Leptin dijeta – zdravi put do vitkosti

leptin dijeta

Leptin dolazi od grčke riječi ”leptos” što znači ”mršav”. Označava primarni hormon kojeg proizvode masne stanice. Odgovoran je za regulaciju metabolizma i tjelesne težine. Ako ste pretili ili imate problema s kontroliranjem unosa hrane u organizam možda odgovor leži u leptin dijeti.

Kako leptin utječe na organizam?

Leptin je hormon kojeg se smatra glavnim borcem u teškoj kategoriji gubljenja kilograma. U organizmu ima ulogu razdjelnika jer upravo on odlučuje koji će hranjivi sastojci postati izvorom energije, a koji će se pohraniti kao mast. Prilikom gladovanja razina leptina u organizmu pada i tada se pokreću hormonski, metabolički i kognitivni mehanizmi koji prilagođavaju organizam na nedostatak hrane.

Uslijed tih procesa dolazi do pojačanja apetita ali i do smanjene potrošnje energije. Kada se u organizam unosi obilna količina hrane, leptin utječe na smanjenje apetita ali pojačava energetsku potrošnju. Međutim ovo pravilo ne treba zloupotrijebiti jer će mozak ignorirati poruke ovog hormona ako se pomislite prejedati ili pak izgladnjivati. Ta pojava se naziva –leptinskom rezistencijom. Znači, nema varanja. Djeluje samo u slučajevima normalnog unosa hrane.

Pretili ljudi imaju znatno povećane čak pretjerane količine leptina, no njihov hipotalamus ne prepoznaje podatak o dovoljnoj količini energetskih zaliha i tako dolazi do – debljanja. Leptin kao hormon ima i znanstveno dokazane višestruke koristi za pravilan rad organizma:

  • utječe na zdravlje srca i kostiju
  • održava imunitet
  • utječe na upalne procese u organizmu
  • utječe na plodnost u žena
  • smatra se signalom spremnosti za ulazak u pubertet (zadovoljavajuća težina i energetske zalihe)

leptin dijeta

Leptin dijeta – 5 koraka do vitkosti

Večera je zadnji obrok

Osim što će prejedanje po noći smanjiti učinak bilo kakve prehrane i vježbanja te održavati masnoću na razini zbog koje ste otišli na dijetu – jednako loše utječe i na san. Niste unijeli visoko kaloričnu hranu u organizam, a opet ste se ”preko noći” udebljali?! Baš kao što se vi pripremate za spavanje tako se i vaš organizam priprema za odmor u kojem dolazi nova smjena hormona koja će odrađivati posao dok budete spavali. Jedan od hormona koji će se svakako povući s pozicije je leptin – stoga će većina unesenih kalorija bez obzira na ”zdravost” biti pohranjena kao mast. ”Noćne ptice” ujutro se bude iznimno iscrpljene zato što se organizam tijekom noći bori s kalorijama koje su trebale biti probavljene najmanje 3 sata prije spavanja. Zamislite kako bi bilo odrađivati prekovremene zadatke koji nisu u opisu vašeg posla – dobrodošli u svakodnevni život hormona.

Tri obroka – bez međuobroka

Jeli ste doručak, ručak i večeru i opet se ne događa ništa. Osim što ste zaboravili na krekere koje ste pojeli za vrijeme pauze na poslu i pilećeg sendviča sa 6 tisuća vrsta umaka kojeg ste pojeli između ručka i večere. Učinite si uslugu i doista se držite tri obroka u danu. Nastojte voditi računa da od tri obroka dva ne budu iz pekarnice ili pečenjarnice. Svakog dana odvojite toliko vremena koliko je potrebno da si osmislite zdrava tri obroka za idući dan. Umjesto prejedanja, zapitajte se nedostaje li vašem organizmu tekućine?

Pravilo manjih obroka

Odlučili ste nešto skuhati ili ste otišli u restoran jesti jedan od vaša tri obroka. Završetak obroka jednak je bez obzira na mjesto. Dobili ste više nego što možete pojesti i silom prilika vam je žao da se hrana baci ili propadne. Gotovo u svakom restoranu možete zamoliti osoblje da vam spakira hranu, a preostali ručak možete iskoristiti za slaganje večere. Prevelikim unosom hrane odjednom vaše tijelo dobiva previše energije što utječe i na proizvodnju leptina. Nastojte jesti onoliko koliko je potrebno, a ne onoliko koliko ”stane”.

Pažnja usmjerena na doručak

Rado ćemo ostati budni kako bismo dočekali večeru, ali nikako se nećemo ustati kako bismo napravili doručak – svojevrsni paradoks modernog društva. Pokušajte više pažnje usmjeriti na vaš doručak jer ono što doručkom unesete u organizam u velikom mjeri utječe na rad organizma ostatak dana. Doručkom biste trebali unositi oko 30 grama bjelančevina svaki dan.

Možete bolje od ugljkohidrata

Ugljikohidrati su nepoželjan kandidat u pravilima bilo koje dijete. Leptin dijeta nalaže smanjeni unos ugljikohidrata u organizam, ali ne i potpuni prestanak konzumacije.

Ugljikohidrati su u velikoj mjeri najprivlačnija hrana – dobro izgledaju, ukusni su i…dobro debljaju. Hrana poput voća i povrća, svježeg sira i jogurta nije prezasićena ugljikohidratima stoga možete jesti zdravo i ukusno, samo morate otkriti namirnice koje vam odgovaraju. Zamislite koliko je vrsta hrane koju nikada niste probali. Usmjerite se na istraživanje hrane i recepata. Možete se prijaviti i na neku radionicu kuhanja ili čak pokrenuti svoju vlastitu. Trebat će vam malo mjesta u stanu, namirnice i dobra volja.

Za dobre rezultate trebali biste odmah slijediti svih 5 pravila. Neka fokus ostane na tome da mršavite radi zdravlja, a kada smršavite svakako ćete biti zadovoljniji svojim izgledom.

namirnice leptin dijeta

Koje namirnice konzumirati?

Doručak:

Doručak treba biti najbogatiji izvor energije u danu, stoga se preporučuju ove namirnice: jaja, odrezak (meso po vašem izboru – ali da nije premasno) grčki jogurt, svježi sir, zobena kaša, lanene sjemenke, bademovo mlijeko, kokosovo i rižino mlijeko, proteinska sirutka u prahu koju možete dodati u žitarice, smoothie od voća i povrća koje vam odgovara. Dakle slobode su vam velike: žitarica, voća, povrća kao i mesa koje se može dobro pripremiti je mnogo.

Ručak:

Salate su izvrstan izbor kada je u pitanju dijetalni ručak, međutim nitko vam neće zamjeriti ako trebate kaloričniju hranu uz salatu – pogotovo ako se bavite teškim fizičkim poslovima. Quinoa i leće su dobri izbori za vegetarijance. Pileća salata s dressingom od posnog sira, salata od tune, salata od rajčice samo su neke od ideja koje možete iskoristiti za ručak, a salati možete priložiti komadić nekakvog mesa. Možete jesti i juhu od: rajčice, šparoga, graška, bundeve, gljiva, povrtnu ili kakvu ste već smislili. Priprazite da ne pretjerate s količinom unesenih namirnica.

Večera:

Leptinska večera trebala bi biti bogata morskim plodovima, dakle: lignje, škampi, losos, dagnje, plava riba uz obilje povrća i nekakav fini umak – ne zvuči loše. Škampi u kokosovom mlijeku, mini tacosi s piletinom i avokadom, turski hamburger, tacos od lososa i mnoštvo drugih ideja.

Vegani se mogu okušati u pripremi sirovog veganskog tacosa. Neka vas ne brine ako nemate morske plodove pri ruci. Možete preferirati jela poput: piletine sa začinjenim maslacom, piletine u umaku od kopra, punjenih tikvica.

Čini vam se da je prethodno navedena hrana previše kalorična za večeru?! Nije ako jedete 3 sata prije spavanja. Prije nego pomislite kako je ovo dijeta kao i svaka druga i kako se na popisu namirnica nalazi previše toga što si ne možete priuštiti – bitno je razumjeti da niti jedna namirnica kao niti recept nisu univerzalni.

Ne volimo svi istu vrstu hrane, a nažalost na neku smo i alergični. Poanta je u tome da istražujete i postavljate bezbroj pitanja na račun vašeg zdravlja. Možete se raspitati u krugu prijatelja preferira li netko možda leptin dijetu ili alternativniji pristup prehrani te se zajedničkim snagama uputiti do zdravog cilja.          

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Ocjena članka:

4.38 / 5   8
Facebooktwitterpinterestmail
13-12-2018
Foto: Photospin
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: leptin tablete za mrsavljenje, leptin dijeta, DIJETA LEPTIN, leptin u hrani, leptin prejedanje, leptin hormon, leptin dijeta recepti, leptin cena, leptin, hormon leptin i mrsavljenje,