Koji su najbolji veganski izvori kalcija?

kalcij

Jeste li znali da se naše kosti potpuno obnove svakih deset godina? Budući da minerali kalcij i fosfor čine osnovni građevni materijal naših kostiju, možete i sami zaključiti koliko važnu ulogu kalcij ima za zdravlje i jakost naših kostiju. Kalcij, osim ove, ima i druge važne uloge u kemijskim procesima koji se svakodnevno odvijaju u organizmu, poput zgrušavanja krvi, kontrakcije mišića i prijenosa nervnih signala.

O kalciju sam već pisala u tekstu Vegetarijanski izvori kalcija, no u ovom tekstu ću se osvrnuti na isključivo veganske izvore kalcija.

Kada bi me netko zamolio da izdvojim 5 najvažnijih veganskih izvora kalcija, moj bi odgovor bio: sezam (i tahini), bademi, tofu, brokule i suho voće.

Biljna mlijeka iz trgovina uglavnom su obogaćena kalcijem. Imajte na umu da biljna mlijeka napravljena u domaćoj radinosti nisu (ovo pravilo ne važi za mlijeko od badema i mlijeko od sezama, budući da su badem i sezam “rudnici” kalcija).

Značajni veganski izvori kalcija su:

  • zeleno lisnato povrće poput blitve,
  • pojedine vrste povrća (kupus, brokule, kelj, artičoka, rabarbara, bamija),
  • sušeno voće (posebno smokve, datule, grožđice, suhe marelice)
  • orašasto voće (posebno bademi),
  • bademovo mlijeko i maslac od badema (možete ih napraviti sami),
  • sjemenke (posebno sezam i lan),
  • mlijeko od konopljinih sjemenki,
  • tahini (pašteta od sezama),
  • mahunarke (razne vrste graha, leća, grašak, tofu),
  • šumsko voce (borovnice i crne brusnice),
  • naranče,
  • amarant,
  • tempeh.

Koliko nam kalcija treba?

Tabelu s preporučenim dnevnim unosom kalcija kao i tabelu sadržaja kalcija u pojedinim vrstama namirnica možete pogledati ovdje. Ukoliko se dvoumite trebate li uzimati suplement kalcija, preporučujem da prvo napravite vitaminsko-mineralni test (danas je dostupan besplatno u mnogim bolje opremljenim ljekarnama).

Članak uređen:

Vodič kroz suho voće

Ocjenite članak

5 / 5   1

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Koji su najbolji veganski izvori kalcija?

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje

Trenutno nema komentara budite prvi i komentirajte članak.