Vlakna – kako pomažu u mršavljenju?

Vlakna i mršavljenje

Brojne su zdravstvene dobrobiti hrane bogate vlaknima. Osim što nas čine sitima i predstavljaju moćno oružje u borbi protiv viška kilograma, ona su bogata antioksidansima, dulje zadržavaju osjećaj sitosti i reguliraju probavu. 

Što su vlakna?

Vlakna su sastavni dio biljne hrane koje naše tijelo ne može probaviti. Ima ih u voću, povrću, žitaricama… Ranije se smatralo da su biljna vlakna beskorisni dio svježih namirnica, koji samo smanjuje njihovu kvalitetu. Danas se zna, a stručna javnost je potvrdila mnogobrojnim radovima i studijama, da biljna vlakna u mnogome doprinose zdravlju organizma i pomažu u prevenciji mnogih bolesti.

Stručnjaci kažu da unosimo nedovoljno vlakana

Iako se vlakna mogu unositi prehranom, mi ih ne unosimo dovoljno. Istraživanja pokazuju da prosječna odrasla osoba unese oko 10 do 15 grama vlakana dnevno – što je oko polovina preporučenog dnevnog unosa. Žene bi trebale pokušati unositi najmanje 21 do 25 grama vlakana dnevno, dok je ta brojka kod muškaraca 30 do 38 grama dnevno. (Mayo Clinic)

Vlakna i mršavljenje

Topiva vlakna u dodiru s vodom stvaraju želatinastu masu, koja privlači mnoge štetne tvari. Ova masa također privlači šećere i masnoće iz hrane.

Istraživanja su pokazala da ljudi koji unose velike količine topivih vlakana vitkiji su i manje podložni nakupljanju suvišnih kilograma.

Činjenica da topiva vlakna privlače šećere i masnoće znači da ona snižavaju razinu šećera i triglicerida u krvi.

Brojne su zdravstvene dobrobiti hrane bogate vlaknima. Ona su bogata antioksidansima, dulje zadržavaju osjećaj sitosti i reguliraju probavu. Također, prehrana bogata vlaknima snižava razinu kolesterola i šećera u krvi. Zbog toga što nas čine sitima, pomažu u lakšem mršavljenju i neizbježan su dio zdravih dijeta. Ona i usporavaju probavu, što sprječava velike skokove koncentracije šećera u krvi koji mogu nekoliko satikasnije pokrenuti osjećaj gladi. Topiva vlakna pronađena u zobi, mahunarkama i jabukama, u želucu stvaraju gel koji djeluje kao prepreka između hrane i želučanih kiselina koje ju probavljaju. Kad se obrok probavlja polako, i razine šećera u krvi polakše se povećavaju pa duže ostajete siti.

Sa svim navedenim, danas je i znanstveno dokazano da manjak vlakana u prehrani vodi do viška kilograma.

Članak uređen:

Saznajte više o zdravom mršavljenju u sljedećim tekstovima:

Saznajte više o vlaknima u sljedećim tekstovima:

Ocjenite članak

5 / 5   3

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Vlakna – kako pomažu u mršavljenju?

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje
  1. Odlično je ovo sve napisano i treba koji put to obnoviti (pročitati) vrlo korisno za zdravlje.Veseli me da sam na to naišla.