Simptomi klimakterija i menopauze i kako ih ublažiti

menopauza-klimakterij
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Klimakterij i menopauza predstavljaju razdoblje velikih promjena u životu žene, a one često mogu biti praćene raznim teškoćama. Neki od simptoma menopauze i klimakterija mogu u velikoj mjeri utjecati na fizičko, ali i psihičko stanje tijekom ovog razdoblja. Međutim, simptomi klimakterija i menopauze mogu se znatno ublažiti te tako olakšati završetak reproduktivnog ciklusa žene.

Klimakterij

Klimakterij, poznat i kao perimenopauza, je medicinski termin kojim se označava razdoblje koje prethodi posljednjoj menstruaciji. Tijekom tog perioda događaju se određene promjene na tijelu žene koje će naposljetku rezultirati menopauzom odnosno trajnim gubitkom menstruacije i prestankom cikličke djelatnosti jajnika kod žene.

Koji su simptomi klimakterija?

Otprilike 50-80% žena će doživjeti većinu simptoma klimakterija, dok je vrlo mali broj onih koje ih uopće neće osjetiti. No, i u tim će slučajevima najčešće tijekom klimakterija menstrualni ciklusi biti neredoviti. Simptomi klimakterija rezultat su smanjene razine hormona, prvenstveno gestagena i estrogena. Zapravo, može se reći kako je klimakterij razdoblje prilagodbe tijela na takvu smanjenu razinu hormona.

Uobičajeni simptomi koji se javljaju tijekom klimakterija su:

  • Znojenje tijekom noći i napadi vrućine
  • Pojačani otkucaji srca i povišen krvni pritisak
  • Neredovita menstruacija
  • Depresivna raspoloženja, razdražljivost, osjećaj tjeskobe i emocionalna labilnost
  • Manjak koncentracije
  • Povećanje tjelesne težine
  • Glavobolja
  • Nesanica
  • Manjak ili gubitak libida

Menopauza

Menopauza označava završetak reproduktivnog ciklusa žene, a obično se javlja u dobi između 40 i 60 godina, ali i ranije, kao posljedica nekih operacija ili bolesti. Uzrok menopauze je postupno iscrpljivanje funkcije jajnika što dovodi do potpunog prestanka sinteze ženskih i muških spolnih organa.

Nastupanje menopauze može se odrediti godinu dana nakon posljednje menstruacije s obzirom da u tom razdoblju još uvijek postoji mogućnost začeća. Liječnik, dakle, može utvrditi menopauzu na temelju vaših godina i simptoma, ali također može provjeriti i razinu hormona u tijelu.

Koji su simptomi menopauze?

Mnogi simptomi koji se javljaju tijekom menopauze mogu biti prilično neugodni. Međutim, danas postoje široke terapijske mogućnosti kojima se ublažavaju razni simptomi menopauze, a osim toga pozitivne rezultate pokazuju i meditacija, akupunktura i ljekovito bilje.

Uobičajeni simptomi u kasnijoj fazi menopauze su:

  • Promjene u strukturi kose, kože i noktiju
  • Bolovi u kostima i zglobovima
  • Suha rodnica
  • Bolovi tijekom spolnih odnosa
  • Inkontinencija
  • Bolest krvnih žila
  • Snižavanje gustoće kostiju
  • Osteoporoza s prijelomima

Kako ublažiti simptome menopauze i klimakterija?

Određene promjene u načinu života mogu uvelike utjecati na ublažavanje simptoma menopauze i klimakterija.

Prvenstveno se preporučuje zdrava i raznovrsna ishrana, temeljena na namirnicama koje osiguravaju kalcij, kao što su mliječni proizvodi, sir, sardine, losos i zeleno lisnato povrće. Adekvatan unos kalcija će usporiti snižavanje gustoće kostiju i nastanak osteoporoze s prijelomima.

Osim toga, od velike koristi pri ublažavanju simptoma menopauze i klimakterija može biti i umjerena fizička aktivnost koja će pomoći u održavanju opće kondicije, smanjiti rizik od razvoja bolesti srca te ojačati kosti. Preporučuje se aktivnost na otvorenom s obzirom da izloženost suncu potiče proizvodnju vitamina D koji pomaže tijelu apsorbirati kalcij iz hrane te tako doprinosi zdravim kostima i zubima.

Uz zdravu prehranu i fizičku aktivnost, također se preporučuje i izbjegavanje stresnih situacija, dovoljno odmaranja te nošenje pamučne odjeće kako bi ublažili napade vrućine.

Prakticiranje joge kod ublažavanja simptoma menopauze

Istraživanje provedeno na 44 žene u postmenopauzi koje su imale problema s nesanicom pokazuje kako prakticiranje joge može u velikoj mjeri olakšati probleme sa spavanjem te ublažiti druge simptome menopauze, kao što su snižavanje razine stresa, valovi vrućine, noćno znojenje i slično.

U navedenom istraživanju je utvrđeno kako je nakon 4 mjeseca prakticiranja joge u trajanju od 15 minuta dnevno došlo do znatnog ublažavanja simptoma menopauze. Na satovima joge primjenjivale su se vježbe istezanja koje prate pravilne tehnike disanja.

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF
Saznajte više o - joga - klimakterij - menopauza

Sviđa li vam se članak? Ocijenite ga i podijelite:

4.08 / 5 (40 votes)
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: klimakterij, menopauza simptomi, menopauza, simptomi menopauze, klimakterij simptomi, klimaks simptomi, klimaks, klimaks i znojenje, simptomi klimaksa, menopauza simptomi godine,