Nesanica: kako dovodi do problema na poslu i 6 savjeta kako ju pobijediti

Nesanica

Odmorite se, zaslužili ste!

Još jedan dan je iza vas, spremni ste leći, napuniti baterije i puni energije dočekati sljedeće radno jutro kada ćete bez problema iskočiti iz kreveta, biti najbolja verzija sebe i ukloniti sve prepreke koje vam se nađu na putu.

Ali, pojavljuje se problem.
Mozak i dalje radi.
Oči se ne sklapaju.
Ako je ovo i vaš problem, sigurno niste jedini.

Danas u Hrvatskoj od nesanice pati oko 26% ukupnog stanovništva. Posljedice nesanice i povezani problemi poput anksioznosti, depresije i slično osjete se na svim područjima života, kako poslovnog, tako i privatnog, a vode u začarani krug iz kojeg je teško izaći ako ne promijenimo neke životne navike i prioritete.

Što je nesanica?

Kako bismo najbolje pristupili našem problemu nedostatka sna uvelike pomaže shvaćanje same definicije nesanice.

Nesanicu možemo definirati na sljedeće načine:

  • Teškoćama uspavljivanja gdje ne možemo zaspati više od 30 minuta nakon što smo se smjestili u krevet.
  •  Noćnim buđenjima koji su dulji od 30 minuta.
  • Ranojutarnjim buđenjem gdje se budimo 2 sata ili više prije vremena kada smo planirali ustati.

Sa sigurnošću možemo reći da patimo od nesanice ako se ikoji od gore navedenih slučaja odnosi na nas i ponavlja se barem tri puta tjedno kroz duži vremenski period (npr. 6 mjeseci).

Potreba za snom je individualna stvar (nekome je potrebno manje sna, a nekome više) no većina istraživanja pokazuje da bi optimalna količina sna trebala biti između 7.5 i 9 sati dnevno. Većina ljudi spava barem sat vremena manje od minimuma – iako se ovo ne čini puno, zbog specifične strukture faza spavanja čak i san koji traje 30 minuta manje od optimalnog vremena ima ponekad negativne posljedice.

Problemi na poslu

Sve vrste nesanica mogu uzrokovati probleme na radnom mjestu. Smanjena sposobnost fokusa, koncentracije, zaboravljivost i loše raspoloženje vode do slabije produktivnosti i lošijih poslovnih rezultata.

S druge strane, obavljanje stresnog posla i financijska nestabilnost uzrokuju stres povezan s poslom, što opet posljedično može dovesti do nesanice.

Sudionici jednog istraživanja o povezanosti između nesanice i produktivnosti na poslu izjavili su da imaju poteškoća s koncentriranjem na sastancima, trebaju više vremena da bi završili zadatke i teže dolaze do novih ideja. Također, zabilježena je niža motivacija na radnom mjestu, slabija želja za napretkom i učenjem.

Foto: Pixabay

6 rješenja protiv nesanice:

  1. Držite se rasporeda: probajte otići na spavanje i buditi se u isto vrijeme svakoga dana. Tijelo će se na taj način lakše naviknuti prepoznati signale za spavanje i razbuđivanje.
  2. Ne žrtvujte svoj privatni život: upravo je ovo jako česta strategija kojom se ljudi služe da van radnog vremena obave ono što nisu stigli na poslu, ali zdrava granica između poslovnih i privatnih obaveza ujedno osigurava manje stresa i bolje uvjete za kvalitetniji san.
  3. Ugasite tehnologiju: barem sat vremena prije spavanja prestanite koristiti mobitel, laptop i ostale uređaje koji emitiraju plavu svjetlost, a ako se probudite usred noći, probajte se na 15 minuta opustiti u mraku.
  4. Pišite: ako prije spavanja imate naviku puno razmišljati o problemima i tome što vas čeka sljedeći dan, probajte sat vremena prije nego odlučite leći sve brige staviti na papir kako biste rasteretili glavu.
  5. Stvorite ritual: kada ste već ugasili mobitel i laptop, zašto ne biste sljedećih sat vremena prije spavanja potrošili na opuštajuću kupku, vježbe disanja, meditaciju ili slušanje audio knjige?
  6. Terapija: ako ste već sve isprobali i još uvijek ne možete zaspati, možda imate kroničnu nesanicu. U tom slučaju pomaže kognitivno-bihevioralna terapija (KBT) čiji je cilj raditi na poboljšanju percepcije nesanice koja se javila kao posljedica stresa, vaših problematičnih misli i ponašanja. Još jedna metoda od velike pomoći je neurofeedback, neinvazivna metoda mentalnog treninga tijekom kojeg se mozak ‘trenira’ na zdravo funkcioniranje i korištenje moždanih valova koji se prirodno javljaju tijekom određenih aktivnosti.
Foto: Pixabay

Spavaj dobro, budi bolje

Ako mislite da ne možete usvojiti niti jednu od ovih navika ili pak mislite da ćete nedostatak sna lako nadomjestiti kavom (vjerojatno ne jednom), u krivu ste.

Između ostalog, dobar san nam pomaže da osjetimo puno dobrobiti koje nam koriste na radnom mjestu: bolje učimo i pamtimo, kreativniji smo i bolje se koncentriramo .

Općenito nas čini zdravijima i stabilnijima te poboljšava kvalitetu života.

Bez obzira na kojem životnom planu osjetite posljedice nespavanja, nemojte ih ignorirati.

Zdravlje je uvijek dovoljno važno da bude u prvom planu. Uostalom, kada vam nije bilo drago što ste se dobro naspavali?

Članak uređen:

Saznajte više o nesanici u sljedećim tekstovima:

Ocjenite članak

4 / 5   3

Foto: Pixabay

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Vezani pojmovi: Nesanica-psiholozi, 

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Nesanica: kako dovodi do problema na poslu i 6 savjeta kako ju pobijediti

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje
  1. Savjeti su odlični.Dodala bi i svoj savjet,a to je zahvalnost.Prisjetite se bar jedne dobre stvari koja se taj dan dogodila,makar najmanje,npr.fina jutarnja kava ili što ste legli u mirisnu,čistu posteljinu i zahvalite na tome,mislite o tome koliko je to lijepo i koliko ste sretni i tako ćete sigurno odbaciti misli o nesanici i utonuti u san sa osmijehom.