Krono prehrana – postignite idealnu težinu bez odricanja

krono-prehrana
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Krono prehrana razvijena je još 1980-ih te je ubrzo pokorila svijet svojom jednostavnošću. Poznata je i kao jedna od najboljih anti-age dijeta jer dugogodišnjim konzumiranjem namirnica prema ovim uputama osiguravate mladolik izgled i optimalno funkcioniranje organizma. Zasniva se na konzumaciji gotovo sve hrane, a jedino je bitno KADA se koje namirnice jedu.

Krono dijetu razvio je francuski liječnik A. Delabos koji je uskladio prehranu s dnevnim ritmom organizma te odredio kada se koje namirnice mogu konzumirati. Ovakav tip prehrane ne zahtijeva brojenje kalorija, ograničavanje i gladovanje što ga čini velikim hitom u cijelome svijetu.

Također, krono dijeta podržava zdravlje i preporučuje se uz umjerenu tjelovježbu kako biste ostali zdravi i vitalni što dulje.

Ako se držite principa krono prehrane, slobodno možete konzumirati čokoladu i postići idealnu težinu. Važno je pridržavati se smjernica s kojima ćemo vas u nastavku upoznati.

Smjernice za pridržavanje krono prehrane

  1. Ne preskačite obroke – izuzetno je važno održavati stabilnu razinu šećera u krvi. To ćete najbolje postići ako nikada ne dođete u stanje izgladnjelosti kada biste što prije pojeli što više hrane.
  2. Jedite u ravnomjernim razmacima – između doručka i ručka te ručka i užine/večere trebalo bi biti najmanje 4 sata te najviše 6 sati razmaka. Naravno, ako užinu pojedete oko 18/19h navečer, preskočite večeru jer nije poželjno jesti 3 sata prije spavanja.
  3. Jedite samo kada ste gladni – ne podliježite grickalicama i slasticama kada niste gladni, a samo zato što izgledaju primamljivo.
  4. Slastice konzumirajte u popodnevnim satima – čak i voće, sve namirnice koje sadrže šećer jedite nakon ručka. Voće stoga može biti odlična užina kada vas uhvati pad energije između 14 i 18 sati popodne.

krono-prehrana-obrok

Krono prehrana u većini smjernica je usklađena s današnjom općenito zdravom prehranom. Konzumira se sva hrana, odnosno ugljikohidrati, meso i riba, povrće, voće te zdravi slatkiši. Ugljikohidrati bi u tome slučaju trebali biti neprerađeni, što bi značilo da izbjegavate pšenicu i kukuruz. Naravno, uvijek je poželjno izbjegavati prerađenu hranu u kojoj se može naći mnogo aditiva.

Ako ste ikada čuli onu staru poslovicu “Doručkuj kao kralj, ručaj kao princ, a večeraj kao siromah”, krono prehrana ju slijedi u stopu.

Doručak

Za doručak vam je dozvoljena sva hrana. Možete pojesti obilan doručak poput integralnog peciva, pečenih ili kuhanih jaja s pancetom, zdravih sendviča i sl. Poželjno je da uravnotežite doručak kako biste dobili sve potrebne nutrijente: ugljikohidrate, proteine i zdrave masti. Na ovaj ćete način također ostati duže vremena siti i zadovoljni prije nego dođe vrijeme za ručak.

Ručak

Ovaj obrok biste trebali temeljiti na proteinima i povrću, s tek malom količinom ugljikohidrata. Ako planirate pojesti veću količinu ugljikohidrata poput tjestenine, obavezno uključite obilnu salatu i meso jer će vlakna iz povrća i proteini iz mesa usporiti probavljanje ugljikohidrata kako ne bi došlo do naglog skoka šećera u krvi. Zapamtite, ručak treba biti količinski manji, s vrlo malo ugljikohidrata.

Užina

Za užinu se preporučuje voće ili zdrave masti poput avokada, orašastih plodova, voćne salate i sl. Ništa pretjerano, ali da vas podigne ako osjećate glad ili malaksalost. Užina ne bi trebala iznositi više hrane od dvije voćke i šake orašastih plodova.

Večera

Za večeru također možete konzumirati proteine, ali nešto lakšu verziju poput bijelog mesa ili ribe. Ovdje nema mjesta za ugljikohidrate niti slatku hranu već biste trebali jesti mnogo povrća poput salate ili laganih variva.

Kao što vidite, krono prehrana ne zahtijeva odricanja već pametno kalkuliranje i pripremanje zdrave hrane kako bi tijelo dobilo sve potrebne nutrijente za funkcioniranje iz dana u dan. Najvažnije jest pridržavati se vremena u kojima trebate konzumirati određene namirnice i osigurat ćete si dug i vitalan život.

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

NAJČITANIJI TEKST DANAS:

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Ocjena članka:

3.67 / 5   3
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail
Pojmovi uz članak: krono prehrana recepti, najosnovnije smjernice za Krono prehranu, tezina 10 krono,