Prehrana za jačanje imuniteta

prehrana-za-jacanje-imuniteta

U moderno doba žurba je postala naš životni stil. Organizam izlažemo velikim naporima, a vremena za kvalitetnim obrokom sve je manje. Doznajte u nastavku s kojim namirnicama ojačati imunitet. 

Djelovanje stresa na organizam

Kada se stresom sve zalihe iscrpe osjećamo se umorno, imamo glavobolje, bolove u zglobovima, probavne smetnje, promjene raspoloženja i česte prehlade, a vidljive su i promjene na koži. Sve to stvara dobar temelj za razvoj budućih bolesti.

Doznajte više – Zdrava prehrana i mršavljenje u 10 koraka!

Prehrana ima neprocjenjivu ulogu za naš organizam. Ona treba biti podijeljena u manje obroke više puta dnevno. Vrlo je važan i izbor namirnica. Treba konzumirati one poput svježeg sezonskog voća i povrća, cjelovitih žitarica i posnog mesa (piletina, puretina i sl.) ili ribe, koje će tijelu osigurati dovoljne količine nutrijenata, vitamina i minerala. 

Zato birajmo što ćemo jesti jer vitamini i minerali imaju veliku ulogu i nezamjenjive su komponente biokemijskih mehanizama.

Industrijska prerada osiromašuje hranu

Današnja industrijska hrana proizvodi se složenim tehnološkim postupcima koji podrazumijevaju brojne modifikacije i promjene izvorno svježe hrane.

Moramo znati da se transportom, skladištenjem, izlaganjem sunčevoj svjetlosti i različitim aditivima znatno smanjuje količina vitamina i minerala.

Hrana za jačanje imuniteta

Naš imunološki sustav se “hrani” vitaminima i mineralima i na taj nas način štiti, ali ako dođe do njihovog disbalansa pojavljuje se bolest.

Evo nekoliko načina kako možemo poraditi na svom imunološkom sustavu:

  • Vitamin C – u prehrani je poguban manjak vitamina C jer on doprinosi smanjenoj uporabi kisika u stanicama i tkivima te posljedično do slabljenja imunoloških obrambenih snaga organizma, pa je organizam skloniji obolijevanju. Istraživanja pokazuju da je vitamin C jedan od najjačih obrambenih sredstava tijela pred mnogim različitim uzročnicima bolesti, te da snižava sistolički tlak. Zajedno s vitaminom C, mineral željezo je također neophodan za prijenos kisika do svih stanica u organizmu. Željezo sprečava umor i sudjeluje u obrani organizma od stresa i infekcija.
  • Magnezij – u stanjima iscrpljenosti, umora i stresa treba obratiti pažnju na magnezij, koji, osim što je važan za pravilan rad srca, mišića i živčanog sustava, potiče metabolizam aktivacijom za njega neophodnih mnogobrojnih enzima.

Doznajte više o biljnim izvorima magnezija u prehrani!

  • Vitamin E – zadovoljavanju potrebe za povećanjem zalihe vitamina pridonijet će i vitamin E, koji poboljšava cirkulaciju, neutralizira djelovanje slobodnih radikala te poboljšava djelovanje imunološkog sustava.
  • Lecitin – je tvar koja također učinkovito pomaže kod umora. Bogat je izvor vitamina B skupine, od neizmjerne je važnosti u očuvanju intelektualnih sposobnosti, pozitivno djeluje na raspoloženje, naročito u stanjima stresa.
  • Jogurti – kao i ostali mliječni proizvodi s probioticima, štite crijevnu mikrofloru koja je temelj zdravlja, a dovoljno tekućine (najmanje 1,5 litra negazirane vode ili biljnih čajeva) pomaže u uklanjanju štetnih tvari iz tijela. Nekoliko šalica zelenog ili bijelog čaja dnevno vrijedan je izvor vitamina C i zaštitnih spojeva-polifenola, koji su „čuvari zdravlja“.
  • Matična mliječ – od pčelinjih proizvoda, koji su osobito dragocjeni u stanju iscrpljenosti, pomanjkanja psihofizičke vitalnosti organizma i opće bezvoljnosti, najznačajnija je matična mliječ (gelee royale) koja kao prirodni biostimulans svojim sadržajem vitamina, minerala, aminokiselina i ostalih tvari izrazito jača imunitet. Ona također obnavlja energetske zalihe organizma, normalizira metabolizam i podiže opću vitalnost organizma.
  • Echinacea – istaknula bih i biljku Echinaceu koja povoljno djeluje na imunološki sustav i daje vrlo dobre rezultate u prevenciji respiratornih infekcija. No nju treba uzimati s prekidima.
Zdrava hrana

Namirnice bogate hranjivim tvarima:

Dodaci prehrani i imunitet

Pravilna prehrana ima neprocjenjivu ulogu u nastanku i tretiranju brojnih vodećih uzroka oboljenja i poremećaja.

Iako u hrani koju danas jedemo ima puno manje vitamina i minerala, dodatke prehrani ne bi trebali uzimati na svoju ruku, već bi količinu minerala i vitamina u organizmu trebalo točno izmjeriti te tek nakon tog nalaza suplemente uzimati ciljano, uz nadzor stručne osobe.

Povećajte u prehrani količine voća i povrća te budite maštoviti.

Članak uređen:

Saznajte više o imunitetu u sljedećim tekstovima:

Ocjenite članak

4.06 / 5   18

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Vezani pojmovi: hrana za imunitet, namirnice za jacanje imuniteta, hrana za jačanje imuniteta, namirnice za imunitet, jacanje imuniteta ishranom, koja je hrana najbolja za imunitet, namirnice za prirodni imunitet, 

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Prehrana za jačanje imuniteta

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje