Pet navika koje utječu jednako loše na zdravlje kao i pušenje

loše navike

Ne pušite i živite zdrav život, ali to ne znači da ste sasvim sigurni od raznih zdravstvenih problema. Ovih pet navika može vas izložiti istim opasnostima kao i dim cigareta. Srećom, lako ih je popraviti s nekoliko malih izmjena u svojoj dnevnoj rutini.

Previše sjedite

Čak i ako redovito vježbate, dugotrajno sjedenje je sve više povezano s raznim zdravstvenim problemima.

Prema Alberta Health Services-Cancer Care u Kanadi, neaktivnost je povezana s gotovo 160.000 slučajeva raka dojke, debelog crijeva, prostate i pluća svake godine.

Što napraviti?

Pokušajte na poslu svakih sat vremena uzeti kratku pauzu i prošetati ili napraviti nekoliko vježbi istezanja. Kod kuće nemojte vegetirati ispred televizora. Idite u kratku šetnju da se opustite, očistite sobu ili vježbajte.

Jedete previše mesa

Proteini životinja su bogati IGF-1, hormonom rasta koji može potaknuti rast stanica raka.

Studija sa Sveučilišta u Južnoj Kaliforniji, objavljena u časopisu Cell Metabolism, nedavno je otkrila da ljudi koji konzumiraju dijetu bogatu životinjskim proteinima imaju četiri puta veću vjerojatnost da će umrijeti od raka nego ljudi na dijeti s malo proteina-faktor rizika usporediv je s pušenjem.

Što napraviti?

Nekoliko puta tjedno umjesto mesnog ručka ili večere, priuštite si vegetarijanski obrok. Isto istraživanje je pokazalo da prehrana bogata biljnim proteinima (grah) ne izaziva isti porast stope raka.

Ne spavate dovoljno

Kronični nedostatak sna izaziva visok krvni tlak, srčani udar, moždani udar, pretilost, i niz drugih zdravstvenih problema. Jedna studija je otkrila da ne dobivanje najmanje šest ili sedam sati sna dovodi do smrtnosti u rangu s onima u pušača cigareta.

Što napraviti?

Nemojte pretpostaviti da je umor uvijek normalan. Ako osjećate da ne dobiva dovoljno sna, razgovarajte s liječnikom jer možda patite od nekakvog stanja poput apneje, koje bi moglo biti smetnja snu.

Ne spavate dovoljno

Kuhate s pogrešnim uljem

Studije o restoranima i kuhinjama su pokazale da velike vrućine od kuhanja i biljno ulje oslobađaju čestice, aldehide i policikličke aromatske ugljikovodike- sve spojeve koje pronalazimo u dimu cigareta.

Što napraviti?

Izaberite vrstu jestivog ulja najprikladnijeg za vaše korištenje. Na primjer, maslinovo ulje nije dobro za prženje ili visoke temperature, ali je u redu za kuhanje na niskim temperaturama ili za salatu. Ulje avokada, s druge strane, je odlično za visoke temperature.

Odlazak u solarij

Nedavna studija u časopisu Journal of American Medical Association procjenjuje da solarij uzrokuje otprilike 420.000 slučajeva raka kože u SAD-u svake godine. Pušenje, u usporedbi, uzrokuje 226.000 slučajeva raka pluća.

Što napraviti?

Naučite voljeti svoju blijedu put. Ako stvarno želite prirodni sjaj, jedite više mrkve i rajčice. Obje namirnice su bogate karotenoidima.

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

NAJČITANIJI TEKST DANAS:

16-10-2018
Foto: Photospin
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Ocjena članka:

4 / 5   4
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: srčani udar,