Jednostavne tehnike za oslobađanje od stresa

Riješite se tjeskobe uz ove jednostavne tehnike koje možete početi primjenjivati odmah.

Pripremite se za sutra

Ništa nije stresnije od nepripremljenosti. Organizirajte svoj raspored tako da novi dan dočekate spremni. Primjerice, možete napraviti popis obaveza koje vas očekuju sutra. Ako znate da ste pokrili sve važne sutrašnje događaje, minimalizirate neočekivane i stresne situacije. Dobrom pripremom dobivate dojam kontrole te započinjete dan u pozitivnom tonu.

Naoružajte se zdravim grickalicama

Ljudi pod stresom često se emocionalno prejedaju. Zbog toga, uvijek držite tri ili četiri zdrave grickalice pri ruci za koje znate da ćete vjerojatno željeti – kikiriki, ako volite slano, mali komad tamne čokolade za nešto slatko.

Upalite glazbu

Prema nedavnom istraživanju objavljenom u britanskom časopisu Heart, glazba sporog tempa i meditativna glazba dokazano oslobađaju od stresa. Glazba utječe na naše emocije, stoga je ona postala vrlo efikasno sredstvo u terapijama protiv stresa.

Koristite bankomat jednom tjedno

Ograničavanje podizanja gotovine jednom tjedno je brz i jednostavan način za praćenje vaših navika trošenja. Ako svakodnevno posjećujete bankomat, teže ćete pratiti svoj novac. Odredite si tjedni džeparac i sve plaćajte gotovinom. Tako ćete postati svjesni svoje potrošnje i postati oprezniji i racionalniji pri kupnji.

Oslobađanje stresa

Novac i financije su glavni uzroci stresa, stoga da bi se riješili pritiska morate preuzeti kontrolu nad svojim financijama. Jedno slobodno popodne iskoristite za analizu svoje financijske situacije – zapišite sve dugove, iznos kamata, mjesečni prihod. Jednom kad imate sve zapisano crno na bijelo postavite konkretne ciljeve i plan rješavanja novčanih problema. Iako zvuči jako stresno, vjerujte nam nakon ove akcije osjećat ćete se puno bolje.

Zapišite ili razgovarajte o svojim problemima

Pisanje dnevnika ili razgovor o problemima s obitelji i prijateljima ili čak na nekom online forumu, vam pomaže da se osjećate manje bespomoćno i usamljeno. Jedno istraživanje je pokazalo da ljudi koji otvoreno govore o svojim emocijama ili pišu o njima doživljavaju manje stresa od onih koji drže svoje osjećaje u sebi.

Jednom dnevno, isključite se iz svega

Bilo da imate odličan ili užasan dan, obavezno trebate uzeti pola sata za revitalizaciju. Pronađite kutak u kojem možete biti sami. To može biti miran kafić, park ili spavaća soba te se oslobodite obaveza na nekoliko minuta.

Isključite sve što vas ometa (mobitel, TV, računalo) i činite one stvari koje vas opuštaju. Primjerice, meditirajte, čitajte knjigu ili popijte čaj. Važno je svaki dan ponavljati ovu rutinu kako bi se opustili i očistili glavu od crnih misli.

Članak uređen:

Saznajte više o stresu u sljedećim tekstovima:

Ocjenite članak

3 / 5   2

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Jednostavne tehnike za oslobađanje od stresa

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje

Trenutno nema komentara budite prvi i komentirajte članak.