Poboljšajte kvalitetu sna bez tableta

kvaliteta sna

Prosječna odrasla osoba spava od 6 do 8 sati svake noći. Žene se više žale na tegobe sa spavanjem nego muškarci, a one postaju češće sa starenjem. Stres, ubrzani način života, uznemirenost mogu uzrokovati probleme sa spavanjem ili nesanicu.

Često ne možemo zaspati jer nismo u stanju prekinuti razmišljanje i brigu. Kronična nesanica ometa nas u fizičkim i mentalnim aktivnostima tijekom dana, smanjuje našu radnu sposobnost, smanjuje spretnost i brzinu refleksa tijekom vožnje automobila te može izazvati anksioznost, depresiju i druge zdravstvene tegobe.

Kako poboljšati kvalitetu sna?

  • Prije spavanja nemojte gledati uzbuđujuće televizijske programe, posebno akcijske i horor-filmove te dokumentarne emisije uznemiravajućeg sadržaja.
  • Neka krevet u kojem spavate bude udoban (izaberite onaj koji je dovoljno tvrd da pruža potporu, ali da u isto vrijeme ne vrši pritisak na kukove i ramena).
  • Neka temperatura u spavaćoj sobi bude ugodna (istraživanja pokazuju da većini ljudi odgovara oko 18.5 C).
  • Spavaća soba mora biti zamračena i tiha.
  • Najmanje dva sata prije spavanja nemojte jesti obilne obroke ni piti kavu, crni ili zeleni čaj.
  • Kupanje u toploj kupki, u kojoj je dodana šaka morske soli (i nekoliko kapi eteričnog ulja lavande) djeluje opuštajuće i pomoći će vam da zaspite brže.
  • Ako ostanete budni više od pola sata, ustanite i radite nešto drugo (vježbe disanja, yoga, ispijanje biljnog čaja uz prigušeno svjetlo i upaljenu svijeću, čitanje lagane literature idealne su aktivnosti za „uspavljivanje“).
  • Krećite se dovoljno tijekom dana.
  • Prije spavanja popijte šalicu toplog mlijeka ili biljnog čaja. Biljni čajevi koji pomažu spavanju su: kamilica, valerijana, matičnjak, lipa i lavanda.
  • Na jastuk za spavanje stavite jastučić od lavande (možete ga napraviti i sami), a za intenzivniji san, ukapajte na jastuk nekoliko kapi eteričnog ulja lavande.
  • Ako je uzrok nesanice stres, postoje pozitivni načini da se nosite s njim: krenite na tečaj meditacije, opuštanja, yoge, vježbi disanja ili radionice.

Kada potražiti liječničku pomoć?

  • Ako poremećaji spavanja traju duže od 2 tjedna.
  • Ako konstantno imate noćne more.
  • Ako se bojite da bi vaš umor mogao negativno utjecati na posao koji radite ili obiteljske odnose.
  • Ako uz nesanicu imate i druge simptome kao što su: intenzivna glavobolja, neutaživa žeđ, noćno znojenje, temperatura, bolovi u trbuhu ili vratu, mišićni grčevi.

Članak uređen:

Saznajte više o nesanici u sljedećim tekstovima:

Ocjenite članak

3.67 / 5   3

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Vezani pojmovi: biljne tablete za spavanje, Kako brzo zaspati bez tableta, Kako pobljsati san?, 

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Poboljšajte kvalitetu sna bez tableta

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje

Trenutno nema komentara budite prvi i komentirajte članak.