Pravilno disanje opušta tijelo i um

disanje2
Ne dišemo trbušnim disanjem onda kada:
  • nosimo preusku odjeću
  • namjerno uvlačimo trbuh da bismo izgledali mršaviji nego što jesmo
  • ako se držimo pogrbljeno pa se ne možemo širiti u području trbuha

Navedeno treba izbjegavati kako bismo što češće disali trbušnim disanjem.

Kod trbušnog disanja trbuh ide gore – dolje, a u prsnom košu dolazi do neznatnog širenja.

Izvedite sljedeći pokus da vidite dišete li trbušno:
  1. Lezite na leđa. Jednu ruku položite na trbuh, drugu na prsa.
  2. Udišite. Ako vam se ruka na trbuhu ne pomiče prema gore, a ruka na prsima se pomiče, znači da NE dišete trbušnim disanjem nego prsnim/ gornjim disanjem. Ako se ruka na trbuhu pomiče gore kod udisaja i dolje kod izdisaja znači da dišete pravilno, trbušno disanje.

Da zaključimo, najbolje se osjećamo kada dišemo trbušno, duboko i polagano. Trebamo paziti da nas odjeća ne steže i da se držimo uspravno. Ako uvlačimo trbuh da bismo djelovali mršavijima, trebamo s time prestati.

Osvijestiti disanje

Sada kad znamo kako treba disati trebamo to i primijeniti.
Kada god se sjetite, obratite pažnju na dah. Dok odmarate, dok radite, dok se vozite, dok gledate televiziju. Što češće ste svjesni disanja, to ćete više vremena disati pravilno. Ako u tome budete uporni, vaše disanje će se s vremenom produbiti. Pravilno disanje baš kao i nepravilno disanje može postati navika. Pravilnim disanjem možete kontrolirati svoje raspoloženje, smiriti se kada ste uzbuđeni, možete naći svoj mir u dahu.

Posebno djelotvorno je osvijestiti dah:
  • Nakon obroka jer trbušno disanje će izmasirati probavne organe i ubrzati metabolizam
  • U stresnim situacijama jer nas pravilno disanje smiruje
  • Kada želimo pojačati koncentraciju jer duboko disanje znači više kisika i bolju moždanu aktivnost

Disanje na nos je bolje od disanja na usta. Brinite se o nosu kako bi disanje bilo nesmetano. Ako ne možete disati na nos jer je začepljen ili imate devijaciju septuma poduzmite nešto po tom pitanju. Svaki trud koji vodi boljem disanju isplati se.

Link za odvažne – Ispiranje nosa za bolje disanje

Tekst se nastavlja na idućoj stranici 1 2

Članak uređen:

Saznajte više o zdravlju srca i kardiovaskularnog sustava u sljedećim tekstovima:

Saznajte više o krvnom tlaku u sljedećim tekstovima:

Saznajte više o probavi u sljedećim tekstovima:

Ocjenite članak

3.71 / 5   7

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Vezani pojmovi: pravilno disanje, trbusno disanje, dijafragma disanje, disanje dijafragmom, plitko disanje, kako pravilno disati, zdravo disanje, opustanje disanjem, pravilno disanje za zdravlje, Kako disati, 

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Pravilno disanje opušta tijelo i um

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje

Trenutno nema komentara budite prvi i komentirajte članak.