Kako zaustaviti hrkanje? – najuspješnije strategije

hrk1
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Hrkanje je ozbiljan problem što će posvjedočiti svatko tko spava u istoj sobi s osobom koja hrče. Žrtva hrkanja dočekat će jutro umorna i možda zbog toga imati loš dan. Zato je problemu hrkanja potrebno ozbiljno pristupiti.

Hrkanje je nemoguće ignorirati, ali nekada je nezgodno osobi koja hrče to priopćiti jer ne znate kako će reagirati. Puno brakova je došlo u iskušenje ili se čak raspalo zbog hrkanja. Ne dopustite da vam se to dogodi, poduzmite određene akcije i uvedite tišinu u vašu spavaću sobu.

Nekoliko činjenica o hrkanju i uzrocima hrkanja

  • Zvuk hrkanja nastaje u grlu i to na mjestu gdje se dišni putevi sužavaju. On nastaje zbog trenja pri disanju.
  • Što smo stariji veća je vjerojatnost da ćemo hrkati jer s godinama se grlo sužava, a mišići oslabljuju.
  • Muškarci češće hrču nego žene zbog razlika u fizionomiji grla.
  • Pretili (debeli) ljudi češće hrču jer masno tkivo u grlu pogoduje hrkanju.
  • Začepljeni dišni putevi (prvenstveno začepljen nos) i problemi sa sinusima mogu potaknuti hrkanje.
  • Alkoholi, cigarete i neki lijekovi isušuju grlo i opuštaju mišiće pa mogu uzrokovati hrkanje.
  • Spavanje na leđima može uzrokovati hrkanje jer se tkivo u grlu opušta i može blokirati put do nosa.

hrkanje

Kako spriječiti hrkanje?

1. Čepići za uši

Ovo neće zaustaviti hrkanje, ali će vam barem osigurati miran san. Odete do ljekarne i za nekoliko kuna kupite čepiće za uši. Postoje 2 vrste čepića, jedna je protiv buke (ta vama treba), a druga je protiv ulaska vode u uho (pazite da ne kupite takve čepiće). Spavanje s čepićima osigurat će vam blaženi san samo ne bi bilo dobro da ujutro ne čujete budilicu i zakasnite na posao.

2. Promjena poze za spavanje

Ako osoba koja hrče spava na leđima prebacite ju da spava na boku. Ovo će vjerojatno zaustaviti hrkanje. Naišli smo na jedan zanimljiv trik kako nekoga natjerati da ne spava na leđima, pa ako želite, možete ga isprobati.

Sa selotejpom zalijepite pingpong loptice osobi na leđa čime ćete ju potaknuti da spava u bilo kojoj drugoj pozi (možda djeluje pomalo sadistički, ali trebalo bi vam osigurati bolji san).

3. Odčepljivanje dišnih puteva

Ako osoba hrče jer joj je začepljen nos onda mu recite da nakapa nos prije spavanja kapima za nos, npr. Operil. Postoje i flasteri za širenje nosa koji poboljšavaju prohodnost nosa.

4. Ovlaživanje grla i zraka

Hrkanje nastaje zbog trenja koje uzrokuje disanje. Dišne puteve treba držati dovoljno vlažnima kako bi trenje, a time i hrkanje, bilo manje. Ispiranje nosa prava je tehnika za to, a ona je i inače jako okrepljujuća pa se preporučuje i onima koji ne hrču. Također, treba piti dovoljno vode da grlo ne ostane dehidrirano.

Alkohol potiče dehidraciju pa ga treba izbjegavati. Ovlaživanje prostora u zimskim danima također je korisno. Postoje i sprejevi za grlo koji sadrže lubrikant, možete se raspitati o njima u ljekarni.

hrkanje-u-braku1

5. Mršavljenje

Ako se osoba koja hrče u zadnje vrijeme dosta udebljala i sumnjate da bi to mogao biti uzrok hrkanja, onda mu poručite da ode na dijetu i neka se vrati na normalnu težinu čime će također i prestati hrkati (ako je debljina uzrok).

6. Spavanje u drugoj sobi

Poput čepića za uši, ni ova metoda neće zaustaviti hrkanje, ali ako ništa drugo nije uspjelo morate to napraviti. Nemojte da vaše zdravlje trpi zbog hrkanja. Bitno je da se dobro naspavate jer san je uz hranu, vodu i zrak osnovna ljudska potreba.

 

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Sviđa li vam se članak? Ocijenite ga i podijelite:

3.18 / 5 (17 votes)
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: hrkanje, kako zaustaviti hrkanje, kako spriječiti hrkanje, kako ne hrkati, hrkanje kako spriječiti, cepici za usi cijena, sta raditi kad neko hrce, sta uraditi kad neko hrce, kako zaustaviti necije hrkanje, hrkanje kako sprijeci,