L- karnitin (L- carnitine) – što je i prednosti?

l-karnitin

Ako volite jesti, a pritom ne želite imati višak kilograma onda ste sigurno već čuli razne priče o dijetama u kojima se gube kile bez ikakvog odricanja od hrane. Gotovo svi koji su željeli smršavjeti čuli za eliksir mršavljenja L – carnitine. U nastavku doznajte više. 

Ne vjerujte čudotvornim dijetama

Obično su te priče zapakirane tako da prodaju određeni proizvod koji će vam pomoći u tom cilju. Ako ste se već navukli na nekoliko takvih priča, pokušali i razočarali se, onda ste postali oprezniji. Naravno da morate mijenjati prehrambene navike ako su one loše.

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Ne možete očekivati da kile nestaju dok se hranite nezdravo. Zdrava prehrana i dovoljno fizičke aktivnosti jedina su priča koja sigurno djeluje. Ipak, postoje dodaci prehrani koji mogu pomoći da vaša priča o skidanju kila dobije sretan završetak.

Odmah vas moramo razuvjeriti, ako mislite da se L-karnitinom možete pretrpavati i tako smršavjeti. Konzumacija L-karintina u velikim količinama neće imati učinka na redukciju masnog tkiva, ako u proces mršavljenja niste uključili tjelesnu aktivnost. Dapače, konzumiranjem velikih količina L-karnitina – koža može dobiti specifičan ”miris ribe”. 

Što je L-karnitin?

L- karnitin je prirodni dodatak prehrani. Svi ga u tijelu već imamo. Naše tijelo ga samo proizvodi u jetri i bubrezima. On pomaže mastima da se pretvore u energiju. Slikovito, ako je tijelo motor, a masti su benzin koji ga pokreće, L-karnitin je ulje koje podmazuje sustav.

Hrana životinjskog podrijetla glavni je izvor L-karnitina (posebno kravlje meso), dok ga hrana biljnog podrijetla sadrži u malim, gotovo nezamjetnim količinama. 

Prednosti L-karnitina

Bez L-karnitina sustav je nepodmazan, naše tijelo se osjeća umorno jer mu nedostaje energije. Tada nam tijelo signalizira da je gladno i nema nam druge nego posegnuti za hranom. Nedostatak L-karnitina u tijelu se registrira i kao osjećaj mučnine te mišićne slabosti.

Masti nisu jedini izvor energije, energiju daju i ugljikohidrati pa kad nam nedostaje L-karnitina možemo osjetiti potrebu za slatkišima. L-karnitin poznat je po zajamčenom: 

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
  • jačanju imuniteta
  • pospješivanju koncentracije, radnih sposobnosti i regulaciji raspoloženja
  • povećanju HDL kolesterola i snižavanju triglicerida u krvotoku
  • pozitivnom utjecaju na srce i krvožilni sustav 
  • gubitku tjelesne mase
  • podizanju tjelesne energije 

L-karnitin pokazao se učinkovitim i u oporavku od srčanog udara te borbi protiv angine pectoris, a dobar je i u prevenciji dijabetesa, muške neplodnosti pa čak i Alzheimerove bolesti. 

Kako L-karnitin djeluje?

Ako ga nemamo dovoljno u tijelu, dodatak L-karnitina će nas učiniti poletnijima i energičnijima. Osjećaj gladi će se smanjiti, a poboljšat će se tjelesne funkcije i koncentracija. L-carnitine je zwitter ion – što bi značilo neutralna molekula, ali s pozitivnim i negativnim nabojem. 

Ako L-karnitina imamo dovoljno u tijelu, dodatna količina neće negativno djelovati (L- karnitin općenito nema nikakvih poznatih negativnih nus-pojava), ali tada nećemo osjetiti efekt koji osjetimo kad ga nemamo dovoljno u tijelu.

Međutim, u zadnje vrijeme neka su istraživanja ipak na kraju rezultirala tezama da se sastojci L-carnitina povezuju s nastankom ateroskleroze te formiranjem plaka u arterijama što doprinosi razvoju srčanih bolesti. Kako god, dobro je znati i ne pretjerivati.

Pomaže li L- karnitin u rješavanju celulita?

Istraživanja kažu – DA. On pomaže u procesu pretvorbe masti u energiju, uz njega masti (i celulit) sagorijevaju brže. Kreme protiv celulita često sadrže L- karnitin.

mrsavljenje-sagorijevanje-masti

Upotreba

L- karnitin može se uzimati svakodnevno u količinama do maksimalno 4 grama. Za ljude s normalnim potrebama dovoljno je 1 g dnevno. Potrebu za većim količinama imaju sportaši i jetreni/ bubrežni bolesnici koji ne mogu proizvesti dovoljnu količinu u tijelu.

Preporučuje se uz doručak uzeti 500 mg. Ako se bavimo nekom fizičkom aktivnošću, bilo aerobnom ili anaerobnom, onda pola sata prije aktivnosti uzimamo još 500 mg.

Kupiti ili ne kupiti L-karnitin?

Ova odluka treba biti individualna. Oko L-karnitina postoje određene kontroverze. Neki kritičari tvrdi da je fama o L-karnitinu napuhana i da je to maslo farmaceutske industrije, da L-karnitin uopće nije potreban u dodatnim količinama.

Iskustva s L-karnitinom

Unatoč tvrdnjama skeptika, iskustva mnogih sportaša kao i ne-sportaša pokazuju da je ovaj pripravak itekako djelotvoran. Dodatno, pozitivan efekt se pojačava kod osoba koje su kombinirala L-karnitin s programom mršavljenja, tada se masne naslage otapaju puno brže nego bez L-karnitina.

Autor ovog teksta također povremeno uzima L-karnitin i tada osjeća “dodatnu energiju” te smanjenu glad. Većina korisnika L-karnitina se na forumu složila oko povećanja energije, međutim većina ih smatra kako im L-karnitin bez promjene životnih navika ne bi previše pomogao.

Bilo je tu i komentara o tome kako se radi o čistom ”bacanju novaca”. Međutim na vama je da prosudite je li to doista tako – s obzirom na broj korisnika koji su naveli pozitivno iskustvo

Oprez

Dodaci prehrani ne podliježu rigoroznim provjerama kao što je slučaj s lijekovima, stoga se preporučuje kupovati ih od provjerenih proizvođača te s provjerenih internetskih stranica.

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Ocjena članka:

4.24 / 5   38
Facebooktwitterpinterestmail
03-10-2019
Foto: Photospin
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: l karnitin, l carnitine, L-carnitine, L CARNITIN, l-karnitin, l karnitin dm, l carnitine iskustva, l karnitin upotreba, l karnitin mršavljenje, l karnitin iskustva,