Kako pravilno disati kod stresa?

disanje

Čuli ste da je pravilno disanje važno i pitate se dišete li vi pravilno?

Napravljeni smo tako da su dah i tijelo povezani. Npr. kada naglo uđete u hladnu vodu prestati ćete disati, kada se uzrujate disanje će se ubrzati, a kada vam je dosadno će se usporiti. Veza između disanja, tijela i misli je duboka i ta tri faktora utječu međusobno.
Forsirati duboko i opušteno disanje dok vam se boiler pokvario za vrijeme tuširanja i dok vas polijeva mrzla voda, to nije prirodno.
Postoje trenuci kada se ne isplati upravljati dahom i oni kada to može donijeti do pozitivnog pomaka.

Itekako se isplati upravljati dahom onda kada smo u stresnoj situaciji, a nismo u životnoj opasnosti. U stresnoj situaciji dah postaje plitak i brz. Kada bismo se evolucijski vratili par milijuna godina unazad vidjeli bismo da je to skraćivanje daha bilo vrlo korisno za preživljavanje. Npr. pračovjek kojeg je progonila divlja životinja imao je koristi od stresa i plitkog daha jer je tako mogao brže trčati.

Stresni refleks ostao nam je i danas, ali više ga ne pobuđuje gladni sibirski tigar već kolega s posla koji nas je hotimice uvrijedio ili prometni čep u centru grada. U ovakvim situacijama nam stres ne koristi.Upravo zato korisno je naučiti disati opušteno u stresnim situacijama.

Izlaganje stresu skraćuje život.

Kako disati u stresnim situacijama?

Disanje treba probuditi i usporiti. Pazite da disanje dolazi iz trbuha (da trbuh ide gore dolje) a ne iz pluća bez pomicanja trbuha (tj. dijafragme). Osjetit ćete da vam srce jako lupa (i to je od stresa), ali nastavite li neko vrijeme disati duboko i polako stres će se ublažiti, vjerojatno i nestati. Zamijenit će ga opušteno stanje.

Kako općenito pravilno disati?

Mi već dišemo pravilno, kada moramo brzo reagirati imamo jedan način disanja, kada duboko razmišljamo imamo drugi način. Ta povezanost disanja i aktivnosti ugrađena je u nas i ne treba joj posvećivati previše pažnje. Ipak, korisno je aktivno upravljati disanjem kod stresa na način na koji smo opisali.

Još jedan savjet za kraj: Kada se opuštate izdah bi vam trebao trajati barem onoliko koliko traje udah, a poželjno je i da traje dvostruko dulje.

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Ocjena članka:

4 / 5   2
Facebooktwitterpinterestmail
17-06-2017
Foto: Photospin
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

NAJČITANIJI TEKST DANAS:

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: duboko disanje, vježbe disanja protiv stresa, pravilno disanje kod stresa, vježbe disanja za stres, disanjem umanjiti stres, dali stres utjece na disanje, duboko disanje i stres, kako disati pod dtresom, kako disati pravilno, kako pravillno disati,