolske dobi (npr. prepoznavanje i slaganje sličica, te osmišljavanje priče vezane uz slike),
  • tjelesne vježbe za djecu predškolske dobi (motoričke vježbe),
  • sportske igre za djecu predškolske dobi (nogomet, rukomet, odbojka itd.).

Ono što je važno naglasiti je to da je kod ove vrste vježbi ključna tjelesna aktivnost predškolske djece koja je neizmjerno važna za njihov pravilan rast i razvoj.

Vrste-motoričkih-vježbi

Motoričke vježbe za djecu predškolske dobi

Glavni cilj motoričkih vježbi za djecu predškolske dobi je poticanje razvoja osnovnih motoričkih sposobnosti kod djeteta. Ove vrste vježbi su se pokazale najvažnijima i najprikladnijima u predškolskoj dobi, a imaju nekoliko različitih vrsta koje se mogu primijeniti kroz igre, zadatke i vježbe.

Motoričke sposobnosti koje bi se trebale poticati kroz motoričke vježbe za djecu predškolske dobi su:

  • brzina,
  • koordinacija,
  • fleksibilnost,
  • jakost.

Motoričke vježbe za djecu predškolske dobi su blisko povezane s elementima različitih sportskih igara kao što su nogomet, rukomet, odbojka itd. U tim igrama djeca uče koordinaciju i vježbaju gibanje, te uz to uče korištenje još jednog objekta (najčešće lopte) kojega moraju precizno i točno uskladiti s motoričkom koordinacijom.

Sve te igre i vježbe bi trebale biti prilagođene predškolskoj dobi djece, a isto tako bi trebale poticati uživanje, zadovoljstvo i ljubav prema igri i tjelesnoj aktivnosti. Stoga bi svakako trebalo uzeti u obzir da djeca u toj dobi nisu dovoljno zrela za natjecateljske igre i zadatke, te da bi takve vrste aktivnosti ipak trebalo ostaviti za neku kasniju dob.

Motoričke-vježbe-za-djecu

Vrste motoričkih vježbi za djecu predškolske dobi

Postoji mnogo načina na koje možete izvoditi motoričke vježbe za djecu predškolske dobi, a u nastavku ćemo Vam navesti samo neke od najjednostavnijih i najprikladnijih motoričkih vježbi.

  1. Bacanje lopte u dalj – djeca se poredaju u liniju, te svaki od njih ima svoju loptu (bilo bi dobro da su različite boje). Na znak voditelja, bacaju loptu s dvije ruke ispred sebe, a zatim trče za njom, ulove je i vraćaju se na mjesto.
  2. Bacanje lopte u vis – svako dijete ima u ruci svoju loptu. Na znak voditelja, djeca bacaju loptu u vis, te je nakon toga moraju uloviti s obje ruke. Igra se može izvoditi i tijekom kretanja djece, a isto tako se može uvesti i pravilo da se lopta treba uhvatiti tek nakon što padne i odbije se od podlogu. Bilo koja verzija vježbe je zanimljiva, a možete ih mijenjati kako djeci odgovara.
  3. Kotrljanje lopte – djeca se poredaju jedan iza drugoga, te uzimaju svoje lopte u ruke. Voditelj postavi nekoliko prepreka ispred njih (najčešće u obliku čunjeva), a djeca moraju spustiti loptu na pod, te ju rukama kotrljati između prepreka kako bi čim prije došli na suprotnu stranu. U drugoj verziji ove igre, djeca mogu nogama kotrljati loptu izbjegavajući prepreke kako bi došli na suprotnu stranu.
  4. Lopta u gol – svako dijete ispred sebe mora imati označen gol (može biti i napravljen od kartona). Gol mora biti dovoljno udaljen od djece, a njihov zadatak je da čim preciznije loptu zabiju u gol. Nakon toga, svako dijete ide po svoju loptu i vraća se na početno mjesto i ponavlja igru.
  5. Igra obruča – ispred djece se postave četiri obruča manjeg promjera, a dobro bi bilo da su pričvršćeni na pod ljepljivom trakom kako ne bi klizili. Zadatak djece je skakanje iz jednog obruča u drugi, a dok prođe sve obruče ide na kraj kolone i ponavlja vježbu kad na njega dođe red. Obruče može preskakati s obje noge ili s jednom nogom, dok je druga podignuta u vis.
  6. Skakanje i puzanje – jedna od najzanimljivijih motoričkih vježbi. Djeca moraju biti poredana u liniju, ali moraju imati barem jedan metar razmaka od druge djece. Na znak voditelja, djeca skaču u dalj koliko mogu, a nakon toga legnu na trbuh i puzanjem prolaze ispod užeta visine 50 centimetara. Kada prođu uže, ustaju, pljesnu rukama visoko iznad glave, te odlaze na crtu na suprotnoj strani.

Lopta-u-gol

Sve ove vježbe se mogu prilagoditi djeci ovisno o njihovim željama i sposobnostima. Važno je da se vježbe ponavljaju određen broj puta, te da se djeca zabavljaju i uživaju u njihovom izvođenju. Isto tako, vježbe bi bilo najbolje izvoditi u dvorani ili prostoriji koja je osigurana za ovakve vrste vježbi kako bi djeca bila zaštićena.

Ove motoričke vježbe najbolje funkcioniraju kad su maksimalno prožete igrom, a ne natjecanjem ili pukim izvršavanjem. Djeca u predškolskoj dobi moraju u svakoj vježbi pronaći neku vrstu igre koja im je najviše potrebna u njihovoj dobi. Ako se uvede natjecanje, brzo se može izgubiti želja za sudjelovanjem, a djeca mogu doživjeti pad samopouzdanja.

Stoga, uvijek naglašavajte važnost igre, te prakticirajte sve ove vježbe kroz igru, zabavu, druženje i smijeh. Djeca u takvim uvjetima najbolje uče, postižu napredak i pravilan rast i razvoj.

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Ocjena članka:

5 / 5   1
Facebooktwitterpinterestmail
14-01-2018
Foto: Photospin
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

NAJČITANIJI TEKST DANAS:

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: predškolske igre, opće pripremne vježbe za djecu predškolske dobi, nogometne vjezbe predskolske djece, motoričke igre za djecu, neke od motoričkih aktivnosti, logika kod djece predskolske dobi, korisne igre za djecu, opće pripremne vježbe za najmlađe, OPĆE VJEŽBE ZA DJECU, povrće za djecu primjeri,