Chia sjemenke za energiju i zdravo mršavljenje

chia-sjemenke
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Chia sjemenke se koriste kao hrana već tisućama godina. One su korištene kao jedna od osnovnih prehrambenih namirnica u narodima kao što su Maje i Asteci.

Chia sjemenke se mogu neograničeno konzumirati, a nedavno su ponovno otkrivene i ljudi su sve više počeli cijeniti ovo zaboravljeno sjeme.

Chia sjemenke – recepti 

Mnogi ljudi su primijetili zdravstvene prednosti ovih sjemenki uzimajući samo jednu žličicu dnevno, dok je za pomoć pri mršavljenju potrebno oko tri do četiri žličice dnevno. Chia vam omogućuje da pripremite jednostavne i ukusne zdrave obroke, bilo da se konzumira samostalno prije obroka, ili dodaje obroku.

Chia sjemenke možete dodati u sve slane i slatke obroke, salate, prilikom pripreme kruha ili od njih napraviti ukusni puding. Pročitajte recept za sirovi veganski puding od jagoda s chia sjemenkama.

Chia sjemenke možete jesti i same. Možete ih potopiti u vodu na 15 minuta i one će narasti do veličine koja je 10 puta veća od njihove uobičajene. Možete ih pripremiti potopljenje u kokosovo mlijeko te izblendati s bademima i ananasom – dobit ćete vrhunsku poslasticu. 

Osvježavajući desert možete napraviti i od chia sjemenki izblendanih zajedno s kupinama. Ovo je izvrstan recept ako želite prakticirati detoksikaciju organizma. Nikad finije, nikad zdravije – zar ne? 

Chia sjemenke su klasificirane kao sjeme, a preporučljivo ih je konzumirati uz namirnice iz “orašaste obitelji” kao što su bademi, kukuruz ili proso. One promiču zdravu prehranu te vam omogućuju da jedete manje i daju osjećaj sitosti. Prema najnovijim istraživanjima chia sjemenke pomažu i oboljelima od dijabetesa, stoga ih dijabetičari mogu neometano konzumirati. 

chia sjemenke

Chia sjemenke – nutritivne vrijednosti i kalorije

Chia je biljka koja se može pohvaliti velikim nutritivnim bogatstvom, točnije omega-3 i omega-6 masnim kiselinama, proteinima i vlaknima. Chia sjemenke sadrže i iznimno velik broj vitamina (posebno A i C), minerala i antioksidansa. Kao takve, chia sjemenke izvrstan su izbor ako želite regenerirati kožu, lakše sagorijevati masnoće te ojačati organizam i poboljšati probavu.

Čaj od komorača za poboljšanje probave – doznajte više!

Chia sjemenke sadrže 37% prehrambenih vlakana koja potiču rad crijeva.

Chia sjemenke između ostalog imaju izrazito nizak glikemijski indeks, te se njihov unos povezuje s gubitkom tjelesne težine. Otprilike 100 grama chia sjemenki sadrži nevjerojatnih 490 kcal, od toga 36% čine ugljikohidrati, 52% masti te 11% proteini. Nadalje, 100 grama chia sjemenki sadrži 631 miligram kalcija. 

  • Energetska vrijednost: 490 kcal 
  • Ugljikohidrati: 43,8 g 
  • Proteini: 15,6 g 
  • Masti: 30, 8 g, od toga najviše polinezasićene masti: 23,3 g 
  • Omega-3: 17552 mg 
  • Omega-6: 5785 mg 
  • Ostalo: Kalcij: 631 mg, Fosfor: 948 mg, Kalij: 160 mg, Natrij: 19 mg, Cink: 3,5 mg, Bakar: 0,2 mg, Mangan: 2,2 mg

Ovdje prikazani podaci prikazuju nutritivnu vrijednost 100 grama chia sjemenki. Sve ove tvari prije svega su bitne za normalno funkcioniranje organizma.

chia sjemenke zdravlje

Jesu li Chia sjemenke za vas?

Ako ste u potrazi za prirodnim načinom mršavljenja, niskom cijenom i pravilima koja je lako slijediti onda ovu dijetu svakako vrijedi probati.

Dodatna korist kod Chia sjemenki je ta da imaju visoku prehrambenu vrijednost koja daje više energije, pomaže vam da jasnije razmišljate, umanjuje bolove, te pomaže kod mnogih drugih segmenata kao što je jačanje kose i noktiju.

One se mogu uzimati zasebno, ali i miješati s drugom hranom, pa tako danas možemo pronaći mnogo recepata s Chia sjemenkama, kao što je primjerice juha od povrća sa sjemenkama.

Međutim, ako pijete lijekove za razrjeđivanje krvi, ili ako imate nizak krvni tlak, trebali biste potražiti savjet liječnika prije uzimanja Chia sjemenki kao pomoć u mršavljenju.

» Pročitajte više: Chia sjemenke – supernamirnica bogata hranjivim tvarima

chia-puding

Chia sjemenke za zdravo mršavljenje

Chia sjemenke kao pomoć mršavljenju djeluju tako da prirodno potiskuju apetit i povećavaju energiju, te vam omogućuju da izgubite težinu lako i bez gladi. Potiskuju apetit na dva načina:

  • Upijaju tekućinu – zbog čega ćete se osjećati kao da ste konzumirali puno veću količinu hrane.
  • Polako se probavljaju – što znači da ćete se osjećati sitima kroz duže vrijeme.

Kao što je već poznato, gubimo težinu kada je naša potrošnja energije veća od unosa kalorija. Chia sjemenke djeluju na oba segmenta jer će Vam pomoći u tome da jedete manje, ubrzat će Vaš metabolizam i pomoći u sagorijevanju masti, a povećati energiju kako bi mogli biti aktivni kroz dan.

Uz više energije, preporučljivo je i povećati tjelesnu aktivnost. Možete krenuti s laganim šetnjama, trčanjem ili vježbama kod kuće kako biste osigurali trošenje masnih naslaga.

Chia sjemenke kao pomoć u povećanju energije

Danas su omiljena hrana sportaša, iako konzumacija Chia sjemenki datira mnogo godina unazad. Korištene su kao izvor energije u narodima kao što su Maje i Asteci, a oni bi mogli trčati danima samo sa spremnikom vode i Chia sjemenkama. Tada su nazivali Chia sjemenke svojom “trkaćom hranom”.

Zamislite samo što Chia sjemenke mogu učiniti za vas! Kupiti ih možete u biljnim ljekarnama ili specijaliziranim prodavaonicama zdrave hrane.

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF
Ovaj članak možete pročitati i na engleskom jeziku.
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Ocjena članka:

4 / 5   150
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: Cia sjemenke, chia, cija sjemenke za mrsavljenje, chia sjemenke upotreba, chija sjemenke, chia sjemenke za mršavljenje, chio sjemenke, Chia Sjemenke KAKO SE koriste, chia sjemenke priprema, chia semenke za mrsavljenje,