Koji vitamini i minerali su esencijalni za žene?

prirodni sokovi

Isplati se obratiti pozornost na ono što jedemo! Prehrambene potrebe se mijenjaju tijekom života, a nije uvijek lako dobiti sve hranjive tvari koje su nam nužne za dobro funkcioniranje organizma. U nastavku vam donosimo osam najvažnijih vitamina i minerala za optimalno žensko zdravlje.

Kalcij

Uzimanje dovoljno kalcija u adolescentskoj dobi i dvadesetima, pomaže u sprečavanju krhkih kostiju kasnije u životu. Kalcij je od presudne važnosti za zdrave mišiće, živce i protok krvi.

Izvori kalcija: Mlijeko, jogurt, sir, kelj, brokula, losos.

Vitamin D

Ovaj vitamin čuva moždane stanice, jača imunitet i s kalcijem čuva zdrave kosti. Starije žene trebaju koristiti dodatak prehrani jer njihova koža dobiva malo vitamina D od sunca.

Izvori vitamina D: Losos, tuna, jaja, mlijeko, gljive, jogurt i sok od naranče (provjerite deklaraciju).

Folna kiselina

Folna kiselina je neophodna za stvaranje DNA i zdravih crvenih krvnih stanica. Simptomi nedostatka ovog vitamina mogu biti umor, nedostatak koncentracije, blijede usne i zubno meso, lupanje srca, zujanje u ušima.

Izvori folne kiseline: Špinat, prokulica, šparoge, brokula, grah, riža, i žitarice.

Željezo

Bez dovoljno željeza, tijelo ne može stvarati nove crvene krvne stanice. Rezultat nedostatka željeza su umor i anemija. Tinejdžerke, žene u fertilnoj dobi i vegetarijanci često imaju manjak ovog minerala.

Izvori željeza: Govedina, puretina, piletina, tuna, grah, tofu, špinat, grožđice i žitarice.

Vitamin C

Ovaj antioksidans je ženin najbolji prijatelj jer suzbija djelovanje slobodnih radikala, infekcija i kroničnih bolesti. Osim toga, pomaže u sprečavanju bora i suhe kože.

Izvori vitamina C: Crvena i zelena paprika, kivi, naranče, grejp, dinja, jagode, kupus, brokula, cvjetača, krumpir i rajčica.

Vitamini i minerali

Vitamin B12

Ovaj vitamin je važan za zdrave živce i krvne stanice. Veganima i starijim ženama često nedostaje ovog vitamina.

Izvori vitamina B12: Govedina, svinjetina, perad, riba, mlijeko, jogurt, sir, jaja, sojino mlijeko i prehrambeni kvasac.

Jod

Jod je neophodan mineral za normalan rad štitnjače. Nedostatak joda u organizmu dovodi bolesti uvećanja štitnjače.

Izvori joda: Riba, mlijeko, jogurt, sir, žitarice, alge i sol s dodatkom joda.

Magnezij

Magnezij čuva od bolesti srca i dijabetesa. Također pospješuje regeneraciju jetre te utječe na zdravu funkciju gušterače.

Izvori magnezija: Špinat i drugo lisnato povrće, žitarice od cjelovitog zrna, grah, orasi.

Članak uređen:

Ocjenite članak

5 / 5   2

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Vezani pojmovi: najbolji vitamini za zene, 

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Koji vitamini i minerali su esencijalni za žene?

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje
  1. Previše smo ograničeni na nekoliko vitamina misleći kako se tabletama može riješiti nedostatak mikronutrijenata koji se javio kao posljedica neuravnotežene prehrane. Ovaj je tekst samo naznačio jedan vrlo mali dio mikronutrijenata potrebnih za normalno funkcioniranje organizma. Pisati o važnim i manje važnim vitaminima i mineralima je isto tako kao da se raspravlja koji je organ ljudskog tijela važniji.