Pucketanje u koljenu – uzroci i liječenje

pucketanju koljenu
Pucketanje, krckanje ili škripanje u koljenu ne znači odmah da imate artritis. Iako je pucketanje glavni simptom artritisa, ono često može biti bezazleno. Osim koljena, pucketanje se može događati i u drugim zglobovima. Ako vas kod pucketanja koljeno ne boli nemate razloga za brigu.

Što se točno događa kod pucketanja koljena?

Kada se u području koje okružuje zglob nakupe plinovi, stvaraju se maleni mjehurići u sinovijalnoj tekućini. Ona se nalazi u svim zglobovima u tijelu i olakšava kretanje.

Kod savijanja koljena taj balončić prsne i uzrokuje krepitacije u koljenu (pucketanje, krckanje, škripanje u koljenu). To je normalna pojava i događa se gotovo svakom barem jednom u životu.

S druge strane, artritis oštećuje kost i hrskavicu stoga se pomicanjem tog oštećenog zgloba on može slomiti. 

Pucketanje u koljenima video

Pogledajte video u kojem se objašnjava zašto dolazi do pucketanja u koljenima.

Kada posjetiti liječnika?

Pucketanje, krckanje i drobljenje u koljenu su uobičajena i bezbolna pojava stoga nema potrebe da joj pridajte previše pažnje. Na primjer može se dogoditi škljocanje u koljenu dok idete uz stepenice. Međutim, ako vam zajedno dolaze bolovi i krckanje u koljenima vrijeme je da posjetite liječnika. 

Bolna pucketanja u koljenu jedan su od najčešćih simptoma osteoartritisa, reumatoidnog artritisa i infektivnog artritisa. 

Liječnika posjetite i ako imate neke od sljedećih simptoma:

  • bolovi tijekom hodanja,
  • bolovi u čašici koljena,
  • koljena koja klecaju (nestabilnost),
  • upala u koljenu koja se ponavlja.

krckanje u koljenu

Uzroci pucketanja u koljenu

  • Ozljeda meniskusa – najčešća ozljeda kod sportaša, uzrokovana savijanjem (uganućem) zgloba dok je koljeno savijeno. Što ste stariji meniskus je slabiji i lakše dolazi do ozljede.
  • Chondromalacia patellae (bol u koljenu) – bol koja se osjeća iza čašice u koljenu, a obično je uzrokovana nekom ozljedom. Najčešće se javlja kod mladih sportaša (pogotovo kod trkača).
  • Patellofemoralni sindrom – najčešće nastaje kod trkaća, kada se javlja pritisak na čašicu koljena prije nego je došlo do njezina oštećenja.

Liječenje pucketanja u koljenu

Liječenje pucketanja u koljenu, ako je ono bezbolno, možete napraviti sami. Odnosno, cilj je jačanje zglobova stoga postoji nekoliko načina kako to postići prirodnim putem.

Prirodni lijek za koljena:

  • riblje ulje – ono je bogato omega-3 masnim kiselinama,
  • aloe vera – možete koristiti u obliku gela i redovito mazati koljeno,
  • mačja kandža – biljka penjačica koja djeluje protuupalno,
  • đumbir – đumbir potiče krvotok stoga u bolne dijelove tijela donosi hranjive tvari,
  • zeleni čaj – možete ga piti kao čaj ili tinkturu, a djeluje protuupalno,
  • kurkuma – žuti prah koji možete koristiti kao začin, a ima protuupalna svojstva.

Vježbe za pucketanje u koljenu

Premda je pucketanje, krckanje i preskakanje u koljenu normalna pojava, ako vam se često ponavlja vrijeme je da ga ojačate.

Donosimo vam nekoliko jednostavnih vježbi koje možete izvoditi doma, a za brži i efikasniji rezultat ponavljajte ih tri puta tjedno. Prije izvođenja vježbi obavezno se dobro zagrijte, a nakon izvođenja se istegnite.

Vježba 1

Sjednite na pod s jednom nogom savijenom u koljenu, a pod drugu stavite tenisku lopticu kod zgloba. Gurajte se naprijed-natrag kotrljajući loptu. Stopalo je usmjereno prema gore, a vi oslonjeni rukama na pod.

vježba broj 1

Vježba 2

Zalijepite dvije teniske loptice zajedno. Lezite na trbuh, a loptice stavite ispod kosti kuka. Težinu prebacite na loptice, jednu nogu savijte pod kutem od 90 stupnjeva i okrećite je u svaku stranu.

vježba broj 2

Vježba 3 

Noge raširite u ravnini s ramenima s prstima okrenutim pod kutom od 45 stupnjeva. Težinu oslanjajte na pete. Krenite raditi čučnjeve tako da bokove gurate unazad kao da imate stolicu iza sebe na koju ćete sjesti. 

Dok se spuštate u čučanj, koljena gurajte prema van. Spustite se dokud možete, nemojte pretjerivati.

vježba broj 3

Vježba 4 

Stanite s jednom nogom naprijed tako da vam sva težina bude na njoj. Čučnite ravno dolje sa zaustavljanjem na pola puta. Vaša koljena moraju ostati ravno iznad gležnja.

Ponavljajte vježbu na svakoj nozi po pet puta.

vježba broj 4

Osim gore navedenih vježbi, za jačanje mišića oko koljena pomoći će vam i:

  • redovito šetanje,
  • vožnja bicikla,
  • planinarenje,
  • plivanje.
Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Ocjena članka:

5 / 5   1
Facebooktwitterpinterestmail
28-11-2018
Foto: Photospin
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: bolovi u koljenu pucketanje, krckanje koljena, bolovi u konjenu, kad savijam koljeno čuje se krckanje, kad koljeno škljoca, iscasila sam casicu koljena kako si pomoci, imam dlagu bol u koljenu, gijaznost bolu koljenu, drobljenje u koljenima, ziganje u koljenu,