Koenzim Q10 – zašto je toliko važan za očuvanje zdravlja i ljepote?

koenzim-q10
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Koenzim Q10 važna je supstanca u našem organizmu, a doprinosi očuvanju zdravlja i ljepote. On proizvodi staničnu energiju i omogućuje da naše tijelo optimalno funkcionira te se njegova razina u organizmu s godinama smanjuje. Osim kao dodatak prehrani, koenzim Q10 može se pronaći u mnogim kozmetičkim proizvodima, a manju količinu unosimo i kroz hranu.

Ovaj koenzim potreban je prvenstveno za pravilno funkcioniranje srca i krvožilnog sustava, a koristi se kao dodatak mnogim terapijama za liječenje bolesti kardiovaskularnog sustava. Koenzim Q10 također se pokazao izuzetno vrijednim kod borbe protiv parkinsonove bolesti, a dokazano je da usporava razvoj ove bolesti za čak 40%.

Dovoljna količina koenzima Q10 u dvadesetim godinama života osigurava potrebnu energiju za svakodnevne poslove i kontrolu stresa, no Q10 zapravo djeluje na čitav organizam.

Djelovanje koenzima Q10 na organizam

  • Zadužen je za proizvodnju stanične energije,
  • Povoljno djeluje na rad srca i održava ga zdravim,
  • Spriječava nakupljanje plaka na žilama,
  • Pomaže kod svih bolesti kardiovaskularnog sustava,
  • Povećava elastičnost krvnih žila,
  • Usporava nastanak i razvoj Parkinsonove bolesti,
  • Usporava starenje kože,
  • Povećava razinu energije i poboljšava pamćenje,
  • Smanjuje alergije,
  • Pomaže kod bolesti desni (npr. paradentoze i gingivitisa),
  • Štiti od djelovanja slobodnih radikala.

Koenzim Q10 od posebne je važnosti za profesionalne sportaše, pušače, osobe s nedostatkom vitamina ili osobe koje kontinuirano uzimaju lijekove te za dijabetičare. Kod ovih skupina (i općenito osoba koje se nezdravo hrane), koenzim Q10 većinom je u deficitu.

Njegova razina počinje opadati nakon 40-e godine kada počinje slabiti i funkcija jetre, a loša prehrana i nezdravi način života samo pridonose defiticu. Koenzim Q10 jedna je od najvažnijih tvari u našem tijelu, a bez njega ne možemo živjeti te je važno nadomjestiti ga u kasnijem stadiju života.

Najbolji izvori koenzima Q10 su biljna ulja, orašasti plodovi, crveno meso (srce, jetra i mišići), crvena riba te pileća jetra. Osim u hrani, koenzi Q10 možete konzumirati i kroz dodatke prehrani koji se mogu naći u mnogim ljekarnama ili trgovinama zdrave hrane.

Dnevna doza koenzima Q10 u slučaju njegovog deficita iznosi od 60-200 mg, no preporučljivo je savjetovati se s liječnikom prije konzumacije većih količina.

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Saznajte više o: , , , , , ,

Sviđa li vam se članak? Ocijenite ga i podijelite:

5 / 5 (1 votes)
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni