Veganstvo i umor – kako ga se riješiti?

spavanje-na-tepihu

Ukoliko ste tek krenuli s veganskom prehranom ili se već neko vrijeme hranite na ovaj način, važno je redovito provjeravati stanje organizma kod liječnika (pogotovo ako osjećate određene simptome).

Jedan od simptoma uneravnotežene veganske prehrane je stalni umor.

Zijevanje

Ako se želite riješiti umora:

1. Opskrbite se vitaminom B12!

Životinjski proizvodi su prirodni izvor vitamina B12. Odrasloj je osobi potrebno najmanje 2.4 μg B12 dnevno. Vitamin sudjeluje u sintezi crvenih krvnih stanica i pravilnoj funkciji živčanog sustava.

Zbog toga što vegani ne konzumiraju životinjsku hranu, lakše razviju anemiju – stanje u kojemu su crvene krvne stanice organizma abnormalne ili malobrojne, te ne mogu pravilno prenositi kisik tijelom, uzrokujući slabost i umor. Vegani mogu izbjeći nedostatak B12 konzumiranjem hrane obogaćene ovim vitaminom (biljna mlijeka, jogurti, vrhnja…) ili unosom vitamina u obliku kapsula. Još simptoma nedostatka B12 saznajte ovdje.

mlijeko

2. Ne zaboravite na željezo!

Uz nedovoljnu konzumaciju željeza – 8 mg dnevno za muškarce i žene koje su u menopauzi, odnosno 18 mg dnevno za žene koje nisu ušle u menopauzu – postoji veći rizik za anemiju uzrokovanu nedostatkom željeza. Crvenim krvnim stanicama željezo je potrebno kako bi formirale hemoglobin, koji prenosi kisik.

Grahorice, mahunarke i zeleno lisnato povrće (kelj, špinat, brokula, kupus) bogati su željezom, no to željezo tijelo teže apsorbira. Kako bi vegani izbjegli deficitarnost željeza u organizmu, potrebno je u svaki obrok uključiti namirnicu koja je njime bogata. Također, preporučuje se istovremeni unos hrane bogate željezom i one bogate vitaminom C (npr. rajčica), zbog bolje apsorpcije.

Dodatne izvore željeza možete pronaći ovdje.

Cikla

3. Unesite dovoljno cinka!

Odrasli muškarac treba unijeti 11 mg cinka dnevno, a žena 8 mg. Veganima je potreban 50% viši unos cinka, zato što je ova mineralna tvar u biljnoj hrani vezana za fitinsku kiselinu koja ometa apsorpciju minerala.

Nedovoljan unos cinka usporava normalan rast i razvoj, te može uzrokovati probleme imunološkog sustava (koji uključuju umor kao simptom). Vegani trebaju jesti dovoljno hrane bogate cinkom kroz dan, uključujući namočeni i proklijali grah, mahunarke te krušne proizvode (pri čijem se pečenju koristio kvasac). Navedene namirnice sadrže cink koji je lakše apsorbirati.

juha-od-graha

Još veganskih izvora cinka možete pronaći ovdje.

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Ocjena članka:

0 / 5   0
Facebooktwitterpinterestmail
01-09-2018
Foto: Photospin
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

NAJČITANIJI TEKST DANAS:

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni