Bolovi u nogama – uzroci i liječenje

Bolovi u nogama mogu biti od slabijeg osjećaja, pa sve do osjećaja probadanja. Bolovi u nogama obično su posljedica manjih ozljeda te su kao takvi odmah prepoznati i uglavnom se mogu tretirati kod kuće.

Ipak, u nekim slučajevima je riječ o ozbiljnom zdravstvenom stanju koje uzrokuje bolove u nogama.

Koji su česti uzroci bolova u nogama?

Dugotrajno sjedenje ili stajanje

Bolovi u nogama obično su posljedica dugotrajnog sjedenja ili stajanja. Kod sjedenja, a pogotovo sjedenja s prekriženim nogama, cirkulacija s vremenom može oslabiti. Isto se događa i kod stajanja, no tu dolazi i do prevelikog opterećenja na zglobove i mišiće.

Bolest vena

Bolest vena je vrlo česta, a događa se kada krv ne teče pravilno prema srcu te tada dolazi do velikog pritiska u nogama, zadržavanja krvi i širenja vena.

Proširene vene najčešće pogađaju upravo osobe koje previše sjede ili stoje, a mogu se javiti i zbog viška kilograma, šećerne bolesti i srčanih oboljenja.

Vene se tada šire, postaju plavkaste, izbijaju na površinu te su popraćene bolovima i grčevima u nogama. Također, može se javiti i otok, crvenilo i osjećaj peckanja. U naprednom slučaju dolazi do venske tromboze, koja može biti opasna po život.

Išijas

Ako su bolovi u nogama dugotrajni, može se raditi o išijasu, do kojeg dolazi usljed upale zglobova i oštećenja ligamenata.  Išijas se odnosi na bol koja se širi na putu bedrenog živca koji kreće od donjeg dijela vaših leđa do vaših kukova, stražnjice i kroz noge. Išijas se najčešće pojavljuje kada kost na kralježnici pritišće dio živca. To uzrokuje upale, bolove i često utrnulost u zahvaćenoj nozi.

Više o simptomima i liječenju išijasa možete pročitati ovdje.

Bolovi u nogama

Nošenje neadekvatne obuće

Nošenje neadekvatne obuće kao što su visoke potpetice ili tijesna obuća može uzrokovati bolove. Visoke potpetice stvaraju preveliko opterećenje na noge te se preporučuje izbjegavati ih.

Kako liječiti bolove u nogama?

Prvi simptomi koji ukazuju na probleme s nogama su promjene u hodu, bolovi u stopalima, drugačija boja noktiju, zamor i osjećaj težine.

Fizička aktivnost može biti vrlo pogodna za olakšavanje bolova u nogama, no treba biti oprezan. Kod osobe koja nikad nije vježbala, pretjerana fizička aktivnost može pogoršati bolove i još dodatno ukočiti mišiće.

Za početnu fizičku aktivnost preporučljivo je hodati, voziti bicikl ili plivati, a zatim nakon nekog određenog vremena pojačati aktivnost, bilo da je to u sklopu nekog fitness programa ili vježbi za jačanje mišića.

Kod prekomjernog sjedenja ili stajanja vrlo je bitno istezanje mišića. Ako vaše radno mjesto zahtjeva sjedenje ili stajanje, svakih sat vremena se malo protegnite i napravite kompletno istezanje nakon posla, minimalno tri puta tjedno.

Također, izbjegavajte sjedenje prekriženih nogu. Rasteretite noge ravnom i udobnom obućom te više hodajte bosi.

Hladni oblozi mogu pomoći kod otoka i osjećaja žarenja u nogama, dok topli služe kako bi ublažili bolove u mišićima.

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Ocjena članka:

3.17 / 5   6
Facebooktwitterpinterestmail
29-11-2018
Foto: Photospin
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

NAJČITANIJI TEKST DANAS:

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: bolovi u nogama uzroci, bolovi u mišićima nogu, sta piti za bolove u nogama, bolne noge u listovima, bolovi u listovima, bolovi u listovima nogu, bol u nogama uzroci, bolovi u listovima iskustva, w w w bolni misćići na nogama, krema za bolove u nogama,