Autogeni trening – vježbe, ciljevi i učinci

Autogeni-trening
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Autogeni trening je tehnika dubokog opuštanja koja unaprjeđuje tjelesno i psihičko zdravlje, oslobađa od štetnih posljedica stresa i poboljšava kvalitetu života. Ova vrsta treninga je znanstveno dokazana kao tehnika relaksacije i samopomoći, a inspirirana je hipnozom, odnosno stanjem povišene sugestibilnosti i metodom manipulacije sugestijom.

Tehnika-relaksacije

Autogeni trening

Autogeni trening je tehnika samopomoći koju je razvio njemački psihijatar, psihoanalitičar i hipnoterapeut Johannes Heinrich Schultz početkom 20. stoljeća. Doktor Schultz je bio izrazito inspiriran hipnozom i njezinim učinkom na čovjeka. Stoga je odlučio provesti malo istraživanje kako bi spoznao koristi hipnoze kod čovjeka.

Autogeni trening – vježbe

Doktor Schultz je promatrao fizičke i psihičke reakcije osoba pod utjecajem hipnoze, te prirodno hipnotičko stanje ulaska u san. Nakon dugotrajnog promatranja i opažanja, razvio je mentalne vježbe koje su poslužile kao šest osnovnih vježbi autogenog treninga. Te vježbe se koriste još i danas, a većina terapeuta ih koristi kao primarno polazište autogenog treninga. To su:

  • težina udova,
  • toplina udova,
  • ravnomjerni otkucaji srca,
  • mirno disanje,
  • toplina u trbuhu,
  • hladnoća u području čela.

Nadalje, ove standardne vježbe autogenog treninga se mogu povezati sa šest različitih područja organizma, a to su:

  • muskularne,
  • vaskularne,
  • kardijalne,
  • respiratorne,
  • abdominalne,
  • cefalične funkcije.

Ukratko, povezanost područja organizma, standardnih vježbi, te njihovog učinka na područja organizma, možemo jednostavno prikazati u tablici:

VJEŽBAPODRUČJEUČINAK
težinamuskularnoopuštanje poprečno-prugastih i glatkih mišića
toplinavaskularnopovećanje protoka krvi
srcekardijalnopoboljšanje kardiovaskularnih funkcija
disanjerespiratornopoboljšanje dišnih funkcija
trbuhabdominalnopovećanje protoka krvi u unutarnjim organima
hladno čelocefaličnouklanjanje glavobolje

Autogeni trening – ciljevi

Autogeni trening želi prvenstveno pomoći osobi da vrati svoj unutarnji mir koji se konstantno narušava svakodnevnim stresorima. Povećavanje otpornosti na stres je jedan od primarnih ciljeva kojim se također želi povećati i poboljšati kvaliteta života osobe kroz redovito vježbanje.

Nadalje, sve ove tehnike, metode i vježbe žele osobi vratiti uravnoteženo stanje organizma i stabilan osjećaj samokontrole. Onaj konačni cilj je uvelike važan, a to je shvaćanje povezanosti tijela i psihe. Naime, većina današnjih bolesti ima svoje uzroke u psihičkom stanju pojedinca, odnosno psihosomatsko porijeklo. Upravo to znači da uspostavljanjem psihičke stabilnosti automatski možemo utjecati na bilo kakve probleme i nastanak fizičkih poteškoća.

Tehnika-dubokog-opuštanja

Autogeni trening – učinci

Postoji bezbroj pozitivnih učinaka autogenog treninga na čovjeka, a samo neke od njih koje se smatraju najvažnijima su:

  • uravnoteženje psihičkog života,
  • povećanje samopoštovanja i samopouzdanja,
  • osjećaj kontrole i samoosnaživanja,
  • postizanje opuštenosti i mira u svim okolnostima,
  • uspješno nošenje sa stresom,
  • postizanje emocionalne stabilnosti,
  • promjena životnog stila.

Pozitivni učinci autogenog treninga se mogu pronaći i u njegovoj kliničkoj primjeni, a neki od njih su uočeni kod liječenja:

Učinci-autogenog-treninga

Autogeni trening – knjiga

Doktor Schultz je svoja otkrića odlučio provjeriti na svojim prijateljima, poznanicima i kolegama. Stoga je šest osnovnih mentalnih vježbi primjenjivao isključivo na njima, te promatrao njihove rezultate i posljedice. Otkrio je veliku povezanost uma i tijela, i shvatio je da su se njegovi ispitanici značajno bolje nosili s problemima i poteškoćama koje im je servirao svakodnevni užurbani život.

Sva ta otkrića i prednosti je zapisao u knjigu pod nazivom „Terapija autogenim treningom“ koju je pisao tijekom dvadeset godina proučavanja i primjene autogenog treninga. Njegova skripta ispunjena bilješkama koje je zapisivao tijekom proučavanja svojih ispitanika je kod mnogih izazvala znatiželju. Poslije nekoliko svezaka te knjige, mnogi su shvatili važnost autogenog treninga. Stoga su izašle brojne knjige koje opisuju autogeni trening i njegove učinke na čovjeka.

U mnogim knjižnicama se takve knjige mogu posuditi na čitanje ili ih pak možete kupiti u većini knjižara. Jedna od popularnijih knjiga autogenog treninga kod nas je knjiga „Autogeni trening – vježbom do sreće“ koju je napisao Vladimir Gruden. Cijena knjige je oko 120 kn, a izdana je 2004. godine.

Autogeni-trening-knjiga

Autogeni trening – knjiga download

Ako više volite čitati knjige online s malih ekrana, možete ih potražiti i na internetu. Istina je da ćete pronaći velik broj članaka i knjiga o autogenom treningu s obzirom na to koliko mu je popularnost narasla posljednjih godina.

Jednu takvu zanimljivu i poučnu knjigu o autogenom treningu je napisao i dr. med. Lindemann pod nazivom „Autogeni trening: Kako preživjeti stres?“, a dostupna je na internetu. 

Autogeni trening – iskustva

Autogeni trening nije nešto što možemo pronaći samo u knjigama ili na internetskim stranicama. Tečajevi autogenog treninga postoje i u Hrvatskoj, a tu su i mnogi educirani terapeuti koji ih provode. Nije rijetkost čuti ili pročitati na internetu pozitivna iskustva polaznika takvih tečajeva koji svjedoče o postizanju unutrašnjeg mira, stabilnosti i kontrole.

Mnogi od njih preporučuju autogeni trening apsolutno svima, a pogotovo onima koji zaista imaju problema s prilagodbom na teške i stresne situacije. S obzirom na to da se ponuda tečajeva autogenog treninga svakim danom sve više proširuje pogotovo u gradu Zagrebu, tako postoje i jednomjesečni ili višemjesečni tečajevi, osnovni ili viši stupnjevi autogenog treninga itd. Tečajevi se održavaju na raznim mjestima, a u gradu Zagrebu su dostupni u svim većim naseljima (Dubrava, Trešnjevka, Središće itd.).

Grupni-autogeni-trening

Autogeni trening – cijena

Informacije o raznoraznim tečajevima autogenog treninga su lako dostupne na internetskim stranicama, a mnogi se prvo zapitaju koja je cijena autogenog treninga. Cijene ovise o tome koliko dugo idete na tečaj, te koji stupanj odaberete.

Npr. autogeni trening od osam tjedana, jedanput tjedno u trajanju od jednoga sata košta oko 1000 kuna. Trening se može održavati grupno ili individualno, a neki nude čak i mogućnost učenja preko Skype-a. O svemu tome ovisi i cijena, a nerijetko se može pronaći i neki popust za ovakve tečajeve.

Naravno, mnogi će Vam preporučiti autogeni trening i spomenuti da je vrijedan svake kune, ali konačna odluka je ipak na Vama, stoga se dobro informirajte prije bilo kakvog pothvata kako biste bili sigurni da je to ono što želite.

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Ocjena članka:

5 / 5   1
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: autogeni trening, autogeni trening knjiga download, autogeni trening iskustva, autogeni trening vježbe, slaba CIRKULACIJA UZROK PSIHOZE, vladimir gruden hipnoza,