Osam ukusnih načina da jedemo zdrave sjemenke

Jela sa sjemenkama

Sjemenke sadrže obilje vitamina i minerala, poput cinka, vitamina E, esencijalnih omega-kiselina i biljnih proteina, kao i vlakna. Redovita konzumacija sjemenki može pomoći očuvanju dobrog zdravlja i prevenirati nastanak krvožilnih bolesti, te pomoći da naša koža bude pravilno nahranjena i hidratizirana iznutra.  

Naši preci su tijekom zime pekli ili jeli sirove sjemenke bundeve kao grickalice, a sjemenke poput sezama koristili prilikom pravljenja deserta poput orašnica.

Sjemenke su zdravi snack, koji neće naštetiti našem zdravlju (poput čipsa i drugih prženih i presoljenih grickalica). Nažalost, danas, mnogi ljudi zanemaruju sjemenke u prehrani i ne unose ih u dovoljnoj količini.  

Donosimo vam osam jednostavnih i ukusnih načina kojima možete povećati unos sjemenki u prehrani, čak i ako ih ne volite, budući da ih gotovo nećete ni primijetiti na vašem tanjuru.

1. Dekorirajte sjemenkama kruh i peciva

Kruh i peciva u pekarama često izgledaju neodoljivo, s malo propečenih sjemenki. Isto možete primijeniti i vi u vašoj kuhinji, kada pripremate domaći kruh i peciva (poput kiflica, lepinja i uštipaka).

Osim što će izgledati “kao iz pekarnice” domaći kruh i peciva bit će i zdraviji. Sjemenkama bundeve možete dekorirati i kolače i druge deserte (za više ideja za zdrave i prirodne dekoracije za kolače iz vaše kuhinje kliknite ovdje).

Kruh i peciva sa sjemenkama

2. Poslužite sjemenke kao snack tijekom gledanja televizije

U večernjim satima, tijekom gledanja televizije, servirajte sjemenke i orašaste plodove (poput badema i oraha), kao zdravi snack za cijelu obitelj. Nećete ni primijetiti tijekom gledanja omiljene TV-serije ili emisije da se posudica sa sjemenkama – ispraznila.

Više prijedloga za zdrave grickalice za cijelu obitelj možete pročitati ovdje.

3. Dodajte sjemenke u sendviče

Prilikom pravljenja sendviča, ubacite i žličicu sjemenki sezama ili lana u njih. Osim okusa, dodat ćete malo zdravih minerala i zdravih omega-kiselina u vaš sendvič.

Još više zdravstvenih dobrobiti dobit ćete ukoliko u sendviče dodate samljevene sjemenke, budući da se one lakše probavljaju, što povećava apsorpciju vitamina i minerala.

Sendvič sa sjemenkama

4. Jedite sjemenke s jogurtom

Bilo da volite voćni jogurt ili obični, dodajte žlicu mljevenih ili cijelih sjemenki u vaš jogurt. Ukoliko pomiješate jogurt s malo tahinija (namaza od sezamovih sjemenki) dobit ćete fantastičan dressing za salatu.

5. Sjemenkama dekorirajte salate

Sjemenke su prelijepa dekoracija na salatama, a uz primamne salate ujedno ćete tokom jela “pojesti” i njihove hranjive sastojke.

6. Jedite tahini

Tahini osim što je bogat izvor omega-3 kiselina, jedan je od najboljih biljnih izvora kalcija, tako da, ako ste vegan, ovaj namaz (ili barem sezam) biste trebali jesti svakodnevno.

Tahini možete koristiti kao biljni namaz, kao dressing za salatu, te kao umak. Najukusniji način za konzumiranje tahinija je da napravite hummus (namaz od kuhanog slanutka i tahinija).

Pročitajte više: 9 razloga zašto trebate konzumirati tahini

tahini

7. Pomiješajte sjemenke crnog kima s medom

Ljekovitost sjemenki crnog kima spominje se u Bibiliji, kao i u Kur’anu, gdje je zabilježena izjava proroka Muhameda da je “crni kim lijek za sve osim smrti”.

Ove super-zdrave sjemenke su poprilično gorkog okusa, kojega možete neutralizirati ako ih pomiješate s malo meda. Više o ljekovitim i nutritivnim svojstvima sjemenki crnog kima možete pročitati ovdje.

8. Dodajte sjemenke u muesli za doručak

Mljevene ili cijele sjemenke možete dodati u mješavinu žitarica za doručak te obogatiti svoj jutarnji obrok obiljem vitamina, zdravih masnoća i vlakana. Recept za domaći muesli bez glutena možete pronaći ovdje.

Ukoliko vam se sviđa ovaj teskt pročitajte i “Kako se motivirati da jedemo više salate od svježeg povrća?

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Ocjena članka:

4.67 / 5   6
Facebooktwitterpinterestmail
20-09-2019
Foto: Photospin
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

NAJČITANIJI TEKST DANAS:

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: zdrave sjemenke za kunića,