Pravilno sjedenje i držanje u uredu

pravilno sjedenje u uredu

Svaka druga osoba koja radi u uredu ima probleme uzrokovane dugotrajnim sjedenjem. Bilo da se radi o boli u leđima, vratu, ukočenosti u istima ili o lošoj cirkulaciji, istina je da često moramo raditi i sjediti dugo, ali zbog toga ne trebamo ispaštati. Ima lijeka.

Evolucija i sjedenje

Evolucija nas je stvorila onakvima kakvi jesmo. I nas i sva druga bića. Da bismo izašli iz vode i prodisali na kopnu trebalo je nekoliko milijuna godina. Da bismo počeli koristiti ruke kao oruđe trebalo je još par milijuna. Evolucija ima svoj ritam.

Dugotrajno sjedenje u uredu nešto je što evolucija nije predvidjela. Sami smo si to nametnuli i sami se moramo iskopati iz problema koji zbog sjedenja nastaju, majka priroda tu neće pomoći.

Oslobodimo se boli u uredu

Saznajte što nam je sve potrebno za pravilno i uspravno sjedenje u uredu.

Kvalitetan ergonomski stolac

Stolac mora imati čvrsti naslon, mora se moći podesiti po visini tako da nam noge kod koljena budu pod kutom od 90 stupnjeva. Trebao bi imati kotačiće da možemo pomicati noge i ljuljati se, tako pospješujemo cirkulaciju. Treba imati pojačanje u lumbalnom dijelu i naslon preko cijelih leđa.

Stol

Stol treba biti prave visine, da nam ruke kod laktova budu isto pod kutem od 90 stupnjeva.

Monitor

pravilno sjedenje

Monitor treba biti u razini očiju ili malo ispod. Ako radimo na prijenosnom računalu koje je dosta ispod razine očiju, to znači da nam je glava pognuta i da će nas vrat zaboljeti, prije ili kasnije.

Mi sami

Leđa trebaju biti uspravna, obje noge na podu, ramena i trbuh opušteni. Možemo se malo njihati ili mijenjati položaj, to je dobro za cirkulaciju. Oči trebamo redovno odmarati tako da gledamo u daljinu.

Dobro je znati:

Nepravilno sjedenje ne uzrokuje samo bolove. Ono uzrokuje i celulit. To je dodatan razlog da žene pripaze na način sjedenja.

Pravilno sjedenje u 9 koraka

  • Ramena i trbuh moraju biti opušteni.
  • Udaljenost između vaših očiju i monitora treba biti barem 60 centimetara.
  • Stopala trebaju dodirivati čvrstu podlogu.
  • Na svakih sat vremena sjedenja u uredu uzmite pet minuta pauze i prošetajte.
  • Trepćite često – tako vam oči neće biti suhe.
  • Ako su vam oči ipak suhe, nabavite i kapajte umjetne suze – nabavljaju se u ljekarni.
  • Nakon pola sata gledanja u monitor, usmjerite dvije minute pogled na udaljene predmete, tako opuštate očne mišiće.
  • Kupujte tastaturu, miš i kompjutorsku stolicu zasnovanu na ergonomskom dizajnu.
  • Leđa trebaju biti uspravna, a kralježnica ravna.
Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Ocjena članka:

3.67 / 5   3
Facebooktwitterpinterestmail
28-11-2018
Foto: Photospin
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: kako pravilno sjediti, pravilno sjedenje za kompjuterom, ispravno sjedenje, PRAVILNO DRZANJE, pravilan položaj monitora, kosa platforma 25 stupnjeva za vjezbe, kako sjediti ispravno sjedenje, kako pravilno sjediti na daktilo stolici, ispravno drzanje, ergonomski način sjedenja,