Kokosovo ulje – koje su njegove prednosti i kako ga odabrati?

organsko-kokosovo-ulje
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Popularnost kokosovog ulja svakim je danom sve veća. Zašto je kokosovo ulje toliko konzumirano, koji su znanstveni dokazi dobrobiti kokosovog ulja te kako ga se uopće koristi, možete saznati  u nastavku.

kokosovo-ulje-tekuce

Prednosti kokosovog ulja u prehrani

Kokosovo ulje je izvrstan  izvor energije i ima terapeutski efekt na moždane poremećaje!

Kokosovo ulje se sastoji od zasićenih masnih kiselina srednje dugih lanaca. Za razliku od drugih zasićenih masti (koje imaju duge lance). Upravo zbog te razlike, kokosovo ulje se lakše metabolizira.  Naime, masne kiseline kokosovog ulja odlaze iz probavnog trakta direktno u jetru gdje se koristi za brzi izvor energije ili je izvor za stvaranje ketona. Ketoni imaju terapeutski efekt na moždane poremećaje, kao što su epilepsija i Alzeheimer.

Zaključujemo da kokosovo ulje ima prednost pred drugim uljima jer se metabolizira drugačije od ostalih zasićenih masti. Zbog toga može biti pogodno kao odličan izvor energije i imati terapeutske efekte na neke moždane poremećaje.

Kokosovo ulje će bez obzira na svoju kaloričnost pomoći u sagorijevanju masti, ne njihovom stvaranju!

Do sada je većina naučila da prilikom unosa hrane, nije važan broj unesenih kalorija, već tip hrane iz koje kalorije dobivamo. Poznato nam je da jednako kalorična hrana može imati potpuno različite efekte na organizam. Primjerice, 740 grama malih paprika, 73 grama prženih krumpirića i 570 grama mlade mrkvice ima jednaku količinu od 200 kalorija.

Različiti tipovi hrane, različito utječu na naš organizam i zato se ne treba bojati činjenice da 100 grama kokosovog ulja ima 819 kalorija, tj. da žlica kokosovog ulja ima 121.5 kalorija.

Srednje dugi lanci triglicerida (MCD) od kojih se kokosovo ulje sastoji mogu povećati razinu kalorija koje ćete potrošiti, u odnosu na jednaku količinu drugih ulja. Jedna studija je pokazala da se unosom 15-30 grama MCD-a svakodnevno, povećava količina svakodnevno potrošene energije za 5% i to samo putem 120 kalorija.

kokosovo-ulje-u-prehrani

Dakle, srednje dugi lanci triglicerida iz kokosovog ulja su dokazano povećali količinu sagorenih kalorija za 5% u razdoblju od 24 sata. Dugoročno korištenje kokosova ulja pretpostavlja gubitak kilograma. Navedenu studiju možete proučiti na linku.

Kokosovo ulje potiče osjećaj sitosti što je dokazano kroz nekoliko istraživanja. U jednoj studiji istraživači su hranili 6 zdravih muškaraca s različitim tipovima ulja. Ulja su se razlikovala u duljini lanaca masnih kiselina triglicerida. Ustanovljeno je da su oni muškarci, koji su konzumirali ulja s više MCT-a dnevno unosili prosječno 256 kalorija manje.

Drugo istraživanje provedeno je na 14 zdravih muškaraca, a njime je ustanovljeno da su oni muškarci koji su za doručak unijeli više MCD-a unijeli manju količinu kalorija za ručak.

Kada bi se u organizam svakodnevno unosila npr. količina od samo 1 žlice kokosovog ulja, pretpostavljamo da bi s vremenom unos kalorija bio manji, a time povećan gubitak kilograma.

Prednosti kokosovog ulja u kozmetici

  • Kokosovo ulje je izvrsno za hidrataciju kože.
  • Odlično je za skidanje šminke. Stavite ulje na blazinicu i voila! Imate odstranjivač šminke prirodnih sastojaka, bez alkohola.
  • Kokosovo ulje štiti od opeklina sunca. Iako ne služi kao zaštita od solarne radijacije, može poslužiti kada ga namažete na kožu i potom iziđete iz kuće. Pomoći će pri kratkotrajnoj zaštiti od radijacije sunca.
  • Može sačuvati mekoću kože lica te ju zaštititi od bora.
  • Uslijed svakodnevnih utjecaja na kožu, ona može prijevremeno ostariti. Kokosovo ulje može zaštititi kožu od preranog starenja. Nježno je za kožu jer ju hidratizira i eksfolira bez da ju ošteti. Kada se nanese u tankom sloju, može poslužiti kao fizička barijera za prašinu i druga okolišna onečišćenja. Čini kožu glatkom i mekom promicanjem stvaranja kolagena.

kokosovo-ulje-za-kozu

Kako odabrati kokosovo ulje?

Postoje razlike između tipova kokosovog ulja. Različiti tipovi nastaju zbog različitih načina dobivanja ulja. Osnovne kategorije su rafinirano i nerafinirano kokosovo ulje. Slijede djevičansko, ekstra djevičansko i organsko kokosovo ulje. 

Osnovnu informaciju koju je potrebno imati na umu prilikom odabira ulja, je da nisu sva kokosova ulja pogodna za kozmetiku, niti kuhanje.

Čisto ili djevičansko nerafinirano kokosovo ulje rađeno je od svježeg ploda kokosa. Najbolje ga je koristiti u kozmetici ili kao dodatak prehrani.

Rafinirano kokosovo ulje nema boje ni mirisa, a poznato je i pod nazivom RBD (Refined, Bleached, Deodorized). Ovaj tip ulja rađen je isključivo od osušenog mesa kokosovog oraha. Pogodno je za kuhanje, prženje i pečenje. Ako je ulje označeno samo kao „kokosovo ulje“, najvjerojatnije je riječ o rafiniranom tipu ulja.

Uz naziv organskog kokosovog ulja uvijek treba stajati i oznaka certifikata o organskom podrijetlu kokosa. Na taj ste način potpuno sigurni da prilikom prerade ulja nisu korištena kemijska sredstva, te da je kokosov orah uzgojen organski. Proizvođač može navesti u nazivu „organski“ i bez oznake certifikata – tada se ne radi o organskom kokosovom ulju.

Ako želite biti sigurni da kupujete kokosovo ulje najbolje kvalitete i organskog porijekla, preporučujemo Vam ono iz web shopa PrirodaiDrustvo.hr. Cijena je iznimno povoljna i 1l ulja stoji samo 89 kn.

Proizvod možete naručiti ovdje: 

NATURA ORGANICA KOKOSOVO ULJE BEZ MIRISA, 1l

Kokosovo ulje

Video: kako još koristiti kokosovo ulje?

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Sviđa li vam se članak? Ocijenite ga i podijelite:

5 / 5 (1 votes)
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: kako odabrati najbolje ulje kokosovo za nase zdravlje, kokosovo ulje kako dobijamo,