3 prednosti visokoproteinske prehrane

Flex Shop glavna

Kad je riječ o zdravoj prehrani, još se uvijek borimo s mnoštvom mitova i krivih predodžbi. To pogotovo vrijedi za proteine, njihovu funkciju i važnost za ljudsko zdravlje. Naime, bez proteina se ne može, ali ne znamo svi gdje ih se može naći, niti koje prednosti dolaze uz njihovo unošenje. Mršavljenje, izgradnja mišićne mase i uravnotežavanje veganske ishrane mnogo su lakši pothvati kad ih se radi uz pomoć proteina.

Što su zapravo proteini?

Proteini su velike, složene molekule koje igraju mnoge ključne uloge u tijelu. Oni rade većinu posla u stanicama i potrebni su za strukturu, funkciju i regulaciju tjelesnih tkiva i organa.

3 prednosti visokoproteinske prehrane

Proteini se sastoje od stotina ili tisuća manjih jedinica koje nazivamo aminokiselinama. Te jedinice su međusobno povezane u dugim lancima. Postoji 20 različitih vrsta aminokiselina koje se mogu kombinirati za izradu proteina. Redoslijed aminokiselina određuje jedinstvenu 3-dimenzionalnu strukturu svakog pojedinog proteina ​​i njegovu specifičnu funkciju.

Proteina ima mnoštvo i imaju široku lepezu funkcija u tijelu, a ovdje ćemo navesti samo neke:

  • Antitijela – Proteini kao antitijela vežu se na specifične strane čestice, kao što su virusi i bakterije, kako bi se zaštitilo tijelo. Primjer proteina koji ima ovu funkciju je imunoglobulin G (IgG).
  • Enzimi – Enzimi provode gotovo sve od tisuća i tisuća kemijskih reakcija koje se odvijaju u stanicama. Oni također pomažu pri stvaranju novih molekula čitajući genetske podatke pohranjene u DNK. Primjer proteina koji ima ovu funkciju je fenilalanin hidroksilaza.
  • Prijenosnici signala – Proteini također prenose signale za koordiniranje bioloških procesa između različitih stanica, tkiva i organa. Primjer proteina koji ima ovu funkciju je hormon rasta.
  • Strukturni proteini – Ovi proteini pružaju strukturu i podršku stanicama. Na višoj razini, oni također dopuštaju tijelu da se kreće. Primjer proteina koji ima ovu funkciju je aktin.
  • Transport / skladištenje – Ovi proteini vežu i prenose atome i molekule unutar stanica i cijelog tijela. Primjer proteina koji ima ovu funkciju je hemoglobin.

Jaja su odličan izvor proteina

Gdje nalazimo proteine?

Svi se proteini sastoje od aminokiselina. Iako postoji mnoštvo aminokiselina u prirodi, proteini u našem tijelu izgrađeni su od samo njih 20. Neke od njih tijelo može proizvesti samo, a neke mora unijeti izvana. Aminokiseline koje moramo unositi putem prehrane nazivaju se esencijalnim aminokiselinama.

Za većinu ljudi preporučuje se dnevna doza od oko 0,8-1 g proteina po 1 kg tjelesne težine, a za to se treba uvrstiti u prehranu hrana bogata proteinima. Evo nekoliko primjera:

  • Jaja – Jaja su odličan izvor proteina. Jedno srednje jaje ima oko 6 g proteina u lako probavljivom obliku.
  • Mlijeko – Mliječne namirnice su prepune proteina, a sadrže i kalcij koji je važan za kosti.
  • Jogurt – Jogurt je odlična hrana bogata proteinima jer ima kombinaciju kazeina i proteina sirutke. Budući da je većina laktoze uklonjena, koristan je i ljudima koji pate od netolerancije na laktozu.
  • Riba i plodovi mora – Riba i plodovi mora dobri su izvori proteina i obično sadrže malo masnoća. Iako ima malo više masnoća od drugih vrsta morskih namirnica, losos sadrži i zdrave omega-3 masne kiseline koje mogu smanjiti zglobnu krutost i upalu.
  • Piletina i puretina – Bijelo meso, kao što su piletina i puretina, također je izvrstan izvor proteina.

Višim unosom proteina do vitkije figure

Proteini neće čudotvorno rastopiti masno tkivo. Međutim, oni će produžiti osjećaj sitosti. Na taj način, postoji manja šansa da ćete prolaziti kroz nekontrolirane žudnje koje mogu uništiti vašu zdravu prehranu. Postoji mnogo dokaza da proteini pomažu održati osjećaj sitosti i spriječiti prejedanje.

Višim unosom proteina do veće mišićne mase

Višim unosom proteina do veće mišićne mase

Budući da su proteini dio sastava mišića, što ih više konzumirate, to brže izgrađujete mišićnu masu. Ovi spojevi će vam pomoći u održavanju zdravih tjelesnih tkiva poput ligamenata i tetiva. Nakon intenzivne tjelovježbe, važno je konzumirati hranu bogatu proteinima. Vaši su mišići oštećeni naporom kroz koji su prošli te trebaju podršku da se obnove i postanu još bolji nego prije. Proteini će popraviti ozlijeđena tkiva i učinkovito liječiti bol u mišićima.

 Bogat izbor Whey proteina u Flex Shopu

Što su whey proteini?

Whey ili sirutka na vrhu je popisa proteinskih dodataka jer iznimno dobro pomaže poboljšanju sinteze proteina. Whey je mliječni protein koji ima visoku razinu aminokiselina razgranatog lanca (BCAA). Brzo se probavlja i brzo stiže do mišića. Whey sadrži i peptide (male proteine) koji pospješuju protok krvi u mišićima.

Visokokvalitetni proteini riže

Što je s veganima?

Raširena pretpostavka o vegetarijanskoj i veganskoj prehrani jest da joj nedostaje dovoljno izvora biljnih proteina. Međutim, mnogi stručnjaci se slažu da dobro planirana vegetarijanska ili veganska prehrana tijelu može pružiti sve potrebne hranjive tvari. Vegani mogu svoje proteine unijeti kroz hranu bogatu proteinima: seitan, tofu, edamame, tempeh, leću, slanutak i druge vrste graha, heljdu, grašak, chia sjemenke te mnoge druge namirnice. Za sportaše tu su i biljni proteini u prahu. Visoko kvalitetni proteini konoplje, rižinog i graškovog dostupni u trgovini sportske prehrane FlexShop.

Flex Shop Muscle Mousse

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

NAJČITANIJI TEKST DANAS:

04-05-2018
Foto: Photospin
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Ocjena članka:

3.50 / 5   2
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni