Kako napraviti zdravu salatu

zdrave salate

Salate su vrlo važan dio naše prehrane (čak i ako ste vegetarijanac), jer neke vitamine i minerale možemo unijeti u organizam isključivo putem sirovih namirnica, jer se tokom kuhanja gube. Uz malo mašte i umijeća, umjesto hrpe zelenog lišća, od salate možete dobiti obilje vitamina i minerala te uživati u nevjerojatnim okusima i mirisima! Ukoliko budete primjenjivali ovih šest koraka, vaša salata će uvijek biti ukusna i zdrava!

Odaberite glavno povrće

Odaberite povrće koje će biti najdominantnije u vašoj salati (zelenu salatu, špinat, poriluk, cikla, rajčica, krastavac…).

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Dodajte začinsko bilje i klice

salataSalatu ćete prirodno aromatizirati i obogatiti vitaminima ukoliko dodate svježe začinsko bilje (bosiljak, korijander, lišće peršina ili celera…). Uz malo kadulje ili ružmarina, vaša salata imat će i ljekovita svojstva. Šumsko ili divlje bilje (poput lišća maslačka, koprive…) iz netaknute prirode opskrbit će vas rijetkim vitaminima i mineralima, koji se teško mogu pronaći u povrću uzgojenom konvencionalnim putem, gdje se iz godine u godinu zemljište osiromašuje, a biljke gube svoje prirodno okruženje u kojem su rasle. Klice su “eliksir mladosti” i vitaminsko-mineralna bomba, a vrlo ih je lako uzgojiti i u domu (kako uzgojiti klice pročitajte ovdje).

Dodajte zdrave masnoće

Salata je idelan i zabavan način da unesete u organizam zdrave masnoće (umjesto da svakoga dana popijete žlicu gorkog ulja za zdravlje srca i krvnih žila, reguliranje krvnog tlaka ili ljepotu kože, u salati ih je mnogo lakše “progutati”).  Ovisno o željama i zdravstvenim potrebama, možete u salatu dodati djevičansko maslinovo ulje, bučino ulje, sezamovo ulje, laneno ulje…). Važno je da su ulja hladno prešana, kako biste iz njih iskoristili maksimum dobrobiti. U salatu obavezno dodajte i neke sjemenke (lana, sezama, suncokreta ili miks sjemenki).

 Poigrajte se s okusima

zdrava salataU salatu možete dodati kuhani grah, slanutak, kukuruz, orašasto voće, komadiće naranče, limunov sok, kriške ananasa (jako zanimljivu salatu od povrća i ananasa jela sam u Španjolskoj) te začine (gnječene sjemenke korijandera, gorušice…).

Dodajte boju vašoj salati

Ukoliko vam je dominantno povrće zeleno, odaberite nešto crveno za primamljiv kontrast (na primjer, rotkvice, radič ili ciklu). Ukoliko ste kao podlogu imali ciklu, dodajte sitno isjeckani poriluk, malo endivije ili klice mungo graha.  Mrkva svojom narančastom bojom daje predivan izgled bilo kojoj salati.

Dodajte dresing za salatu

Dresing možete kupiti u trgovini, ili ga napraviti sami (za to može poslužiti jogurt sa začinskim biljem, ili tahini izmiskan s jogurtom). Odličan dresing su i kvalitetna ulja u kojima su bile potopljene začinske biljke (bosiljak, ružmarin…) ili čili papričice (za “paprene” salate), kao i balzamični ocat ili soja-sos. U Indiji, salate se prave sa smjesom od jogurta i vode, sa limunovim sokom i malo soli (takva salata zove se raita, a recept za nekoliko vrtsa raita možete pogledati ovdje).

Nadam se da će salate biti neizostavan dio vašeg jelovnika, 

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

S ljubavlju, Danijela

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Ocjena članka:

4.75 / 5   4
Facebooktwitterpinterestmail
04-01-2019
Foto: Photospin
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: kako napraviti salatu, salate, zdrave salate, salata, prirodne salate, zdravo ulje za salatu, od kojih biljaka mozemo napraviti salatu u prirodi, laneno ulje salate, kako praviti zimsku salatu, kako napraviti zelenu salatu,