Dijeta s jajima – kako izgubiti 6 kilograma u tjedan dana?

dijeta-s-jajima

Jaja su jedna od onih namirnica koje redovito nalazimo na popisima hrane koja pomaže pri mršavljenju na zdrav način. Ona su hranjiva, zasitna i jednostavna za pripremu. Kažu da je dijetom s jajima moguće izgubiti i do 6 kilograma u jednom tjednu.

No, kao i svaka dijeta, i ona ima svoje prednosti i mane. Najprije ćemo ukratko predstaviti što je to u jajima da ih čini izvrsnom namirnicom na mršavljenje, a onda vas provesti kroz nekoliko najpopularnijih varijanti dijete s jajima.

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

U osnovi su to sve visokoproteinske dijete s ograničenim unosom ugljikohidrata.

Zašto su jaja tako dobra za mršavljenje?

  • Imaju malo kalorija!
  • Zasitna su.
  • Potiču metabolizam.
  • Odlična su za početak dana, odnosno doručak i najvažniji obrok u danu.
  • Jeftina su i lako ih je pripremiti!

jaja-i-voce

Najjednostavniji način da izgubite kilograme je smanjivanje dnevnog unosa kalorija.Jedno veliko jaje sadrži samo oko 78 kalorija, ali je istovremeno vrlo hranjivo. Ono sadrži malo od gotovo svakog nutrijenta koji je potreban organizmu za optimalan rad.

Ipak, imajte na umu da, ako pržite jaja na ulju ili maslacu, dodajete oko 50 kalorija za svaku iskorištenu žličicu. Zbog visokog proteinskog sadržaja, jaja su sama po sebi vrlo zasitna. Tako smanjuju vaš apetit i čini da manje jedete i mislite o jedenju. Osim toga, jaja sadrže sve esencijalne aminokiseline i to u pravim omjerima.

To znači da vaše tijelo može koristiti protein iz jaja za održavanje metabolizma. Naime, hrana s velikim udjelom proteina, kao jaja, pomaže da sagorite više kalorija tijekom dana, zbog dodatne energije koja je potrebna da bi se protein probavio.

Inačice dijete s jajima

Tradicionalna dijeta s jajima

U najpopularnijoj inačici ove dijete na jelovniku se ne nalaze isključivo jaja, ali ona čine glavni izvor bjelančevina. Ona je u svojoj osnovi vrsta Atkinsonove dijete, odnosno ketogene dijete koja naglašava važnost ograničavanja unosa ugljikohidrata.

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Jelovnik u ovoj dijeti najčešće izgleda ovako:

Doručak: Dva ili više jaja za doručak uz voće ili povrće s malim udjelom ugljikohidrata.

Ručak: Druga porcija jaja ili pilećih i ribljih jela.

Večera: Treća porcija jaja ili pilećih i ribljih jela uz salatu ili voće.

jaja-s-brokulom

Što je sve dopušteno piti i jesti?

  • crna kava
  • crni čaj
  • čaj od limuna
  • svježe voće, osobito grejp ili avokado
  • paprika
  • zelena salata
  • rajčica
  • celer
  • krastavac
  • mrkva
  • kupus
  • špinat
  • luk
  • brokula
  • gljive
  • tost
  • piletina
  • teletina
  • riba i morski plodovi
  • bademi i drugi orašasti plodovi
  • sjemenke

Namirnice koje treba izbjegavati:

kolaci

  • slatkiši,
  • tjestenina,
  • vrhnje i drugi mliječni proizvodi,
  • maslac,
  • sol,
  • ulje, ocat i preljeve za salatu,
  • slatka i alkoholna pića,
  • sve što nije na popisu dopuštenih namirnica.

Barem jedan obrok dnevno trebaju biti jaja (2-3), a ostali obroci trebaju sadržavati što je manje ugljikohidrata moguće. Obrok s jajima može, ali ne mora biti doručak.

Također, vrlo je važno piti puno vode tijekom dijete s jajima kako bi potaknuli rad probavnog sustava. Trebali biste piti najmanje 9 do 13 šalica vode dnevno, ovisno o vašoj tjelesnoj građi i razini aktivnosti.

Ljudi često misle da su gladni kad im zapravo mozak govori da su žedni. Tako da prije nego uzmete nešto za jesti, popijte čašu vode.

Ekstremna dijeta s jajima

U ovoj varijanti jedu se samo tvrdo kuhana jaja. To može biti opasno iz više razloga. Najprije zato što jaja ne sadrže vlakna koja su potrebna za uravnotežen rad probavnog sustava. Osim toga, stanje ketoze do kojeg svaka stroga proteinska dijeta vodi ima nuspojave koje vam se neće svidjeti (zadah, zatvor).

Dijeta za marince

Jedna inačica odnosi se na prehranu prilagođenu marincima, odnosno vojnicima i vrhunskim sportašima. Prvi dan dijete svaki obrok čine dva do tri jaja, a nakon toga se preporučuje ubacivanje voća i povrća te drugih izvora proteina, piletine, ribe ili sira.

Kuhana jaja se preferiraju, jer se njihovom pripremom jajima ne dodaju kalorije. Inače, sve varijante jaja su dopuštene. U ovoj dijeti posebno se ističe da je ne treba provoditi duže od tjedan ili maksimalno dva. To što vam jaja mogu dosaditi nije jedini razlog za to.

Pročitajte koje su mane i opasnosti same dijete dalje u članku.

Ostalo

Još jedna popularna inačica je dijeta s jajima i grejpom. Ona uključuje grejp u svaki obrok. U nekim varijantama jedu se samo bjelanjci. No ono što jaje čini hranjivim je velikim dijelom žumanjak pa to u ovom kontekstu nema previše smisla.

Neki smatraju da ovu dijetu treba izbjegavati za vrijeme ljeta, jer jaja griju organizam iznutra. Čini se kako je to ipak samo glasina, jer 2 ili 3 jaja dnevno ne mogu napraviti veliku štetu ni u kojem godišnjem dobu. Osim ako imate problema s kolesterolom ili ste alergični na jaja.

Kako savršeno skuhati jaja?

Stavite jaja u lonac i potpuno ih prekrijte hladnom vodom. Na jakom plamenu pričekajte dok voda ne zavrije. Ostavite ih tako u vodi nekoliko minuta, ovisno o tome kako volite žumanjak, meko ili tvrdo kuhan. Možete ugasiti plamen i ostaviti jaja neko vrijeme u vrućoj vodi.

No nema nikakve potrebe da se jaja kuhaju duže od 12 minuta. Bacite vruću vodu i okružite jaja hladnom vodom. Možete čak dodati i leda. Pobrinite se da na ljuski svakog jajeta bude mala pukotina. Kad se jaja tako ohlade, lako ćete ih oljuštiti.

kuhana-jaja

Mane dijete s jajima

  • Dijeta s jajima je previše restriktivna. Ona ne podrazumijeva zdrav i uravnotežen pristup prehrani.
  • Nedostatak ugljikohidrata otežava provođenje napornih fizičkih aktivnosti. Zbog toga vježbanje nije uvjet za praćenje ovog plana prehrane. Ono se čak ni ne preporučuje.
  • Mnogi ljudi osjećaju umor i mučninu tijekom prvih nekoliko dana dijete.
  • Prehrana bogata jajima može uzrokovati zatvor, nadutost i zadah.
  • Ova dijeta nije održiva kao dugoročni plan za zdravu kontrolu tjelesne težine.
  • Rezultati su privremeni. Vjerojatno ćete vratiti sve izgubljene kilograme kada se vratite uobičajenoj prehrani.
  • Ova dijeta ne preporučuje se ljudima koji imaju problema s kolesterolom. Visoka razina lošeg kolesterola u kupovnim jajima može prouzrokovati nuspojave.

Zbog toga liječnici rijetko odobravaju ovu dijetu.

Zaključak

Dijeta s jajima namijenjena je da vam pomogne da ostvarite privremeni efekt mršavljenja. Nakon tjedan ili dva nužno je nastaviti s raznolikom i uravnoteženom prehranom. To je savršeno rješenje za vjenčanje koje imate sljedeći vikend i slične prigode u kojima želite izgledati i osjećati se dobro.

U drugim slučajevima treba dobro razmisliti je li ova dijeta idealna za vas!

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Ocjena članka:

3.40 / 5   15
Facebooktwitterpinterestmail
30-09-2019
Foto: Photospin
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: dijeta sa jajima, dijeta s jajima, dijeta samo jaja, dijeta za tjedan, djeta od jaja, ketoza, kuhana jaja za večeru, dijeta s jajima iskustva, dijeta s jajima i mineralnom, dijeta da jajima,