Cervikalni sindrom – uzroci, simptomi i liječenje

bol-u-vratu

Cervikalni sindrom ili sindrom vratne kralježnice je krovni pojam koji obuhvaća različita stanja, odnosno vrste boli u području vrata. Sličan je cervikobrahijalnom sindromu, ali je ipak manje specifičan od njega. Sindrom vratne kralježnice može upućivati na ozljedu leđne moždine između prvog i petog kralješka.

Ozljeda na tom području može uzrokovati ozbiljna zdravstvena stanja. Među njima su tetraplegija i tetrapareza, hemipareza ili kljenut (slabost voljne mišićne kontrakcije jedne polovice tijela), hiperrefleksija (pojačani mišićni tonus) i njoj suprotna hipotonija. No razvoj i nastanak ovih stanja možete spriječiti. 

Simptomi

Dug put do ozbiljnih zdravstvenih poremećaja, pa čak i paralize može započeti bolovima u vratu. Najčešći simptomi cervikalnog sindroma su:

Svaki od simptoma, ako se ne liječi, može uzrokovati zdravstveni problem veći od glavobolje i napetosti u mišićima. Iz njih se često razvije kronična bol u vratu i ramenima koju je teško liječiti.

iskrivljeni-polozaj-tijela-u-snu

Uzroci

Oko 15% svjetske populacije pati od ovoga sindroma, odnosno kronične boli u vratu. No ona je nešto češća među ženama. Uzroci su brojni i različiti:

  • degeneracije kralježnice,
  • manjak tjelesne aktivnosti i vježbe,
  • loše držanje,
  • iskrivljeni položaj tijela u snu,
  • trzajne ozljede,
  • operacija kralježnice,
  • tumori,
  • okoštavanje ili osteofiti,
  • spondiloza,
  • pomaknuti disk u vratnoj kralježnici ili
  • psihološki stres.

Upravo se psihološki stres smatra jednim od glavnih krivaca za napetost u području ramena i vrata. Kontinuirani stres ima negativan učinak na mišićni tonus koji utječe na samo držanje glave i tijela. Područje vrata je osobito ranjivo, jer se u njemu nalaze brojni živčani izdanci.

Slično kao u lumbalnom području. Sjedilački način života dodatno povećava pritisak na živce i kralješke te uzrokuje probleme koji se progresivno povećavaju. Osim na mišiće i kosti, problemi se mogu proširiti i na kardiovaskularni sustav.

manjak-tjelesne-aktivnosti

Što učiniti ako imate poteškoće s napetošću u području vrata?

Jedna od najboljih metoda liječenja i sprječavanja ovoga stanja sastoji se u prilagođavanju vaše radne okoline. Osigurajte da se na vašem radnom mjestu omogući ravno i uspravno držanje tijela u bilo kojoj situaciji. Izbjegavajte naglo i brzo kretanje glave i vrata!

Periodični prekidi rada usmjereni na kretanje i povećanu tjelesnu aktivnost trebali bi postati dio vaše rutine na poslu. Isprobajte neke od vježbi za vrat na poveznici. Ako već dugo patite od napetosti u ovom području poželjno je da redovito razgibavate kralježnicu i jačate vaše leđne mišiće.

Preporučuje se plivanje, vodena gimnastika, trčanje, nordijsko hodanje i skijaško trčanje zimi. Tehnike opuštanja kao što je autogeni trening ili progresivna metoda opuštanja mišića prema Jacobsonu također su izvrstan način da eliminirate postojeće probleme s vratnom kralježnicom.

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Ocjena članka:

5 / 5   1
Facebooktwitterpinterestmail
12-12-2018
Foto: Photospin
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

NAJČITANIJI TEKST DANAS:

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: cervikalni sindrom, cervikocefalni sindrom, cervikobrahijalni sindrom lijecenje, simptomi problema sa vratnom kralježnicom, vratna kralježnica simptomi bolesti, cervikalni sindrom simptomi, Cervikocefalni sindrom prehrana, vratni sindrom simptomi, cervikobrahijalni sindrom kronični, cervikalnisindromc5C6,