Umorne noge – simptomi, uzroci i kako odmoriti umorne noge

umorne noge

Umorne noge su česti simptom određenih stanja, ali u većini slučajeva nisu razlog za brigu. Povećani rizik od umornih imaju žene, starije i pretile osobe te žene u trudnoći.

Ovisno o njihovom uzroku, umorne noge se najčešće tretiraju kod kuće određenim kremama ili vježbama.

Umorne noge – simptomi

Osobe koje imaju teške i umorne noge često ih opisuju kao:

  • bolne,
  • krute,
  • natečene,
  • utrnule.

Umorne noge – uzrok

Umorne noge mogu biti uzrokovane različitim faktorima, među kojima su:

  • Pretjerana upotreba nogu – pretjerano korištenje nogu prilikom dugotrajnog hodanja, trčanja, stajanja ili ostalih fizičkih aktivnosti stvara stres nogama te može dovesti do ozljeda. Pobrinite se da dovoljno odmarate noge za svoj fizički kapacitet kako ne biste iskusili umorne noge. Ako vaše radno mjesto zahtijeva dugotrajno stajanje pripazite da radite dovoljan broj pauza za odmor.
  • Nedovoljna upotreba nogu – nedovoljna upotreba nogu za vrijeme dugotrajnog sjedenja ili ležanja može također izazvati osjećaj umornih nogu. Ako sjedite duže vrijeme budite aktivni barem 5 minuta svakih sat vremena. Ako pak ležite duže vrijeme, možete raditi jednostavne vježbe nogu u krevetu svakih sat vremena (kao što je podizanje nogu).
  • Loša cirkulacija – umorne noge mogu se javiti i kao posljedica loše cirkulacije, koja može dovesti do nakupljanja krvi u donjem dijelu tijela. Cirkulaciju možete poboljšati fizičkom aktivnošću i izbjegavanjem uske odjeće. Više informacija o tome kako potaknuti cirkulaciju u nogama možete pronaći ovdje.
  • Grčevi u mišićima – pretjerani napor (previše hodanje, fizičke aktivnosti i sl.) može dovesti do grčeva u mišićima, a posljedično i do osjećaja umornih i teških nogu. Kako biste smanjili simptome omogućite odmor vašem tijelo od fizičkog napora.
  • Hipokalijemija – ovo stanje se javlja kada u tijelu postoji manjak kalija, koji može dovesti do grčeva u mišićima i osjećaja težine u nogama.
  • Proširene vene – umorne noge mogu biti uzrokovane i proširenim venama. Mogu se javiti s godinama ili zbog ostalih čimbenika kao što su pretilost i hormonalna neuravnoteženost.

umorne noge

Umorne noge u trudnoći

Za vrijeme trudnoće javlja se oticanje i umor u nogama zbog:

  • hormona,
  • zadržavanja tekućine,
  • povećanog pritiska na vene.

Kako biste umanjili pritisak na vene pokušajte spavati na lijevom boku. Ako je pak riječ o ozbiljnom otoku nogu savjetujte se s vašim liječnikom.

Ostali faktori koji uzrokuju umorne noge

Dijabetes i pretilost mogu dovesti do proširenih vena, a time i do umornih nogu. Zato pokušajte kontrolirati dijabetes i smršaviti.

Savjetujte se s liječnikom ako osjećate umorne noge i nakon kućnih pripravaka, a težina u nogama ne nestaje nakon nekoliko dana.

Kako odmoriti umorne noge?

Za ublažavanje simptoma umornih nogu koriste se masaže i neke jednostavne vježbe.

Rolanje loptice pod stopalima

Rolanje loptice pod stopalima opušta napeta tkiva i ublažava bolove. Sjednite na stolicu te spustite noge pod kutem od 90 stupnjeva. Potom stavite lopticu ispod stopala i rolajte duž cijelog stopala od vrhova prstiju od peta.

Fizička aktivnost

Ples, umjerena fizička aktivnost te laganjo hodanje pomažu u poticanju cirkulacije.

Još jedan način na koji možete umanjiti pritisak na noge je time da ih podignete u zrak. Kada su noge u zraku tijelo se ne treba toliko truditi da pumpa krv iz njih u ostatak tijela. Dok sjedite možete podignuti noge na razinu srca.

umorne noge liječenje

U nastavku pogledajte video s vježbama koje potiču cirkulaciju.

Hladni oblozi

Nanošenje hladne obloge na umorne noge 15 do 20 minuta tri puta dnevno može umanjiti simptome umornih i teških nogu.

Umorne noge – kupka

Relaksirajuća topla kupka može pomoći smanjivanju pritiska na noge i potaknuti cirkulaciju. U kupku dodajte 2 šalice soli (idealno epsom soli) i par kapi esencijalnih ulja. Ostanite u njoj barem 20 minuta. Kupku si možete pripremiti 2 – 3 puta tjedno.

Noge možete natapati i u lavoru ako vam je ta opcija jednostavnija.

Najbolja krema za umorne noge

Na tržištu postoje razne kreme i gelovi koji ublažavaju simptome umornih nogu. Najčešće je riječ o preparatima koji hlade noge ili  sadrže heparin koji potiču cirkulaciju.  Neke od krema za umorne noge su:

  • Veneton gel – 50 kn (75ml)
  • Mustela gel za umorne noge – 100 kn (125 ml)
  • Cedralex krema za noge – 105 kn (150 ml)

Više o kremama i oblozima za noge možete saznati ovdje.

Premda nije znanstveno dokazano neki smatraju da topički nanos jabučnog octa može umanjiti proširene vene, a time i njihove popratne simptome kao što su umorne noge.

Tablete za umorne noge

 Najčešće se uzima Antistax (koji postoji i u obliku gela i spreja). Od ostalih proizvoda (ovisno o uzroku) možete koristiti:

  • Akileine šumeće tablete za kupku,
  • Vari kapsule itd.

Umorne noge – prevencija

Kako bi umanjili mogućnost pojave umornih nogu, obratite pozornost na svoje životne navike.

  • Jedite balansirano i unosite sve važne nutrijente (kao što su kalij i vitamin D) kako biste imali dovoljno energije i kako bi vaše tijelo moglo najbolje funkcionirati. Uz navedno unosite dovoljno tekućine u tijelo.
  • Pokušajte svaki dan vježbati barem 15 minuta, a ako se previše krećete dozvolite si povremeni odmor. Pazite da vaša tjelesna težina ne bude prekomjerna kako ne biste dodatno opterećivali noge.
  • Nastojte smanjiti unos soli jer time možete smanjiti otok koji uzrokuje osjećaj umornih nogu.
  • Obuća koju nosite neka bude što bolje kvalitete, pogotovo ako stojite i krećete se više nego uobičajeno. Cipele bi trebale biti udobne i pristajati veličini vaše noge.
  • Pušenje može doprinijeti nekim faktorima koji povećavaju rizik od umornih nogu.

Cronkleton, E. (2018). Tired Legs: Causes, Treatment, Prevention, and More. Healthline

Johnson, J. (2018). What causes heavy aching legs? Medical News Today

Kukreja, K. (2017). Top 11 Home Remedies To Relieve Tired Legs And Feet. StyleCraze

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF
24-09-2018
Foto: Photospin
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Ocjena članka:

5 / 5   2
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: vijesti hr, bolne i utrnule noge, teske noge simptomi, umorne noge njega,