Noćni grčevi u nogama – što ih uzrokuje i kako ih spriječiti?

grcevi u nogama
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Grčevi u mišićima su bolovi koji se javljaju naglo i traju od nekoliko sekundi do nekoliko minuta, najčešće u nogama. Nastaju kao posljedica pretjeranog, predugog i neobičnog stezanja mišića.

Noćni grčevi u nogama su obično nagli grčevi, ili stezanje mišića potkoljenice, a ponekad bedra ili stopala. Oni se često javljaju odmah nakon što zaspimo ili prilikom buđenja.

Što uzrokuje grčeve u mišićima?

Nagli grčevi mišića mogu izazvati vrlo intenzivnu bol. Najčešće je pogođen mišić lista ili stopalo, a ponekad i ruka ili šaka. Premda su grčevi kod većine ljudi tek povremena smetnja, kod nekih se pojavljuju češće i stvaraju svakodnevne smetnje kao i zapreku kvalitetnom odmoru i snu. Do grčeva u mišićima mogu dovesti razna stanja ili aktivnosti, kao što su:

  • Vježbanje, ozljede ili prenaprezanje mišića
  • Loša cirkulacija
  • Taloženje mliječne kiseline u premorenom mišiću
  • Oštećenje živca zbog ponavljanja određenog pokreta
  • Trudnoća – grčevi mogu nastati zbog smanjene količine minerala poput kalcija i magnezija, a osobito u kasnijim mjesecima trudnoće.
  • Izloženosti niskim temperaturama, posebice hladnoj vodi
  • Druga medicinska stanja, kao što su problemi s protokom krvi (periferna arterijska bolest), s bubrezima, štitnjačom ili multipla skleroza.
  • Dugotrajno stajanje na tvrdoj podlozi, sjedenje ili držanje nogu u nezgodnim položajima tijekom sna.
  • Nedostatak kalija, kalcija i drugim minerala u krvi
  • Dehidracija
  • Uzimanje određenih lijekova, kao što su antipsihotici, kontracepcijske pilule, diuretici, statini i steroidi.

istezanje zid

Kako zaustaviti grčeve u mišićima?

Možda ćete morati isprobati nekoliko različitih načina za zaustavljanje grčeva u mišićima, prije nego pronađete onaj koji vam najviše odgovara.

Doznajte kako aktivirati cirkulaciju u nogama!

Neke od metoda koje možete isprobati su:

  • Istezanje i masaža mišića.
  • Topli tuš ili stavljanje zagrijanog jastučića na mišić.
  • Stavljanje leda na mišić (nikad ga ne stavljajte direktno na kožu, već upotrijebite stariju tkaninu ili krpu).
  • Uzmite lijek protiv bolova, kao što je acetaminofen, ibuprofen ili naproxen. Pročitajte i slijedite sve upute o lijekovima.
  • Pijte puno tekućine ili sportskih napitaka
  • Na zahvaćeni mišić stavite kremu od arnike.
  • Nabavite si Solgar – Magnezij tablete, možete ih potražiti u bilo kojoj boljoj ljekarni, učinkovite su i daju rezultate već nakon dva tjedna korištenja.
  • Aromaterapija – napravite otopinu od vruće vode i lavandinog, mažuranovog ili đumbirovog ulja, dodajte jednu ili dvije kapi onog ulja koje ste odabrali. Uzmite gazu i stavite ju na površinu vode (kako bi pokupila razblaženo eterično ulje) te ju potom prislonite uz bolno mjesto

Ako imate grč u nozi možete pokušati sljedeće:

  • Šetnja ili treskanje nogom.
  • Istezanje mišića, dok sjedite ili stojite.
  • Dok sjedite, izravnajte nogu i istežite stopalo prema koljenima. Možete iskoristiti i ručnik, tako da ga stavite preko vašeg stopala i povlačite oba kraja lagano prema koljenu.
  • Dok stojite, otprilike pola metra od zida, nagnite se prema naprijed i držite koljeno zahvaćene noge u ravnini s petom, dok drugo koljeno savijate.

Ako smatrate da grčeve u mišićima uzrokuje upotreba određenih lijekova:

  • Prije nego što ponovno uzmete lijek, konzultirajte se s liječnikom. On će vam možda preporučiti drugi lijek ili će prilagoditi dozu.
  • Ako uzimate bilo koji lijek, koji nije propisan od strane liječnika, prestanite ga uzimati dok se ne konzultirate s liječnikom.

Kako spriječiti grčeve u nogama?

Sljedeći savjeti bi mogli pomoći u prevenciji grčeva u nogama:

  • Pijte puno vode i druge tekućine
  • Jedite svježe zeleno povrće, a osobito potočarku i peršin, cjelovite žitarice i nemasne mliječne proizvode.
  • Ograničite ili izbjegavajte alkoholna pića i kofein, koji potiču dehidraciju organizma.
  • Pobrinite se da jedete zdravu hranu (osobito u trudnoći), a osobito namirnice bogate kalcijem, kalijem i magnezijem.
  • Vozite bicikl ili sobni bicikl
  • Istežite mišiće svaki dan, posebno prije i nakon vježbanja te prije spavanja.
  • Nemojte naglo povećavati intenzitet vježbanja.
  • Pijte multivitaminske dodatke.
  • Prije spavanja popijte šalicu čaja od crvene udikovine, sporiša ili kamilice. 

Što ako se grčevi u nogama redovito ponavljaju?

Posavjetujte se sa svojim liječnikom ako se grčevi u nogama neprestano ponavljaju ili su oni osobito intenzivni. To može biti simptomi drugih problema, poput sindroma nemirnih nogu.

Ako se grčevi često ponavljaju, smetaju vam u velikoj mjeri ili ometaju spavanje, liječnik vam može propisati lijek za opuštanje mišića.

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.
Saznajte više o - cirkulacija - dehidracija - grč - magnezij - nemir - noge - vježbanje

Sviđa li vam se članak? Ocijenite ga i podijelite:

4.05 / 5 (149 votes)
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: grčevi u nogama, grč u nozi, grčevi u listovima, grč u listu, grčevi u mišićima, grc u listovima u snu, grč u listu noge, grcevi u nogama tokom noci, grcevi u listovima nogu nocu, grčevi u nogama noću,