Bundeva – dar iz prirode

bundeva
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Jesen nam nudi fantastičnu nutritivno kvalitetnu namirnicu – bundevu.

Kada pomislimo na svježe bundeve, prvo što će nam pasti na pamet su zanimljive ručno izrađene svjetiljke koje radimo za Noć vještica. Bundeva nije samo ukusna, već je i puna hranjivih tvari. Meso bundeve lako je probavljiva namirnica, male energetske vrijednosti (u 100g buče ima oko 28kcal), a mogu je jesti svi. Odličan je izvor vlakana, kalija, selena, vitamina A, beta-karotena, alfa-karotena, beta-kriptoksantina i luteina.

Ovo bogatstvo antioksidanasa jača naš imunitet i smanjuje rizik od raka i drugih opasnih bolesti.

Bundeva je bogata složenim ugljikohidratima, što znači da nam pomaže da održimo stabilnom razinu šećera u krvi. Zato ju preporučujemo osobama koje imaju problema s dijabetesom, krvožilnim sustavom, očima ili kožom.

Bučine sjemenke

Bučine sjemenke imaju veliku energetsku vrijednost (u 100g sjemenki ima oko 467kcal), ali jedna šaka sjemenki kao međuobrok može vam donijeti niz dobrih sastojaka, kao što su omega-3 masne kiseline i fitosteroli, koji pomažu kod povišenog kolesterola.

Sjemenke sadrže tvari kukurbitacini, koje pomažu kod povećane prostate i mogu spriječiti pretvaranje testosterona u mnogo jači oblik tog hormona, dihidro-testosteron koji je povezan s dobroćudnim povećanjem prostate.

Sjemenke sadrže i kvalitetne proteine, u 100g ima oko 54% preporučene dnevne doze. U šaki sjemenki ima više proteina nego u mesnom odresku prosječne veličine. Osim toga, sjemenke su odličan izvor aminokiseline triptofan i glutamata koji pomažu u smanjenju tjeskobe i razdražljivosti.

Bučino ulje

Bučino ulje sadrži malo bogatstvo nezasićenih masnih kiselina, velik postotak beta karotena, vitamina E i kalija.

Lecitin iz tog ulja pomaže u sprječavanju ateroskleroze (nakupljanja štetnih plakova na stijenkama krvnih žila, što vodi srčanim bolestima), te pozitivno djeluje na snižavanje razine kolesterola u krvi.

Najbolje je bučino ulje dobiveno hladnim prešanjem.

Iako se bundeva najčešće konzumira pečena u pećnici, od nje se mogu pripremiti ukusne juhe, jela od povrća, pa i deserti. Njezin blago slatkasti, ali pun okus izvrsno se slaže s različitim začinima od muškatnog oraščića, kima, klinčića do papra i đumbira. Kušajte je u gustim krepkim juhama, varivima i rižotu.

Ovo je moja omiljena juha:

Juha od bundeve

Sastojci:

  • 500 g bundeve
  • 2 mrkve
  • 1 veći krumpir
  • sol
  • kurkuma
  • bijeli papar

Priprema:

Sve povrće očistite pa narežite na kockice. Sastojke stavite u lonac i prelijte vodom. Kada zakuha, smanjite vatru i kuhajte 10-15 minuta. Izmiksajte u kremu i vratite na vatru da još jednom zakuha te začinite. Možete ukrasiti listićima peršina i dodati 1 žlicu bučinog ulja neposredno prije konzumiranja.

Bundeva zbog bogatstva vitamina i minerala ima dobro djelovanje i na kožu.

Maska od bundeve

U narodnoj medicini kažu da bundeva dobro djeluje izvana, baš kao i iznutra.

  • Šalicu svježe očišćenog mesa bundeve izmiksati u blenderu i nanijeti na očišćenu kožu i ostaviti 10 minuta.
  • Bundeva će očistiti i suziti pore, a koža će uzeti potrebne vitamine i minerale.
  • Posebno je dobra za kožu sklonu aknama i miteserima.

 

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

NAJČITANIJI TEKST DANAS:

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Ocjena članka:

4.20 / 5   5
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail
Pojmovi uz članak: bučine sjemenke nutritivna vrijednost, sjemenke bundeve nutritivna vrijednost, bundeva, sjemenke bundeve ljekovitost, bundeva ugljikohidrati, bundeva nutritivna vrijednost, bučine sjemenke sastav, Bucine kostice korisnost, bučine golice nutritivna vrijednost, ugljikohidrati u grejpu,