Bolno koljeno? Vodič za uklanjanje bolova u koljenu

bol-u-koljenu
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Koljeno je zglob koji podnosi veliko opterećenje svaki dan. Nažalost, koljeno se vremenom troši. Mladi toga nisu svjesni pa ne vode računa o tome kako se kreću, što može uzrokovati probleme s koljenom u starosti.

Najčešće skupine koje pate od boli u koljenima su sportaši i bivši sportaši (pogotovo ako je sport od njih tražio nagle napore za koljena, primjerice košarkaši, skijaši i tenisači), zatim pretili ljudi čija koljena moraju podnositi veliku težinu te osobe koje se nepravilno hrane i u tijelo ne unose dovoljno minerala i kalcija te im koštano tkivo zbog toga slabi.

Što možete učiniti kada vas boli koljeno?

Povremena bol u koljenu normalna je stvar i ne treba vas uznemiravati. Predstavit ćemo vam par vježbi koje će pomoći ublažiti bol. Ako su problemi s koljenom ozbiljniji, javlja se bol i kada mirujete ili je bol nepodnošljiva svakako se javite doktoru da pregleda vašu nogu. Često se kod trauma s koljenom i kod naglog javljanja bolesti i bolova pacijenti upute na magnetsku rezonancu koljena.

Magnetska rezonancija (MR) koljena je postupak koji omogućuje da pojedini slojevi u tijelu postanu vidljivi. Magnetska rezonanca vrlo je pouzdana dijagnostička metoda pa ima širok spektar primjene, među ostalim i kod koljena. MR daje detaljan prikaz stanja u koljenu. Ako se vidi da je došlo do deformacija u koljenu ili da je potrebna drenaža koljena, doktor će vas vjerojatno uputiti na operaciju.

O bolnom koljenu treba početi voditi brigu i prije nego postane bolno, prije svake aktivnosti koja iziskuje napor koljena treba ga razgibati. Česti simptom vezan za koljeno je voda u koljenu.

Vježbe za razgibavanje koljena

Bitno je koljeno razgibavati bez opterećenja. Primjerice vožnja bicikla razgibava koljeno, ali s opterećenjem.

vjezbe-za-koljeno

Korisna je vježba i “vožnja bicikla” u ležećem položaju. Lezite na leđa i radite pokrete kao da vozite bicikl. Prvo sa svakom nogom zasebno pa s obje istovremeno.

Vježbe za okolne mišiće koljena

Uz koljeno dobro je vježbati i okolne mišiće koji ga drže na mjestu. Jači mišići znače i stabilnije koljeno. Od doma možete vježbati čučnjeve, vožnja bicikla i planinarenje pomažu. Bilo bi dobro izvoditi i anaerobne vježbe za kvadricepse na spravama u teretani (za detalje pitajte instruktora fitnessa u vama najbližoj teretani.).

Mršavljenje

Ako imate višak kilograma čime stvarate pritisak na koljeno jako je važno da se potrudite smršaviti. 1 kilogram tjelesne mase može stvoriti opterećenje i do 20 kilograma na koljeno ako učinite nagli pokret koljena, primjerice skočite visoko u zrak.

Skakačko koljeno

Skakačko koljeno često je korišteni izraz za bolno koljeno kod kojega se vjeruje da je do promjena došlo zbog naglih pokreta. Bol se obično javlja u prednjem dijelu koljena.

Smanjivanje opterećenja na koljenu i ortopedska pomagala

Jedna od korisnih stvari koju možete učiniti je umanjiti opterećenje na koljeno. Za to postoje platneni zavoji, potpore odnosno bandaže za koljena, stabilizatori koljena, štitnici i mideri. Možda ćete trebati isprobati nekoliko modela da otkrijete koji vam najbolje odgovara. Možete ih nabaviti u ljekarnama i u prodavaonicama specijaliziranim za ortopedska pomagala.

Više modela bandaža za koljeno možete pronaći i naručiti OVDJE.

Bolno koljeno

Hodanje sa štapovima

To mogu biti štapovi za planinarenje, skijaški štapovi ili čak debele grane od drveta. Hodanje sa štapovima prebacit će dio opterećenja s nogu na ruke i s koljena na ramena. Tako ćete jačati ruke, a rasteretiti bolno koljeno.

Kreme i gelovi protiv boli

Kao zadnja metoda obrane protiv boli koriste se gelovi i kreme koji se nanose na koljeno (raspitajte se u ljekarni o proizvodima), a kod kronične boli potrebno je popiti i lijek protiv boli.

Iz naše ponude gelova za bolne zglobove izdvajamo Renarthro gel, koji sadrži kombinaciju ekstrakta tamjana, ekstrakta smirne i Osteola, koja je jedinstvena u svijetu i zaštićena patentom. Više o Renarthro gelu možete pročitati ovdje.

Najvažniji savjet za zaštitu koljena

Ovaj savjet odnosi se najviše na mlade koji još nisu iskusili bolno koljeno pa obično ne vode računa o opasnostima. Bez obzira imate li ili ne bol u koljenu uvijek razgibajte koljeno prije nego radite bilo kakve nagle pokrete kao što su skakanje, trčanje, energična vožnja bicikla. Koljeno nam je od neizmjerne važnosti pri kretanju pa ga moramo paziti i maziti.

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Saznajte više o: , , ,

Sviđa li vam se članak? Ocijenite ga i podijelite:

4.06 / 5 (48 votes)
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: bol u koljenu, bolovi u koljenu, bol u koljenu bez otoka, bolno koljeno, bolna koljena, Bol u koljenima, bolovi u koljenu prirodni lijek, magnetska rezonanca koljena, magnetna rezonanca koljena cijena, magnetna rezonanca koljena,