Suhe šljive za bolju probavu i cjelokupno zdravlje

Suhe šljive zadržavaju sve hranjive nutrijente i nakon procesa sušenja te predstavljaju pravu zdravu energetsku bombu. Izgledom nalikuju na velike, crne grožđice. Suhe šljive pružaju brojne zdravstvene dobrobiti, a u nastavku teksta pročitajte koje to hranjive tvari se skrivaju u ovom dragocjenom voću.

Suhe šljive su bogate vlaknima

Jedna šalica suhih šljiva ima čak 12,4 grama vlakana. Vlakna iz šljiva će pomoći svima koji pate od kroničnog zatvora. Istraživanje objavljeno 2011. u “Alimentary Pharmacology and Therapeutics” ukazuje na to da su suhe šljive učinkovitije od psyllium vlakana.

Naime, pacijenti s kroničnim zatvor su doživjeli bolji oporavak od pola šalice suhih šljiva dnevno nego od psylliuma tijekom osam tjedana istraživanja.

Sadrže vitamin K

Jedite suhe šljive da zadovoljite dnevne potrebe za vitaminom K! Porcija suhih šljiva osigurava 129 posto preporučenog dnevnog unosa ovog vitamina, što je važno za normalno zgrušavanje krvi.

Znanstvenici ističu da je nedostatak vitamina K kod starijih ljudi u korelaciji s određenim medicinskim stanjima, kao što su osteoporoza i ateroskleroza, pa uključivanje suhih šljiva u prehranu može pomoći izbjeći te probleme.

Suhe šljive

Suhe šljive sadrže kalij

Jedna porcija sušenih šljiva sadrži 36 posto dnevne doze kalija. Kalij pomaže u osiguravanju pravilnog funkcioniranja srca i prijenosu živčanih impulsa kroz tijelo. Također može pozitivno utjecati na zdravlje kostiju.

Bogate su vitaminom A

U porciji suhih šljiva nalazi se 27 posto preporučenog dnevnog unosa vitamina A. To čini suhe šljive dobrim izborom za zdravlje očiju – vitamin A poboljšava vid noću i štiti rožnicu. Vitamin A je također koristan za imunološki sustav u cjelini.

Savjeti za kraj

Iako su suhe šljive iznimno zdrave, one imaju previše kalorija, samo 6-8 komada (ovisno o veličini) sadrži čak 150 kalorija. Cijela šalica suhih šljiva ima gotovo 500 kalorija! Ograničite grickanje suhih šljiva na 100-200 kalorija.

One također sadrže puno prirodnih šećera, stoga se ne preporučuju dijabetičarima. Kombiniranje suhih šljiva s hranom niskog glikemijskog indeksa, kao što su orasi ili nemasno mlijeko, može pomoći u kontroliranju razine šećera u krvi te suzbijanju apetita.

Članak uređen:

Vodič kroz suho voće

Saznajte više o probavi u sljedećim tekstovima:

Ocjenite članak

3.38 / 5   8

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Vezani pojmovi: šljive i probava, šljive za probavu, suhe sljive i zdravlje, Suhe šljive lječe Šećer u krvi, 

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Suhe šljive za bolju probavu i cjelokupno zdravlje

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje
  1. Poštovana redakcijo, čitateljice i čitatelji ! Suhe šljive su odlične u jutro sa par badema, prije glavnog jela (žitarice i sir ili neki fermetirani mliječni proizvod !). Najbolji početak dana ikad ! Probajte, nećete zažaliti ! Lijepi pozdrav ! Zdravi i veseli bili ! Benito Račić, dr.vet.med.