Blagodati godišnjeg odmora – znate li se opustiti i odmoriti?

godisnji odmor

Naš svakodnevni užurbani ritam ostavlja nam malo vremena za dobar i kvalitetan odmor. No, odmor je zaista neophodan i treba ga uzeti za ozbiljno. Zašto?

Naše tijelo savršeno funkcionira kada je uravnoteženo, ali stres i nakupljeni toksini u tijelu stvaraju neravnotežu tjelesnih sustava te bolesti. Kvalitetan odmor je od velikog značaja za otklanjanje toksina iz tijela, revitalizaciju cijelog organizma, za naše fizičko i psihičko zdravlje.

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Vrlo je važno naučiti se potpuno opustiti. Ako nismo opušteni, a ‘odmaramo se’, sjedimo pred tv-om, u kafiću ili idemo spavati kad smo iznutra još napeti – nećemo se uspjeti odmoriti i revitalizirati. Ali ako to isto činimo potpuno opušteni iznutra, napunit ćemo se energijom i bolje osjećati.

Naš živčani sustav se dijeli na centralni i autonomni živčani sustav, koji se još dijeli na simpatički i parasimpatički.

Ova  posljednja dva sustava su vrlo važna za našu psihofizičku uravnoteženost, revitalizaciju i odmor.

Stres aktivira simpatičku stranu autonomnog živčanog sustava i izaziva lučenje hormona stresa, adrenalina i kortizola. Simpatički živčani sustav skreće krvotok u velike mišiće – tijelo misli da mora pobjeći od nečega ili se boriti protiv nečega; to je tzv. reakcija «bijeg ili borba».

Svi smo doživjeli taj učinak: suha usta, motorička nadraženost, znojenje, bljedilo, povećane zjenice, nesanica. Probavni i imunološki sustav privremeno se isključuju.

Ako stres potraje kroz dulje vrijeme, bit ćemo iscrpljeni. Naš moderni stil života izaziva stalnu aktivaciju tog simpatičkog živčanog sustava, a daje malo mogućnosti za aktivaciju parasimpatičkog živčanom sustavu, koji izaziva upravo suprotan učinak – krv teče kroz probavni sustav i druge nemišićne organe.

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Parasimpatički sustav  se aktivira u opuštenom stanju. Kako aktivira krvotok da cirkulira ravnomjerno po svim dijelovima tijela, svim organima, i na taj način pomaže da se tijelo obnavlja, revitalizira, oslobodi od toksina. Kada smo opušteni i disanje nam je duboko i smireno, što znači da tijelo prima veću količinu kisika, koji je važan za sve funkcije u tijelu i izmjenu tvari u organizmu.

Manjak autonomne parasimpatičke aktivacije dovodi do loše probave, te do slabijeg funkcioniranja organa. Takvo produženo stanje može dovesti do raznih oboljenja organa, imunološki sustav bude oslabljen pa se lakše razbolimo, krvožilni sustav postane preopterećen, dolazi do nakupljanja toksina i masnih naslaga u tijelu…

Kako se opustiti i odmoriti?

Za početak, dobro je nekoliko puta duboko udahnuti. Disanje je usko povezano s našim emotivnim i mentalnim stanjem. Kada smo opušteni disanje nam je sporo i duboko, a kada smo uznemireni disanje nam je ubrzano i plitko. Ovo možemo i okrenuti u našu korist tako da svjesno dišemo duboko i sporo – automatski će se i naš um i emocije smiriti. Pokušajte!

Najbolje vrijeme za izvođenje vježbi disanja je rano ujutro, neposredno nakon izlaska sunca.

Najjednostavnija tehnika disanja je tehnika potpunog dubokog disanja. Izvodi se u uspravnom sjedećem položaju. Diše se duboko cijelim trbuhom, srednjim dijelom prsnog koša i zatim gornjim dijelom.

Vježba se izvodi opušteno i bez naprezanja. Pri udahu trbuh se polako izboči prema van, a pri izdahu vraća prema kralježnici. Ovakvo disanje blago masira unutarnje organe, potiče probavu, regulira rad bubrega, opušta nas i snižava krvni tlak. Udisanjem što veće količine zraka tijekom nekoliko minuta izvođenja ove vježbe, tijelo opskrbljujemo većom količinom dragocjenog kisika, a time i većom količinom energije.

Šetnja prirodom, na suncu je također dobar način da se opustite. Istovremeno svjesno dišite duboko, a sunce će pomoći da se počne izlučivati hormon sreće – serotonin.

Asane, vježbe istezanja, masaža – također nam mogu pomoći da se opustimo. Stresna stanja i konstantna aktivnost simpatičkog sustava uzrokuju grčenje mišića tijela jer su stalno u stanju pripravnosti. Laganim istezanjem mišića uz svjesno i duboko disanje pomaže da se opustimo.

San je također neophodan, ali je važno leći i zaspati opušten. Za vrijeme sna se luči hormon melatonin, koji je zaslužan za obnavljanje stanica u tijelu, revitalizaciju, regeneraciju, pomlađivanje.

Meditacija pomaže da se potpuno psihofizički odmorimo i opustimo kao za vrijeme najdubljeg sna, a pri tom smo potpuno svjesni okoline. Za vrijeme meditacije se aktivira parasimpatički sustav te povećava lučenje serotonina i melatonina za čak 300%. Vrijedi pokušati.

Sezona godišnjih odmora

Ljetni dani su na pomolu. Mediteranska klima, vjetar, sunce, aromatično raslinje i prisutnost eteričnih ulja… natrij – klorida, florida i joda…puni čovjeku baterije i oslobađa ga od svakodnevnog stresa. Stoga možemo reći da je ljeto idealno godišnje doba za spajanje ugodnog s korisnim.

Morska voda

Grčki filozof Platon tvrdio je kako „more ispire sve tegobe“.

  • Dnevno ronjenje i plivanje dobar je način da vaše tijelo dobije ‘slanu’ detoksikacijsku hidroterapiju.
  • Morska voda sadrži sve ljekovite minerale i elemente u tragovima, te s obzirom na to da ima istu pH kao zdrava krv, kvalitetna je i gotovo besplatan izvor mineralnih hranjivih tvari.
  • Svakodnevnim boravkom na moru tijelo dobiva rijetke elemente u tragovima koje općenito nedostaju svakodnevnoj suvremenoj ishrani. Oligoelementi (elementi u tragovima) i minerali kao magnezij, mangan, kobalt prodiru u organizam iz mora te jačaju prirodni imunitet.
  • Morska voda ima i veliko elektromagnetsko polje tako da prirodno puni i obnavlja ljudski energetski sustav.
  • Napokon, valovi i struje u moru pažljivo masiraju cijelo tijelo, i besplatno uklanjaju celulit.

Stoga sjetite se stare izreke ‘ Zdrav duh u zdravom tijelu’ i otiđite na more, na naše otoke, držite glavu i um podalje od problema  i po naputku  starogrčkog liječnika Galena (II. st. pr.n.e.) ‘udišite zrak na stijenama o koje se razbijaju morski valovi’.

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Ocjena članka:

5 / 5   1
Facebooktwitterpinterestmail
20-06-2017
Foto: Photospin
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: kako se odmoriti, kako se najbolje odmoriti, kako se opustiti u kafiću,