Odgovorno ponašanje za vrijeme pandemije

Odgovorno ponašanje tijekom pandemije

Otkad je počelo ubrzano širenje koronavirusa diljem svijeta, sve više zemalja okrenulo se zaštitnim mjerama među kojima je najstroža – potpuna karantena za cjelokupnu populaciju. Preporuka rada od kuće, zabrana rada ugostiteljskih objekata i brojnih drugih uslužnih djelatnosti, zabrana društvenih okupljanja, samo su neke od donesenih mjera od strane Nacionalnog stožera.

Neke države otišle su i korak dalje te uvele policijski sat, tj. zabranu izlaska iz doma u određenim satima. Uvođenjem tih mjera, dodatno se vršio pritisak na ljude i njihovo psihičko stanje kad su odjednom svi prisiljeni promijeniti ustaljene obrasce ponašanja i usvojiti nove koji im se možda čine neprirodnima.

Stoga ne iznenađuje što je u prvom valu promjena velika većina ljudi pohrlila u supermarkete te mahnito stvarala zalihe namirnica i potrepština iz straha da se zbog zatvaranja granica (a i tvornica) prekida uvoz proizvoda i posljedično dolazi do njihova manjka. Nerazumno i panično ponašanje određenih skupina ljudi rezultiralo je nedostatkom zaštitnih masaka i sredstava za dezinfekciju, čime su bile ugrožene čak i zdravstvene ustanove.

Iz tog razloga, danima se ponavlja i traži od svih građana da se ponašaju odgovorno i s poštovanjem te da ne misle samo na sebe, već i na ugrožene i slabije skupine u zajednici koja ih okružuje.

Racionalna kupovina
Foto: Pixabay

Što se podrazumijeva odgovornim ponašanjem?

  • Racionalno kupovanje namirnica.
  • U malim prostorima nošenje zaštitne maske.
  • Održavanje fizičke udaljenosti od drugih ljudi.
  • Redovito pranje ruku sapunom i vodom.
  • Ako osoba ima bilo kakve simptome koji su možda nalik običnoj prehladi, izolira se u svom domu i ne izlazi van kako ne bi potencijalno zarazila druge.
  • Izbjegavanje bespotrebnih odlazaka liječniku i u bolnice. Za trajnu terapiju, zvati svog liječnika obiteljske medicine jer se sve može riješiti telefonski ili putem maila. Isto vrijedi i za neke blaže bolesti.
  • U slučaju sumnje na zarazu COVID-19, ponovo se najprije zove liječnika obiteljske medicine koji procijeni ima li potrebe za kontaktiranjem epidemiologa.
  • U slučaju hitnog stanja, zove se hitna pomoć kojoj treba naglasiti (a ne skrivati!) ako u kućanstvu postoji osoba zaražena COVID-19 kako bi mogla doći adekvatno opremljena. Nikome neće bitna odbijena hitna medicinska pomoć zbog sumnje na srčani infarkt, moždani udar ili neko drugo životno ugrožavajuće stanje, makar i ta sama osoba bila zaražena COVID-19.
  • Vrlo je bitno biti iskren s liječnicima, a ne skrivati svoje simptome i bolesti jer time se dovode u opasnost ne samo liječnici i ostalo medicinsko osoblje, već i pacijenti s kojima su oni u kontaktu.

Odgovornim ponašanjem štitite sebe, ali i druge. Bitno je zapamtiti da se ne ponašate bahato jer ste zdravi i mislite da vama neće biti ništa, već pazite na ljude oko sebe za koje ne znate od čega boluju i koji mogu biti životno ugroženi ako se zaraze koronavirusom.

Odgovornim ponašanjem postiže se kontroliran broj novozaraženih s ciljem smanjenja tog broja te lakšim radom bolnica koje se mogu nositi s određenim brojem bolesnika. Sve ove mjere koje traju već tjednima i za koje se ljudi pitaju imaju li smisla, služe da se ne preopterete bolnice, tj. njihov kapacitet koji nije opremljen za zbrinjavanje stotina ili tisuća ugroženih pacijenata.

Konačno, odgovornim ponašanjem i nakon popuštanja nekih karantenskih mjera, drži se stabilnim razina virusa u društvu, ljudi se vraćaju svojim poslovima, a svim se pacijentima omogućava adekvatna zdravstvena njega kad ju zatrebaju.

Više informacija o koronavirusu potražite ovdje.

Članak uređen:

Ocjenite članak

0 / 5   0

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Odgovorno ponašanje za vrijeme pandemije

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje

Trenutno nema komentara budite prvi i komentirajte članak.