Ketogena dijeta za brži gubitak kilograma

ketogena_dijeta
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Ketogena dijeta temelji se na smanjenom unosu ugljikohidrata i povećanom unosu masti. Prvotno se u medicini koristila u liječenju epilepsije kod djece, a zatim i dijabetesa, karcinoma i Alzheimerove bolesti.

Danas je ketogena dijeta postala učinkovit način rješavanja neželjenog masnog tkiva i održavanja općeg zdravlja organizma.

Kako djeluje ketogena dijeta

Ljudsko tijelo energiju crpi iz ugljikohidrata koje pretvara u glukozu. Ako ograničimo unos ugljikohidrata, tijelo će energiju početi crpiti iz masti umjesto ugljikohidrata, što posljedično dovodi do gubitka masnog tkiva. Tako tijelo dovodimo u stanje ketoze prilikom koje jetra razbija masne stanice u masne kiseline u ketone koje koristi kao izvor energije.

Kako bismo doveli tijelo u stanje ketoze, potrebno je unos ugljikohidrata smanjiti na najnižu moguću razinu, povećati unos masti i održati zdravu razinu proteina.

ketogena_dijeta2

Prednosti ketogene dijete:

  • nema gladovanja – zbog povećanog unosa masti, organizam će mnogo lakše kontrolirati glad u usporedbi s drugim dijetama koje obično asociramo s odricanjem od najdražih namirnica,
  • kontrola razine šećera u krvi – zbog izbjegavanja ugljikohidrata i povećanih razina ketona smanjuje se razina glukoze u krvi zbog čega je ova dijeta pogodna za dijabetičare,
  • brži gubitak kilograma – pokazalo se kako osobe koje provode ketogenu dijetu gube ne težini u prosjeku 2.2 puta brže od osoba na klasičnim dijetama koje se svode na kompletno smanjenje unosa kalorija,
  • povoljan utjecaj na ten – zbog smanjenog unosa šećera, koža postaje zdravija, hormoni uravnoteženiji što posljedično dovodi do smanjenja nastanka akni te zdravijeg i ljepšeg tena.

Namirnice koje treba izbjegavati

Potrebno je izbjegavati sve namirnice bogate ugljikohidratima kao što su:

  • slatkiši – osim kolača, čokolade, sladoleda, šlaga, potrebno je izbjegavati i džemove, sokove u svim oblicima, posebno gazirane, smoothije, itd.
  • žitarice – pšenično brašno, riža, tjestenina, pahuljice,
  • voće – izbjegavati sve voće, dozvoljene su manje količine bobičastog voća poput jagoda,
  • grahorke i mahunarke – grah, grašak, leća, slanutak,
  • korjenasto povrće – krumpir, batati, pastrnjak,
  • umaci – svi umaci generalno sadrže velike količine ugljikohidrata te ih treba isključiti iz prehrane,
  • nezdrave masti – izbjegavati svu procesuiranu hranu koja je najčešće prepuna ugljikohidrata, posebno biljna ulja i majonezu,
  • alkohol – ugljikohidrati iz alkohola brzo će izbaciti tijelo iz ketoze.

Poželjne namirnice u ketogenoj dijeti

ketogena_dijeta3

Kombinirajte svoje obroke koristeći sljedeće namirnice:

  • meso – crveno meso, bijelo meso, odresci, piletina, puretina, čak i šunka i slanina su dopuštene u ketogenoj dijeti,
  • riba – birajte ribu bogatu zdravim mastima, kao što su losos, tuna, pastrva, skuša i som,
  • jaja – možete ih pripremati na sve načine,
  • maslac – koristite ga umjesto biljnog ulja u kuhanju,
  • sir – dopušteni su cheddar, kozji sir, svježi sir, bijeli sir, mozzarella i plavi sir,
  • orašasti plodovi i sjemenke – orasi, lješnjaci, bademi, indijski oraščići, sjemenke suncokreta i lana, chia sjemenke,
  • zdrava ulja – isključivo ekstra djevičansko maslinovo ulje, kokosovo ulje i ulje avokada,
  • povrće s niskim udjelom ugljikohidrata – sve zeleno povrće te rajčice, paprike, luk, itd.,
  • začini – svi su dopušteni.

Upozorenja prije početka ketogene dijete

Zdravi ljudi u pravilu jako dobro reagiraju na ovaj način prehrane, no prvih nekoliko dana moguće je osjećati glad, teže zaspati uvečer i generalno se osjećati slabije i umornije. Ako osjećate ove nuspojave, pokušajte postupno smanjivati unos ugljikohidrata.

Ne zaboravite unositi mnogo tekućine te u svakodnevnu rutinu uključiti i tjelovježbu za najbolje rezultate.

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Sviđa li vam se članak? Ocijenite ga i podijelite:

4.89 / 5 (9 votes)
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: keto dijeta, ketogena dijeta, ketogena dijeta gubitak kilograma, ketoza dijeta, ketogena dijeta trajanje, ketogena prehrana, ketonska dijeta, ketogena hrana, keto prehrana recepti, nezdravi ugljikohidrati,