Kako biti sretan nakon razvoda? – 10 savjeta za uspješnu prilagodbu

Kako-biti-sretan-nakon-razvoda

Razvod je jedan od najstresnijih događaja u životu osobe, a predstavlja krajnji oblik bračne nestabilnosti, problema, stresa i frustracija koje su supružnici proživjeli. Oni koji su prošli kroz ovaj težak proces jedini mogu potvrditi koliko se njihov život promijenio na mnoge načine.

Iako je izrazito bolno okončati brak i suživot s osobom za koju ste nekada mislili da je prava i da ćete s njom dočekati smrt, postoji nekoliko načina da pronađete utjehu i sreću otkrivanjem sebe kao nove osobe, dobivanjem podrške od drugih i donošenjem pozitivnih odluka za svoju budućnost.

Razvod
Foto: Photosecrets

Kako biti sretan nakon razvoda? – savjeti

Ako se i vi pitate ovo pitanje, možda bi bilo najbolje da pročitate nekoliko savjeta koji bi mogli biti korisni u boljoj prilagodbi na život nakon ove teške promjene.

1. Ponovno se povežite sa sobom i otkrijte svoje prednosti

Iskoristite vrijeme nakon razvoda za ponovno otkrivanje vlastitih sposobnosti koje ste možda zaboravili zbog brojnih faktora koji su tijekom razvoda vrlo vjerojatno utjecali na razinu vašeg samopoštovanja i samopouzdanja.

Sjetite se kakva ste bili osoba prije nego ste stupili u brak te razmislite o tome kakva osoba želite postati. Pokušajte napraviti popis vaših vrlina, mana, prednosti i nedostataka te vaših omiljenih i ne toliko omiljenih stvari.

Usredotočite se prvenstveno na vlastite preferencije te pokušavajte izbjegavati raditi stvari koje ste u braku radili samo zbog druge osobe. Primjerice, ako ste u braku pet puta tjedno radili omiljeni obrok vašeg bračnog partnera (iako to nije vaš omiljeni obrok), to ne znači da to morate nastaviti raditi i nakon razvoda.

Drugim riječima, prestanite raditi stvari kojima ćete jedino udovoljiti drugima te si posvijestite što zapravo vi želite.

Rastava-braka
Foto:Photosecrets

2. Otkrijte svoje želje i mogućnosti

Ako ste dosad imali neke hobije, posvetite im više vremena zato što sada sigurno imate puno više slobodnoga vremena nego ste imali u braku. Ako nemate hobije, razmislite o nekima kojima biste se htjeli baviti.

Sigurno postoje neke vještine koje biste željeli naučiti ili se jednostavno zabaviti. Sjetite se aktivnosti koje ste odgađali u braku zato što za njih niste imali vremena ili zato što vaš bračni partner nije bio obožavatelj istih. Sada imate priliku uživati u tim aktivnostima, samo trebate donijeti odluku i pokrenuti se.

3. Reorganizirajte svoju svakodnevicu

Sada se nalazite u drugačijem načinu života. Vrijeme je da prihvatite i stvorite navike i uloge koje ste vjerojatno imali prije nego ste stupili u brak.

Razvod bi vas trebao potaknuti da razvijete aspekte sebe koje nikada prije niste imali. Primjerice, ako je vaš bračni partner uvijek obavljao poslove kupovine namirnica, sada je na vama red da naučite kako preuzeti i obavljati tu ulogu. To znači da ćete u potpunosti morati reorganizirati svakodnevicu te da ćete za neke stvari morati pronaći nove načine.

Nemojte na nove uloge gledati samo kao na dodatni stres, već ih gledajte kao priliku da izađete iz svoje zone komfora te da naučite neke nove stvari. Pokušajte naučiti uživati u novim ulogama te si posvijestite koliko ste zapravo sposobni i stručni u onome što radite. Možda ćete za neke stvari ipak trebati pomoć stoga se nemojte sramiti potražiti pomoć od svojih bližnjih.

Reorganizacija-poslova
Foto:Photosecrets

4. Isprobajte nove stvari

Mnogi ljudi se nakon razvoda potpuno povuku iz društva i zatvore u sebe. To je jedan od razloga zašto se kod nekih osoba nakon razvoda javljaju depresivni simptomi, propadanje socijalnog života te gubitak samokontrole.

Naime, ključni problem u ovakvim situacijama je strah od ponovnog gubitka. Stoga se očito čini lakše zatvoriti u svoj krug i ne izlaziti iz njega kako se ne bi ponovno dogodio gubitak. Upravo to će rezultirati stanjima povezanima s depresijom.

Umjesto toga, napravite ono što je zasigurno najteže, ali najplodonosnije – pobijedite svoj strah! Isprobajte neke nove stvari koje nikada niste pomislili napraviti. Primjerice, otputujte sami na neku destinaciju koju ste oduvijek željeli posjetiti.

Istraživanje novih mjesta vam može pomoći da postanete svjesniji onoga što volite i onoga što ne volite jer nitko drugi neće utjecati na vaše odluke. Putovanje je također odličan način da stvorite nove uspomene koje vas neće podsjećati na bivšeg bračnog partnera.

Putovanje
Foto:Photosecrets

5. Potražite socijalnu podršku

Nemojte se bojati tražiti pomoć od vaših bližnjih samo zato što to možda predstavlja vašu slabost. Morate biti svjesni da ste prošli kroz težak proces te da trebate druge kako biste se brže oporavili. Dobri prijatelji i obitelj bi trebali biti vaš sustav podrške.

Budite sigurni da provodite vrijeme s ljudima koji na vas pozitivno utječu te vas motiviraju i potiču da razmišljate o svojoj budućnosti. Bilo bi dobro i da se oslobodite po pitanju upoznavanja novih ljudi te da započnete neke nove tradicije s određenim društvenim skupinama. Primjerice, ako volite čitati, učlanite se u neki klub čitatelja te pokušajte s njima provoditi kvalitetno vrijeme i stvarati nova sjećanja.

Ono što je posebno važno u ovom cijelom procesu je odmicanje od ljudi koji na vas utječu negativno te vas demotiviraju. Takve ljude u ovom periodu oporavka ne trebate. Svakako bi bilo sigurnije da barem neko vrijeme niste s njima u kontaktu.

Također bi bilo dobro da se pridružite određenim grupama podrške i potražite pomoć stručnih savjetovatelja. Ako imate u bližoj okolini nekoga tko je već prošao kroz proces razvoda te se uspio uspješno prilagoditi novim načinima života, pokušajte ga pitati za savjet te razgovarajte s njim o strategijama suočavanja s novim zadacima.

Žena
Foto:Photosecrets

6. Postavite nove ciljeve

Ono što se dogodi mnogima nakon razvoda jest propadanje nekih zajedničkih ciljeva koje su imali s bivšim bračnim partnerom. U takvim situacijama, nije dobro čekati dugo vremena da se postave novi ciljevi zato što biste se vrlo lako mogli prepustiti osjećaju bespomoćnosti i beznadnosti.

Zato bi bilo dobro da postavite nove ciljeve, premda bili toliko jednostavni i maleni, ali ipak će imati velik utjecaj na vaše stanje. Ciljevi vas mogu potaknuti da idete naprijed te vas mogu motivirati da se borite i stvarate nešto novo.

Postavite realne i jasne ciljeve te ih uvijek razložite na više manjih ciljeva kako biste znali ocijeniti što ste dosad uspjeli ostvariti, a na čemu još uvijek trebate raditi.

7. Isplanirajte financijsku budućnost

Posebno težak gubitak nakon razvoda je financijska sigurnost. Naime, ako oboje supružnika radi u braku, financijski problemi ne bi trebali biti toliki kamen spoticanja. No, kada dođe do razvoda, financije zaista mogu postati veliki problem posebno za žene koje još uvijek na nekim mjestima imaju slabije plaćene poslove, a i više obveza kod kuće (npr. ako imaju djecu) koje zahtijevaju određene financijske naknade.

Stoga bi bilo dobro da si na temelju vaših trenutnih primanja izračunate i isplanirate troškove za novi način života. Možda ćete se morati nekih stvari odreći kako biste uštedjeli, no i dalje možete uživati u onome što ste dosad imali samo ako se dobro organizirate.

Najteže je postići financijsku sigurnost zato što je sami proces razvoda dosta skup i zahtijeva puno vašeg vremena i novca. Možda ćete morati plaćati i alimentaciju, doplatak za djecu ili neke druge pravne troškove.

No, uzmite si malo vremena za planiranje proračuna vašeg novog života u kućanstvu s jednim prihodom. Pobrinite se da si možete priuštiti svakodnevne nužne potrepštine dok istovremeno štedite novac za mirovinu ili fond za hitne slučajeve.

Rastava
Foto:Photosecrets

8. Vježbajte samopomoć

S obzirom na to da ste trenutno sami i da morate naučiti nove obveze koje je radio vaš bivši bračni partner tijekom braka, bilo bi dobro kada biste svakodnevno mogli izdvojiti barem nekoliko minuta za sebe.

Pokušajte u tih nekoliko minuta čitati knjigu, slušati glazbu, vježbati ili šetati. Bilo bi dobro kada biste u tih nekoliko minuta samo razmislili o tome gdje se trenutno nalazite i što trenutno imate.

Nemojte razmišljati o prošlosti i budućnosti, već se usmjerite samo na sadašnjost i trenutak u kojem jeste.

9. Vodite brigu o zdravlju

Razvod je stresan proces, a stres na mnoge načine utječe na psihičko i fizičko zdravlje. Pokušajte se više aktivirati oko vlastitog zdravlja i načina života.

Redovito odlazite na sistematske preglede, hranite se zdravo i raznovrsno, vježbajte i boravite na svježem zraku. Pobrinite se da barem sedam sati spavate svaku noć te da je vašem tijelu potreban odmor.

Nemojte ubijati negativne emocije pomoću brze hrane, alkohola ili cigareta. Ako vas muče takve emocije, pokušajte ih ventilirati fizičkim aktivnostima ili popričajte s osobom od povjerenja o onome što vas muči.

10. Pronađite sreću s vašom djecom

Ako ste tijekom braka dobili djecu s bivšim partnerom, bilo bi dobro da uspostavite novu normalu s njima nakon razvoda. Prilagodite vaše provođenje vremena novim okolnostima te stvorite nove rutine i podijelite ih sa svojom djecom.

Razmislite o razvijanju novih zajedničkih tradicija. Primjerice, ako djeca vikendom posjećuju drugog roditelja, u tjednu možete pokrenuti obiteljsku noć igranja društvenih igara ili gledanja filmova. Također, ako će vaša djeca na Božić provesti vrijeme s drugim roditeljem, možete zajedničko otvaranje poklona organizirati na Badnjak.

Kao i sve druge stvari u vašem životu, i djeca imaju potrebu za reorganiziranjem provođenja vremena s vama. No, svakako bi bilo dobro da im pomognete u tome te da im prije svega jasno razjasnite situaciju kako ne bi bilo zbunjujućih i nejasnih trenutaka.

Nastojte poticati zdrave odnose sa svojom djecom kako bi se maksimalno umanjio negativan utjecaj razvoda. Ako vam je potrebna pomoć u tome, potražite je u svojim prijateljima, obitelji ili stručnjacima koji će vam pomoći u prilagodbi na samohrano roditeljstvo.

Izvori:

  1. Rijavec, M., Miljković, D. i Brdar, I. (2008). Pozitivna psihologija. Zagreb: IEP-D2.
  2. Rube, T. (2018). How to Be Happy After a Divorce. wiki How.
  3. Zetlin, M. (2014). 11 Simple Ways to Make Yourself Happy Every Day. Inc.
Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Ocjena članka:

5 / 5   1
Facebooktwitterpinterestmail
11-02-2019
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

NAJČITANIJI TEKST DANAS:

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni